Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Jak uzřít myšlenku

Výběr: Milly, Print, oleandr
10. 11. 2003
16
12
2133
Autor

všem analytikům

Jak uzřít myšlenku:

 

pokud chcete uzřít myšlenku,

musíte ji nejprve zadržet

 intenzivně si ji připomínejte

ani na okamžik nepolevujte v soustředění

uzavřete ji do okovů

snažte se ji dostrkat až na okraj hlavy

bude se vzpouzet, ale nesmíte polevit

dostaňte ji k nosu

v tom okamžiku začněte skákat na jedné noze

(tato část boje vás možná unaví)

jakmile ji cítíte v nosní dírce, prudce si odfrkněte

myšlenka vyletí a rozplácne se o zem

teď si ji můžete prohlédnout

je tmavá, slizká, beztvará a k ničemu

a vy se divíte? po tom všem, co jste jí provedli?


12 názorů

Bhati
20. 04. 2008
Dát tip
Phahah...ty mě bavíš...taky ti pořád tipuju..:-)))

oleandr
16. 11. 2007
Dát tip
líbí moc

Lakrov
16. 11. 2007
Dát tip
Jak namalovat portrét ptáka (Jacques Prévert Else Henriquezové) Musíte nejdřív namalovat klec s otevřenými dvířky pak namalovat pro ptáka něco krásného a prostého a milého co ptáka přiláká postavit plátno poblíž stromu na zahradě v hájku nebo v lese ukrýt se za strom a mlčet nehnout ani brvou... Někdy pták přiletí hned se vší kuráží a jindy váhá celé roky než se odváží Nesmíte ztratit trpělivost čekat čekat třeba celou věčnost Čas čekání však není nijak úměrný kvalitě obrazu Když konečně pták přiletí pokud přiletí že musíte mlčet z hloubi duše počkat až vletí do klece a když je uvnitř musíte zlehka zavřít štetcem dvířka a potom smazat všecky mříže a dávat pozor abyste mu nezkřivili ani pírko Musíte namalovat strom a najít ptáka tu nejkrásnější větev a namalovat listí na větvích a svěží vánek sluneční paprsky a bzukot hmyzu v žáru léta a potom čekat až pták začne zpívat Jestliže nezpívá je to zlé znamení znamení že obraz není k ničemu než k vyhození Když zpívá je to dobré znamení znamení že obraz je bez kazu Zlehýnka vytrhněte jedno z ptačích per a napište své jméno v rohu obrazu.

Lakrov
15. 11. 2007
Dát tip
Slovo od slova si 'Jak namalovat ptáka' nepamatuji (přestože patří mezi mé oblíbené a mám ho za zásy v knihovně) ale hned první čtyři řádky: pokud chcete uzřít myšlenku, musíte ji nejprve zadržet intenzivně si ji připomínejte ani na okamžik nepolevujte v soustředěn mají, zdá se mi, úplně stejnou náladu nebo taktiku (nebo jak se tomu nadává) jako ten Prévert. A to je taky hlavní důvod, proč komentuji.

Milly
15. 11. 2007
Dát tip
Hele, to mě nenapadlo- taky mý oblíbený dílo.....- díky za připomínku....... .-) A sranda je, že nevíme autora tohole už ani- protože to vypadá jako by tu zůstalo jen dílo....

domin.go
15. 11. 2007
Dát tip
l: no mně právě taky.)) právě proto mě to až tak nechytlo,páč mi to příde trochu opsaný.

Lakrov
15. 11. 2007
Dát tip
Připomělo mi to Préverta (Jak namalovat ptáka). Zdá se mi to neuvěřitelné, jestli ho neznáš (a že ho neznáš) :-) MDZA (Milly dík za avízo)

domin.go
04. 11. 2007
Dát tip
trochu prévert?.)

Amiška
02. 11. 2007
Dát tip
dobrej nápad psát o tomhle.za to tip

Baziliška
01. 11. 2007
Dát tip
ty poslední dva verše jsou jako pěst na oko, laciná rádobyvtipná pointa:(( předchozí pasáž je dobrě napsaná, úplně to vidím...až po to rozplácnutí o zem:)

jorel
01. 11. 2007
Dát tip
:o)

Milly
31. 10. 2007
Dát tip
Tohle... se mně pořád moc moc líbí! :-)) (:-) se mně zdá, že si vybavuju, kde jsem tuhle básničku četla a ukazovala kdysi- na návštěvě u přátel :-)) (to taky napsal malej_blázen) -V-

Milly
08. 09. 2004
Dát tip
*****/***** -t- .......a mám dojem, že buddhisti (bez smyslu pro humor) by dílo neocenili- ty ostatní by pobavilo............... :-))) To je pro mě jedno z nejlepších děl co jsem tu kdy četla.

WENDY_lee44
07. 02. 2004
Dát tip
kam na tohle chodis to nevim..:o) ...se mi snad jenom zda..:o) to snad radsi prestanu premejslet uplne:o)

Elyn
16. 01. 2004
Dát tip
:) to sou věci....

wooxy
18. 12. 2003
Dát tip
krrrááááááááááása Tip

Škoda, přeškoda toho zpracování...

Milly
11. 12. 2003
Dát tip
No jo, ale kdybych ji neuzrela, a tím nezlikvidovala, tak by si na mě třeba počkala za rohem a praštila mě do hlavy....nebo když dlouho otravuje a pouští na mě zpoza okna v mé mysli, za kterým jsou uzavřeny všechny její hrůzy, noční můry, tak tohle je nejlepší řešení... A dobře jí tak-myšlence jedný namyšlený!

WiruZ
11. 12. 2003
Dát tip
super:)!t!!

katugiro
30. 11. 2003
Dát tip
fajné :) *

Vskutku originózní! Jachachá! T++

Pivicko
23. 11. 2003
Dát tip
:-))) taky tip :-)))

Rowenna
20. 11. 2003
Dát tip
:-) pobavilo.

Krel
11. 11. 2003
Dát tip
:-))

Paclík
11. 11. 2003
Dát tip
je to super, fakt skvělý

Torolfita
10. 11. 2003
Dát tip
Škoda, že jsem zatím první, kdo Tvé dílko "soudí", protože má cosi do sebe. Dávám Ti tip :o)

Torolfita
10. 11. 2003
Dát tip
Škoda, že jsem zatím první, kdo Tvé dílko "soudí", protože má cosi do sebe. Dávám Ti tip :o)

renard
10. 11. 2003
Dát tip
moooc pěkný :-)

Reky
10. 11. 2003
Dát tip
Zvláštní, docela mi to k tvýmu stylu nesedí...

Glory
10. 11. 2003
Dát tip
huahahaháááá Reky: stylu?Ty si opravdu myslíš, že létající blázen je omezen něčím tak přízemním jako je styl??? ach.........

Dash_707
10. 11. 2003
Dát tip
Dobře :o)

Šalvěj
10. 11. 2003
Dát tip
Pěkně :o)) *

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru