Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Špatní lháři

15. 09. 2003
7
2
2549
Autor
Vinki

Tohle je fikce, ale... (a taky si nejsem moc jist zařazením, omluvte to, prosím)

Potkal jsem anděla

v prázdné uličce plné špíny.

On pozdravil,

ja ani neodpověděl.

 

Prej, že mi poví vše,

co mě čeká.

Nevím proč,

ale souhlasil jsem.

 

Vzal jsem ho na panáka,

on povídal dlouho, než řekl,

co skutečně říct chtěl.

 

Řekl, že mě čeká krásná budoucnost,

láska, štěstí, žádný smutek.

Možná proto, že mi byl tak sympatický,

jsem mu uvěřil, nic nenamítal.

 

Po dvou hodinách se omluvil,

prý už musí jít.

U dveří se zastavil, otočil a usmál se.

Ještě jsem mu zamával.

 

Pak odešel.

 

Za necelou hodinu mi zazvonil telefon,

byla to matka mé přítelkyně.

"Petra je v kritickém stavu, v nemocnici, srazilo ji auto,"

mi ještě dnes zní v uších.

 

Zatmělo se mi před očima,

neustál jsem to.

 

Jediné, co se mi vybavilo byl anděl,

jeho slova a pak ten usměv.

 

Petra zemřela a pár hodin později

a já už dnes vím,

že andělé jsou špatní lháři.


2 názory

AFRODITA
03. 02. 2020
Dát tip

andělé nelžou


Háber
18. 12. 2007
Dát tip
Petra zemřela a pár hodin později - asi preklep - malo byť "o pár hodin" inak fajn *

katugiro
21. 12. 2003
Dát tip
nevidím tam nic hnusného :) pokud je to fikce, račme kritizovat... s tím andělem je to trochu zdlouhavé (ať žije proškrtávání!), ale zábavné, zbytek je ze zásady patetický, ale poměrně slušně vyvážený... tak

Craerassy
17. 11. 2003
Dát tip
Někdy potkáš anděla a někdy ho jen tak mineš a zahlédnešjeho křídla, když mizí za rohem. Jindy žije léta vedle tebe a probudí tě jeho světlo, až když odchází a někdy ho vůbec nepotkáš. Anděl je v každém z nás. Aspoň já si to myslím, protože kde jinde by se bralo to dobrý v tobě?

angelik
08. 11. 2003
Dát tip
představ si, že chodíš jen tak městem, různými ulicemi, přes různá místa, všude kolem jsou prostorem rozprostření lidé, dívají se hledají..ale jen někteří hladí..tím, že dýchají. Když jdeš a cítíš, že se na tebe někdo dívá, je to skrze "ně" protože každý, ať chce nebo ne, má uvnitř ( byť toho nejmenšího anděla), schránka pro ty, co už nejsou, pro ty, kteří už nemohou sami dýchat...tak to dělají alespoň skrz nás a my je můžem vnímat, místy s nimi splývat. Jen někdy je lepší nevěřit tomu, nemyslet...a lidé, kteří tohle pomíjí, za to nemohou, protože ti malí, okřídlení jim sami nikdy nedovolí, aby je cítili..je jim tak lépe než aby myšlenky zcela ovládli vnímání a opírali se o něco tak abstraktního, jako jsou....andělé...ale miluju je, protože když už nic, tak alespoň víra je nádherná v každém okamžiku, že ta hedvábně průsvitná stvoření...jsou... Tak proto....proto jsou andělé tak zalíbení hodní:)

angelik
08. 11. 2003
Dát tip
představ si, že chodíš jen tak městem, různými ulicemi, přes různá místa, všude kolem jsou prostorem rozprostření lidé, dívají se hledají..ale jen někteří hladí..tím, že dýchají. Když jdeš a cítíš, že se na tebe někdo dívá, je to skrze "ně" protože každý, ať chce nebo ne, má uvnitř ( byť toho nejmenšího anděla), schránka pro ty, co už nejsou, pro ty, kteří už nemohou sami dýchat...tak to dělají alespoň skrz nás a my je můžem vnímat, místy s nimi splývat. Jen někdy je lepší nevěřit tomu, nemyslet...a lidé, kteří tohle pomíjí, za to nemohou, protože ti malí, okřídlení jim sami nikdy nedovolí, aby je cítili..je jim tak lépe než aby myšlenky zcela ovládli vnímání a opírali se o něco tak abstraktního, jako jsou....andělé...ale miluju je, protože když už nic, tak alespoň víra je nádherná v každém okamžiku, že ta hedvábně průsvitná stvoření...jsou... Tak proto....proto jsou andělé tak zalíbení hodní:)

Vinki
05. 11. 2003
Dát tip
tak to asi nemas moc rada me... co nadelam... :)

angelik
05. 11. 2003
Dát tip
ty nejsi anděl, ani jím být nemůžeš, možná jen pomyslným a to ještě bez tvého jakéhokoli zapřičinění:) já mám ráda anděle, kteří jsou...hřejou a dýchají někde hodně hluboko uvnitř mě samotné...a taky ty, které čas od času mineš na ulici a polije tě horko v naprostém mrazu a přejde zima ve velkém parnu..to jsou asi oni. aspoň je krásné v to věřit:)

Vinki
05. 11. 2003
Dát tip
rozepis ten komentar, prosim, je to nadherne napsane....

pěkné :)) upoutalo mě to

angelik
04. 11. 2003
Dát tip
mám ráda anděle.. mám je moc ráda

Dero
05. 10. 2003
Dát tip
*

815_0
18. 09. 2003
Dát tip
Tak - protože tady všem dosla slova a protože to neni (naštěstí) podle pravdy, můžu aspoň já něco říct...:-) Dílko je celkem pěknej příběh - po pravdě - nedivím se Ti, že Ti z toho běhal mráz po zádech - brr...:-) ALE - co tohle pěkný dílko kazí je nespisovnost - tohle si fakt zaslouží spisovnější formu - nespisovnost tomu ubírá na vážnosti - prostě mi to tam nesedí... (Taky sem psal nespisovně, ale - věř mi, že takovýhle textíky by měly bejt spisovný - viz mý "Světla noci" a pozdější tvorba :-)) Každopádně - pěkná myšlenka pro příběh, moc ošklivá myšlenka pro život a - nedivím se tý Tvý nejistoty co se týče tohohle dílka... Upřímnej TIP + dík -> Terra za avi :-)

Vinki
18. 09. 2003
Dát tip
Ta nespisovnost mi prisla jako zlidsteni toho hnusu. Zamerne jsem tomu nedal uhlazeny kabat. Nezaslouzi si to. Jinak diky.

815_0
18. 09. 2003
Dát tip
Přecejen mi to přijde jako dost křehkej příběh a - třeba takový "prej" v druhý strofje tam prostě nepatří - teda - aspoň podle mě :-) Na mě to působí rušivym dojmem...:-) Nevim nevim...

Vinki
17. 09. 2003
Dát tip
Já tohle nepsal ze špatné nálady, právě naopak. Náladu jsem měl skvělou... tohle mi ji pokazilo a hodně. Nesnáším tuhle hrůzu. Toť vše. Btw už jsem něco od tebe četl, tak klídek :).

Terra
16. 09. 2003
Dát tip
.... došla slova... *

Vinki
16. 09. 2003
Dát tip
Mam radost, ze obsah tak zapusobil, ale ja to puvodne nechtel napsat. Posledni dobou jsem moc stastny na psani takovych hnusnych veci. Jenomze jsem to mel pres mesic v hlave, neco jako prokleti, porad se to objevovalo, nechtelo to zmizet. Neco me nutilo tuhle odpornost napsat. Pri psani me opravdu strasne behal mraz po zadech, ale musel to napsat. Ted je to pryc, nemyslim na to. Asi to bude znit smesne, ale ulevilo se mi. Jako kdyby ze mne spadl nejaky neci zarmutek, ztrata... Dekuji vsem, ale zaroven lituji.

Delphy
16. 09. 2003
Dát tip
proc litujes?

Delphy
16. 09. 2003
Dát tip
proc litujes?

gabio
16. 09. 2003
Dát tip
Velice povedený, ale jak to na mě působí?...špína na bílých křídlech. Meluzína vzpomínek. Lavina výčitek... a taky tip

Vinki
16. 09. 2003
Dát tip
Lituji toho, ze jsem to napsal... ale sam nevim proc... hlopá vymluva, ale jinou nemam :(.

gabio
16. 09. 2003
Dát tip
myslím, že není čeho litovat. Největší díla vznikají ze špatný nálady...já si například libuju v depresích, jen se podívej, co píšu...

yoyo
15. 09. 2003
Dát tip
Tou atmosférou mi to připomíná jednu písničku od skupiny Prúdy :-) a tip

I kdybych něco namítala, obsah mě lehce a rázně zastavil...*

Delphy
15. 09. 2003
Dát tip
me to pripomnelo Rilkovi Elegie a to myslim jako komentar staci.. a *jeste tip*

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru