Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Kill Bill

16. 10. 2003
0
0
862
Autor
Silvieta

Tak som vám včera bola v kine na štvrtý Tarantinov film: Kill Bill, alebo vo voľnom preklade: Zabi ho sviniara, zabi ich všetkých. Nečakajte fundovanu kritiku, ja nie som filmový odborník, iba konzument. Takže nasledujú moje pocity, nie mena tvorcov a porovnávanie vzhliadnutého s predchadzajúcou tvorbou režisérského génia, akým Quentin Tarantino určite je. :-)

 Na začiatok, čakala som všetko, ale to čo prišlo nie. Išla som do kina už s vedomím, že to nie je celý film, iba jeho polovica. Druhá príde začiatkom marca budúceho roka. Veď by to bola hluposť zarobiť raz, keď môžeme dvakrát. Takže ma "koniec" filmu ani veľmi neprekvapil. Zato obsah. Toľko striekajúcej krvi som ešte nevidela, a predpokladám, že ani neuvidím. Keď ste si doteraz mysleli, že krv može striekať iba z istým určitých miest na tele a iba chviľu, tak tento film vás vyvedie z omylu. Je nechutný a úžasný zároveň.

  Všetko sa to začína (aj keď časová os, nie je práve tou linkou, ktorej sa pan režiser držia) masakrom na svadbe, kde zabiju všetkých svadobčanov, len nevesta to prežije aj napriek rane z pištole a z blizka do hlavy. Upadne do kómy, a trvá celé štyri roky kým sa preberie. A keď sa preberie divák pochopí, čo sú to jatky.

  Staré klingonské príslovie vraví: Pomsta je jedlo, ktoré sa má podávať studené. Hlavná hrdinka si to vskutku vychutnáva, až do detailov a my ju pri tom mozeme sprevádzať.

  Ale myslím si, aj keď sa môžem mýliť, že porozprávanie príbehu nie je hlavným dôvodom jeho existencie. Filmárskemu umeniu síce nerozumiem ani za mák, ale viem, čo sú to detaily a detaily sú to, kvôli čomu sa oplatí ísť si tento film pozrieť. Napríklad: obrazce v piesku pod podlahou japonskej restauracie, klepkajúci vodný "strojček" v zahrade pokrytej čerstvým snehom, kde sa odohrava "zaverečný" súboj filmu (inak je to podľa mňa vizualne najkrašia časť tohoto Tarantinovho počinu), maľba na doktorovom aute, pohyb veľkého palca na nohe hlavnej hrdinky, farebné kúsošky rozbitého skla na zemi po jedej malom boji v obývačke už usadeného zabijáka, prepracovanoť kostýmov.

  Aj napriek faktu, že detaily sú uni tuti la bomba, hudba je ešte o stupienok dva vyššie, v mojom hodnotení Kill Billa. Miestami je v úplnom kontraste s tým, čo sa deje na plátne, až mi nabehli zimomriavky.

  Odporúčam, aby ste si film išli pozrieť. Z najväčšou pravdepodobnosťou ste ešte nič podobné nevideli.

 Hadam budem mať viac času a trochu to učešem a dám tomu formu recenzie. Takže možmo nabudúce... ...začiatkom marca. :-)


Silvieta
21. 10. 2003
Dát tip
StvN: A povies mi prosim, kde sa to cele zacina. Kedze pravdepodobne som nevsimava.

Silvieta
21. 10. 2003
Dát tip
Lingmeona: Uznavam, ze je tam vela krvi, az privela, ale, teda aspon ja si myslim, ze je to len nastroj ako poukazat na absurdnost akcnych filmov. Vsetci predsa vieme, ze to nie je naozajstna krv. Zhodou okolnosti som den nato videla film s nazvom: Kratky film o zabijani. Tak ten bol naozaj strasny a krvi tam bolo uplne minimum, takmer ziadna, a odchadzala som omnoho zhrozenejsia, ako z Kill Billa, pretoze, zase len podla mna, je Kill Bill iba parodia.

StvN
21. 10. 2003
Dát tip
Ligmeona - a tos neviděla to nejlepší. Tobě se krev hnusila, mě přišla k smíchu. Celé to přece začíná životopisem té čínsko-japonsko-americké míšenky, tím kresleným komixem. Její charakter mi přišel hodnotnější než charakter Nevěsty, taky mi bylo líto, že nezvítězila, i když si to zasloužila.

Seregil
21. 10. 2003
Dát tip
No chystám se, ale stále nevím....

StvN
16. 10. 2003
Dát tip
Jenom detail. Film nezačíná svatbou. Začíná asi o dvacet let dříve. Koukej pozorně.

Silvieta
16. 10. 2003
Dát tip
Dakujem za upozornenie, ale si si isty, ze sme videli ten isty film? Prva scena je ako je hlavna hrdinka zbita do krvi a Bill sa jej prihovara v zmysle, ze fakt, ze ju chce zastrelit je pre neho utrpenim, ale ze inak nemoze.

StvN
16. 10. 2003
Dát tip
To je první scéna. Ale časově to začíná někde úplně jinde.

Timber
16. 10. 2003
Dát tip
chystám se...těším se :-)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru