Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Vasil, víla, voda

14. 10. 2003
6
0
1732
Autor
racek

Tento truchlivý příběh vznikl \"na zakázku\". Dostala jsem zadané téma a měla ho rychle nějak pojnout. Věnuji Pavlu veselému, proto variace na P a V.

 

Vasil, víla, voda

 

    V pravé poledne pospíchal voják Vasil podle potoka. V potoce vodní víla vykopávala vrby. Vysoký, vlasatý Vasil připadal víle pohledný. Přestala vykopávat, volala: Vasile, pojď vypomoci. Podpořila výzvu větou: pomůže-li Vasil vykopávat vrby, poveselí se víla s Vasilem. Vida ve víliných prstech panenský věneček, přestal voják Vasil pospíchat.

   Padl vlahý večer, všechno vonělo – Vasil pořád pilně pracoval. Příliš vrb pro vykopání.

Po poslední vrbě padl vyčerpáním pod pařezy. Víla vyspávala, v tom však procitla. Vstala a vyřkla: - Vasile, veselit!!!

   Vasil prosil: Vynechme veselení, vodní vílo…Příliš vyčerpán.

Vasilovo vysvětlení vílu pobavilo: pouhá výmluva, Vasile. Pamatuj: voják vydrží víc…

Předvedla Vasilovi prsa, potom přilehla pod pařezy.

-         Vasile, veselit!

-         Panebože, vzlykl Vasil…

 

 

   Pochmurný příběh, vážení, viďte…

Plyne z něj však poučení:

co svět světem chodí,

málo všeho i moc všeho

že bez výhrady škodí.

 

/14.října 2003, 10:03 hodin, variace na P a V – pro Pavla Veselého. Psáno pro čtení v Salmovské literární kavárně/.


Albireo
15. 10. 2003
Dát tip
Druhá Yfča! *

blbjenka
15. 10. 2003
Dát tip
bhezva!!! má úcta, má poklona a wůbec *

skvělý, úžasný, nemám slov - něco takového bych nedokázal !

Diana
14. 10. 2003
Dát tip
******** :-))))))) Už ani ten Vasil není, co bývával. Bolševníková víla.

Šalvěj
14. 10. 2003
Dát tip
:o)))) Pěkně :o)) *

Montrealer
14. 10. 2003
Dát tip
Já takové blbůstky zkoušel jen s jedním písmenem. Tohle je samozřejmě vynikající, zejména je-li pravda, že dílko vzniklo "rychle a na zakázku". :o)) *

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru