Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Hákové kríže

11. 07. 2000
4
0
1601
Autor
Sýkorka

Dnes bol deň bohatý na prežívanie. Začal zemetrasením o piatej ráno, ktoré som našťastie prespala. Ale naozajstný šok mi prichystal synovec. Keď prišiel domov z vonku mal na ruke červenou fixou namaľované hákové kríže... Nevedel čo znamenajú. Po príbehu o Hitlerovi, ktorý som mu porozprávala, sa rozplakal. Ale.. Jeho kamaráti nedostanú rovnakú možnosť od svojich rodičov. Tí ich maximálne zbijú, ale nevysvetlia... Čia je to vina?

Hákové kríže nakreslené na stenách papierového bunkru pre deti farebnými fixami. Jasnejšie než zapadajúce slnko - jasnejšie než plameň zápaliek. Hákové kríže tu svietia každému do srdca. Kreslia ich deti osem-, deväť-, dvanásť- ročné nevinné deti. Kreslia ich miesto postavičiek z mestečka South Park - tie im Dospelí už zakázali. (Hákové kríže sú väčšia zábava než mŕtvy Kenny či "kurva drát".) Hákové kríže osvetľujú ich svet hier miesto slnka svietia deťom do srdca a oni ich tam hrdo nosia hrdo hailujú hrdo nerozumejú hrdo hrdo hrdo...
NoHead
05. 03. 2001
Dát tip
koli mozno nechvalil teba ale seba :o)))(egocentrik!) alebo basnikov vseobecne hmm ... deti sa vzdy na nieco hraju a malokedy naozaj rozumeju tomu na co sa hraju ... dokonca ani dospeli tomu nerozumeju o moc castejsie ... co tym vlastne chcem povedat? ... asi by som to nebral tak moc tragicky

Silvinka
05. 03. 2001
Dát tip
NoHead: Ja uz tiez nie ;o)

zámek
18. 10. 2000
Dát tip
...děsivé, děsivé ... jasné ... !!

Silvinka
05. 08. 2000
Dát tip
Miroslawku, on si ale na vojakov nehral, naopak, spolu s kamarátmi si hovorili "skíni", bez toho, aby tomu rozumeli. O to ide. Koli: Tak to si moje básne príliš nečítal, alebo si čítal len posledné z nich. Vieš, celkom si ma zaskočil a tak som nad všetkým premýšlala. Vnútorne sa s Tvojim tvrdením nestotožňujem. Nemyslím si, že som lepšia, než ktokoľvek iný na svete, nemyslím si, že tá moja pravda je moja jediná a taktiež nemám pocit, že som neomylná. To teda fakt nie. Mám na "triku" poriadne množstvo hriechov a preto sa snažím nesúdiť. Nepokladám sa za čistú. To samozrejme nemôžeš vedieť, pretože ma nepoznáš. A už vôbec si nemyslím, že je svet plný špiny. Ako by som potom mohla svet milovať, ako by som mohla milovať ľudí? Vieš, je to tým, že o vlastnej "špine" básne nepíšem, vlastné hriechy si odbúravam iným spôsobom. Mám len pár básní, ktoré sú reakciou na silný pocit, ktorý vo mne vyvolal nejaký okamih, ale i v tých básniach sa viac pýtam ako odsudzujem. Áno, som citlivá, ako ostatne naozaj väčšina básnikov, preto možno toľko silných slov, ale o nekritickosti k vlastnej omylnosti by som naozaj nehovorila. Zaujal si ma, napíš, potešíš ma. :o)))

Anonym
26. 07. 2000
Dát tip
nalezeno v Chrámu sv.Pavla v Římě l.p.1696 ... Buď opatrný ve svých záležitostech protože svět je plný podvodu, ale nenech se tím zaslepit mnoho lidí zápasí o velké ideály a všude je život plný hrdinství ... Neměly by tě děsit hákové kříže, ale přesvědčení, že právě ty jsi lepší než ti ostatní. V tvých básních jsi vždy ty čistá, vědoucí a svět plný špíny. My rádobybásníci jsme duše přecitlivělé. Snad s z toho vyrostem když ne k básním tak alespoň k dospělosti. Držím nám palce. :-) Koli

Miroslawek
19. 07. 2000
Dát tip
Svastika je starý indický symbol, akorát ten kříž měl původně zalomený ty konce na druhou stranu. Symbolizuje sílu a život. Hitler ho otočil. BTW. víte co nakreslila poslední ruská carevna na zeď když jí bolševici stříleli na dvorku? Právě svastiku. Nemyslím, že by ten původní smysl ztratila, spíš nabyla další - ale to jen v euroamerickém světě. Taky mi nepřijde nic strašného na tom, že si kluci namalujou fixkou na ruku hákové kříže. I já si hrál na vojáky, na Rusy a Němce. Jenže mi to nezůstalo. Bát se je třeba lidské blbosti a zloby, ne symbolů. Blbci a hajzlíci si můžou malovat na hlavu třeba kolečka nebo srdíčka, rozdíl v tom žádný nebude.

Merle
17. 07. 2000
Dát tip
Tynic: pokud vím, spíš symbolizuje sílu a moc, ale nemám to ověřeno, ani tak to není podstatný... jak napsala Silvinka, tenhle symbol už má jinej význam a ten se nesmí pomíjet. Pod ním bylo systematicky zavražděno (nepočítám boj) několik milionů lidí, a na to by se nemělo zapomenout...

Silvinka
15. 07. 2000
Dát tip
Mahoney: To vieš, že so svetom niečo urobíme! Aspoň s tým okolo nás. Zahalíme ho napríklad... do rozprávky, kde bude len dobré strašidlo, ostrovček, jazierko a romantika.... uaaaa, to som si predstavila náš týždeň na chate, svadbu a vôbec, cnie sa miiii... !!!!! Som rada, že poznám ďaľšiu spriaznenú dušičku! ;o) Merle: No práve. Mám pocit, že i u takých to začína. Že takí sú pre deti veľakrát vzorom. Súhlasím s tebou. Tyní: Ale po druhej svetovej a najmä po holokauste sa z toho znaku stal symbol Hitlera a násilia. Vieš, nepoznám človeka, ktorý by si nakreslil svastiku ako symbol ochrany a to je smutné. Ono to tak proste na svete je, keď si vezmeš, aj komunizmus mal vznešené myšlienky.... Dík za tipa :o) Ostatní: Hrozne moc ste ma potešili, dík za slová, dúfam, že si Vás pod mojím dielkom prečíta čo najviac ľudí, ste skvelí ;o)))))

MINISTRY
14. 07. 2000
Dát tip
je to tim ze lidi nemaj smysl pro to aby se tem detem snazili neco dat ze sebe neco jim ukazat naucit je .. jasou radeji kdyz maj nejakou hracku a je od nich pokoj no a pak se deti holt uci to co vidi .. AZALIN musim jen podotknout ze ten popkorn a tu kolu jsme meli prece taky :)) .. jinak film byl ubohost stim souhlasim :) sem uplne zapomnel napsat ze se mi to dilko libi ;)

Mahoney
12. 07. 2000
Dát tip
hloupě hloupě hloupě... Silvinko, mám slzy v očích... něco bychom s tím hloupým světem měli udělat... máš nějaký nápad ??? (třeba ho převrátit na ruby) škoda že jsme na chatě vůbec nepokecali, to se příště musí napravit...

Merle
12. 07. 2000
Dát tip
víš, myslím, že mnohem mnohem horší jsou ty větší co už vědí... (jinak to vidím stejně)

Tynic
12. 07. 2000
Dát tip
Hluboké a pravdivé.... Svastika ale neznamená jen symbol nacismus...dříve to byl symbol ochrany... Je to jen změť čar...zaleží přece na lidech, že jo ??? Ale to jsi vlastně napsala...nelze než souhlasit... Já to tipnu, chci aby si to přečetlo co nejvíc lidí...

Bosonohá
12. 07. 2000
Dát tip
Pane Bože, víc citlivých, chápavých a trpělivých rodičů!!!!!!!! Kdyby všichni byli ochotni a schopni svým dětem naslouchat a vysvětlovat, nemuseli bychom se bát zlých znamení namalovaných fixkou na hebké kůži... TIP.

Falka
12. 07. 2000
Dát tip
Máš pravdu. Vyděsil můj malý devítiletý kamarád, který přišel domů s vtipem o Hitlerovi. Byla to podobná situace. Jímaly mě stejné pocity, taky jsem vysvětlovala. Taky pochopil. Plakal. A já se ptala stejně. Jenže hodně pravdy má Merlík. Jde spíše o ty, kteří rozumějí a stejně berou fixy a malují...

AZALIN
12. 07. 2000
Dát tip
No jo.. já mám jenom drobnou poznámku: South Park rozhodně není seriál pro děti.. ;-) A jinak.. však víš.. a jestli nevíš, povim ti to osobně.. :-) Ne, nebudu to mazat, i když mě napadlo v téhle souvislosti ještě něco.. Včera sem byl na Gladiátorovi (podle mě ubohá kopie Braveheartu) a byla tam rodinka s třema dětičkama.. každý v ruce popcorn a colu.. Jak asi na nedávno znovu-zrozenou duši působí dvě hodiny intrik, zabíjení a stříkající krve?..........

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru