Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Účetní aféra

22. 10. 2003
4
0
1950
Autor
Ighor

Pan Bookkeeper právě otevřel účetní knihu a již potřetí se udiveně zadíval na jednu cifru. „To přece není možné, tolik jsme jich nemohli dostat!“, mumlá si účetní pro sebe, když jde s knihou v ruce chodbou obchodního domu na Pumpkin street. Zastaví se u mohutných dubových dveří a zlehka zaklepe. „Vstupte“, ozve se zevnitř a pan Bookkeeper neváhá a otevře nádherné dveře. Spatří velikou, dřevem obloženou místnost, v jejímž středu stojí luxusní psací stůl s koženým křeslem. Případné návštěvníky také zaujmou dvě palmy, jejichž zelené listy zakrývají část překrásného výhledu z okna na centrum města. „Co si přejete pane Bookkeeper? Doufám, že vás trápí něco neodkladného, když už mě rušíte z práce.“, vítá účetního muž v elegantním bílém obleku, ředitel a majitel obrovského luxusního zahradnictví Special Gardens. „Pane, víte, objevil jsem tu v účetnictví malou nesrovnalost. Tady na objednávce je uvedeno 2000 kusů, ale na přijímacím listě je zaznamenáno 5000 kusů palem z Tichomoří. Jestli se spletli o 3000 palem, tak jim je budeme muset vrátit. To pro nás znamená spoustu komplikací.“, stěžuje si účetní. „Dobrá, to vás omlouvá, ale jste si tím jistý? Byl jste si to již ověřit na skladě? Že ne? Mohli se splést i naši skladníci. Tak to běžte honem zkontrolovat, ať v tom máme jasno.“, posílá ředitel podřízeného do suterénu. Pan Bookkeeper opustí pracovnu, nastoupí do výtahu, stiskne tlačítko, vystoupí z výtahu a náhle ho přepadnou zezadu dva muži. „Zapomeň na ty palmy a vrať se do svýho kanclu.“, říká mu jeden z mužů do ucha, zatímco druhý mu pevně tiskne ruce za zády. „A tohle, abys cestou nezapoměl.“, říká a tvrdě udeří účetního pěstí do tváře. Účetní se zapotácí, zatmí se mu před očima a teprve když plně nabyde vědomí, zjistí, že je v chodbě sám. Pomalu dokráčí zpět k výtahu a přemýšlí: „Nejsem sebevrah, nemůžu jít na policii! Ale nenechám přece ty svině pokračovat v tomhle obchodu! Stejně mě jednou odstraněj a kolik lidí se pak stane jejich oběťmi? Pokud budou ti lidé takoví srabové jako já, tak jich padne jistě mnoho.“ Výtah zastaví v prvním patře a pan Bookkeeper se vydá na policii...
Pan Bookkeeper je opět na cestě ke své kanceláři. Zcela nečekaně se před ním objeví dva muži. „Tak chlape, tohle jsi přehnal. Mysleli jsme, že budeš rozumnej, ale ty jsi to vyžvanil. Teďka tě čeká trest. Rána. Nožem.“ A náš milý pan Bookkeeper právě...

xdodox
10. 12. 2003
Dát tip
je to fajn

StvN
10. 12. 2003
Dát tip
Napsané určitě zručně a dokonce osobitým stylem. Ale je to tak trochu o ničem. Co nám vlastně nabízíš? Možná zajímavý styl a při širším rozpracování i nápad. Ale žádnej zvláštní čtenářský zážitek si neodnáším. Ale jdu dál.

Ighor
10. 12. 2003
Dát tip
Díky moc za všechny kritiky. StvN, ty píšeš fakt dobrý kritiky. Teda...to má bejt pochvala.

StvN
10. 12. 2003
Dát tip
Služebníček.

Kritizátor
04. 11. 2003
Dát tip
Ano, to je to dílo! Krása!!! Nemohu uvěřit Ighorovi, že tak kvalitní povídku s úžasným nápadem a smysluplnou pointou stvořil sám. Ach...

Áda116
27. 10. 2003
Dát tip
Tak tohle se celkem povedlo. ;-)

skocdopole
24. 10. 2003
Dát tip
Raději se nebudu šířit identitě mistra bublifuka, ale podle své kritiky to musí bejt uplný hovado. Tip

bublifuk
23. 10. 2003
Dát tip
bezvadna povidka! Skvela pointa a vtip! Tip/

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru