Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

markovo zaváhání v četbě

Výběr: Lyryk, hermit, srha
10. 09. 2003
24
5
3655
Autor
Vyjan

Jsou tam sice epické prvky, ale to je jen na zmatení. Podstata této básně je lyrická. Hlavně se mě neptejte, o čem to je. Jednou jsem tak před usnutím hleděl do stropu a před očima mi vyvstaly vousaté tváře hledící netečně na kus nepožitelného žvance. Osvětlení scény mizerné, lehce do ruda. Řek jsem si, jestli to do rána zapomenu, byla to lehká efemerida. Jestli to v paměti podržím, vycpu tím nějakou báseň. Nezapomněl jsem, zde je ten nový čaloun. Pohovte si. Tuto báseň věnuji památce Leni Riefenstahlové, jelikož jsem ji (báseň) napsal včera krátce poté, co jsem se dozvěděl o její (L.R.) smrti.

u korající

večeře  chladnoucí tváře bez touhy

bez chuti bez kladu koruny

 

úštěpy křemenných štítů v meteoritických mísách

neznámé létající talíře

na dlaních  andělských číšníků

a soví oči svatých otců

ocelotové oči

háky skrz tělo  jediného

jenž s vínem pohledu  pozvedne chléb srdce

 

marek prstem  založí stránku

lev

u nohou mlčí

živá voda  zvoní ve džbánu

tvrdnoucí chléb zvoní nešpory


5 názorů

Print
02. 04. 2007
Dát tip
Coz o to, basnicka pekna, ale tu dedikaci nerozdejcham. To je mi hnus!

MAJKL65
01. 04. 2007
Dát tip
Vynikající!

silence
31. 03. 2007
Dát tip
je pěkný vynésti tyto skvůstky na světlo denní :) *

Zuzulinka
30. 03. 2007
Dát tip
*

chytré úvody, prology i básně přeskakuju a to zbylé se mi opravdu líbí *

Elyn
10. 11. 2003
Dát tip
Ty šílenče... *

Elyn
10. 11. 2003
Dát tip

názvem chápu - jinak bych nebyl

Vyjan
15. 09. 2003
Dát tip
japhy: Nemám tušení, o čem mluvíš. Hodláš to upřesnit, nebo se kochat převahou lépe vědoucího?

pampelin
12. 09. 2003
Dát tip
*

mně se ty tvoje věci líbí. ale že musíš bejt dycky tak chytrej v těch ouvodech... to je nějaký pnutí nebo hnutí? sepnutí/rozepnutí? ocelotové oči je vychytávka k vysrání.

cilka
10. 09. 2003
Dát tip

Vyjan
10. 09. 2003
Dát tip
Ingastatlatla: Vždyť zase tak moc neuvádím... Nebo jo? Tak já teda budu držet hubu, no...

Máš asi recht, prudce jsem to prolétla... bylo jich jen pár, těch chytrejch ouvodů. Ale zapsaly se mi hluboko :)))

Mařka
10. 09. 2003
Dát tip
Moc hezké, ale Bůh ví co jsi zač (viz idiotský úvod) nedám Ti tip, blonďáku!

KayTee
10. 09. 2003
Dát tip
*

Vyjan
10. 09. 2003
Dát tip
Joj, Mařenko, já nejsem nácek! Dokonce ani blonďák ne. Leni Riefenstahlová je pro mě přitažlivá svým tíhnutím k čistému umění. Současně je pro mě varováním, kam čisté umění může vést. Velké umění vedle velkého selhání. Miluji takovéto postavy...

Mařka
10. 09. 2003
Dát tip
Ulevilo se mi, máš to u mě * A miluj si koho Ti libo..... Je to doopravdy hezké

Lyryk
10. 09. 2003
Dát tip
živá voda zvoní ve džbánu

REDH0T
10. 09. 2003
Dát tip
Za Leni Tip a za Lenina taky

hermit
10. 09. 2003
Dát tip
užívám si, jak báseň tak její úvod.... LR mě taky fascinuje, tak jako legionář Vocásek, nebo Nick Cave...:-) t v

hermit
10. 09. 2003
Dát tip
snad jen - proč velké úvodní U? také zvolené písmo se mi nelíbí, moc komplikované na už tak komplikovaný text, zatěžuje zrak tvarem znaků na úkor vnímání jejich konstelací...

Rowenna
10. 09. 2003
Dát tip
fajn.

Vyjan
10. 09. 2003
Dát tip
To písmo je Times, já ho mám ze všech nejradši. Je takové konzervativní.

hermit
10. 09. 2003
Dát tip
no, jelitomu tak, je tak. mě k tvým básním sedí víc Arial, nebo nějaký takový jednoduchý bezpatkový font, ale fakt je, že v papírový knize mám taky nejradši Times.

HankaH
10. 09. 2003
Dát tip
Hezký.

drfaust
10. 09. 2003
Dát tip
ad prolog: Tak to se ti krásně rozkošatělo. ad text: ...sem se musel podívat, jak vypadá ocelot a co je vlastně zač... ten švihák. Avšak ocelot... a pak lev ...je pro mne škoda... jakoby ses opakoval... hmm je ovšm jasný, že s Markem bude lev... takže mi to nakonec ty ocelotové očí mírně (jen mírně!) pokazilo... a soví oči svatých otců ocelotové oči háky skrz tělo jediného jenž s vínem pohledu ** a ta zvonivka* **** t ad font: mně se naopak times vůbec nelíbí... mám radši "industriální" ale to už taky záleží na typu textu.... spíš je mi trochu malé ale fakt namáhá :)

Miroslawek
10. 09. 2003
Dát tip
ocelotové oči... hmmm... inu dobrá... i když tvrdnoucí chléb zvonící nešpory - nepodsunulo ti to sečtělé podvědomí, mé mi zase podsouvá viděnost... ale při tom bordelu ve mně, těžko spravedlivě říct

Vio
10. 09. 2003
Dát tip
*

Bobísek
10. 09. 2003
Dát tip
*

Zly
10. 09. 2003
Dát tip
nevím, významosy mi přijsou mnohože zašifřené/ a nevím, jestli se bez toho rozmáhlého prologu dokážu ukotvit v meritu vjecy/ podle mne Leni chtěla.. a věděla/ je to skvělý pocit, když tvému talentu někdo vyhoví penězi/ ale je to na delší polohádku :-)

poslední pečivo k večeři

Nostradamus
10. 09. 2003
Dát tip
výborná! ***

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru