Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

JSME NĚMÍ

17. 09. 2003
2
0
919
Autor
inari

Jsi zlatá nitěnka, s kterou protkám kosmos

Jsi i sněhového vločka snění za svítání

Jsi lísavá blizna, čnělka hlesá: Klesni na ni

Jsi sexu procitání, směje se ti Kronos

 

Jsem tmy krab, stříhám vlákna okamžiku

Jsem zachmuřený Humbert: Kam jdeš, nymfo, v baretu?

Jsem Minotaurus, Nevinná, tys přišla na Krétu?

Jsem tvá rudá rosa, mravenec nožíku.

 

Jsme hranaté kuželky touhou umytý

Jsme zlomené perleťové klouby od lastury

Jsme ztracené tóny z kolibříků suity

 

Němé vrstevnice, molekuly pleti

Němí zpěváci árii, slastných nocí svědci

Němí milující, čtyřlístci prokletí!


Elyn
05. 11. 2003
Dát tip
Je to takový poctivý... možná bych si s tím ještě trošičku pohrála...(taky mi tam nesedí moc to umytý..;) No prostě, já se určitě ještě stavím..;)

Rowenna
05. 11. 2003
Dát tip
Jako bys moc tlačila na pilu. ale určitě stojí za tip.

inari
05. 11. 2003
Dát tip
jo, já jsem to pak trošku předělala- chce to ale nechat uležet - třeba na něco časem přijdu nynější úprava je: Jsme hranatý kuželky touhou umytý Jsme zlomený perleťový klouby od lastury Jsme ztracený tóny z kolibříků suity Němé vrstevnice, molekuly pleti Němí zpěváci árii, hebkých nocí svědci Němí oběti pomatení prokletí!

Watukina
17. 09. 2003
Dát tip
Ou...tak jsem si přirazila spadlou bradu zpátky k horní čelisti...to je hustý! Než si jeden zvykne na ABBA, tak to chvíli skáče, ale nahlas to zní hned lépe.Střídání mužských a ženských rýmů, teze maskulinní a antiteze femininní, to vše zabalené v syntéze perfektních a originálních obrazů. Tomu říkám propracování sonetu, až se stydím dát Ti jeden pouhý, obyčejný tip. Nejvíc mě zaujal v antitezi 2. a 3. rým. Nechci být za rejpala, ale možná mi nesedí k tak "vznešené" básni slovo "umytý" v prvním verši syntéz, ale chápu, že tak bylo činěno kvůli rýmu.

katugiro
17. 09. 2003
Dát tip
propracované ano, ale působí tak uměle...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru