12.06.2024 07:43 K dílu: Zmatená reportáž z budoucnosti o otházkách nejpalčivějhších Aru

je to satira nejtvrdšího rázu, ale to asi víš ;)

12.06.2024 07:41 K dílu: Linda II. Aru

pro dobrý špalek na prosbu měsíce Pusíku? :D

12.06.2024 04:24 K dílu: Blecha Aru

"slova šampónová", tak to je přímo perla! :)

vítej na Písmáku ;)

12.06.2024 04:09 K dílu: Linda III. Aru

ahoj J.Rose, díky moc, Linda je součástí většího multivesmíru, jehož počátky sahají do roku 2021 a sama je svým vlastním třetím zrozením, ovšem tato Linda je věčná, neboť konečně nestárne, v původních příbězích hrál velkou roli detektiv Vrtiška, její kolega (původně také z jiného vesmíru, ale Linda vznikla uprostřed jednoho detektivního případu Vrtišky) a posléze manžel :))

11.06.2024 20:35 K dílu: TD - Kolik je objevitelů, tolik je kontinentů, někdy i víckrát Aru

Goro, aby to někomu nezpůsobilo újmu na zdraví :D

ale jestli ti to udělá radost :)

11.06.2024 18:43 K dílu: úvozem Aru

kvalitní verše

11.06.2024 17:58 K dílu: V národopisném muzeu Polabí jsme, mimo jiné, viděli vycpané sedláky a selky, zachycené při práci v domácnosti , jejich běžné nástroje, a další zajímavosti ((žákovské výroky)).(plus bonus - obrázky se žáky a školou...) Aru

zásobárna hrdosti? tak to tam asi už dlouho nikdo nebyl :D

ano, pokrok je třeba osvětlit, jinak by si lidi mohli třeba všimnout, že život byl sice prostší, ale i tím jednodušší a srozumitelnější :D

no proč to muzeum nepostavili hned vedle školy, nebo školu u muzea? :D

11.06.2024 05:55 K dílu: Linda III. Aru

díky Goro, Linda, tedy třetí Linda se odebere opět mezi sny, možná bude někdy nějaký prémiový díl, ve stylu Lindiných vánoc, ale spíše to vidím na texty s novými postavami, toot hodně s Lindou pomohla, jinak by to byl tak jeden díl

10.06.2024 19:58 K dílu: Linda III. Aru

no to asi, Linda každopádně utekla :D

díky Evži ;)

10.06.2024 19:54 K dílu: Každý, kdo plní vůli Boží, to je můj bratr i sestra i matka... ((Evangelium z dneška neděle 09. června 2024, ze Mše sv. z katolických kostelů)) Aru

pivochrám :)

kdyby vatikánsko-jeruzalémský bůh nechtěl aby Češi pili pivo, tak by jistě nedával sadit chmel :D

10.06.2024 19:41 K dílu: Každý, kdo plní vůli Boží, to je můj bratr i sestra i matka... ((Evangelium z dneška neděle 09. června 2024, ze Mše sv. z katolických kostelů)) Aru

Bene, ty jsi snad nebyl v neděli v kostele? pak nejsi můj bratr, sestra, matka, strýc, otec, babička, teta, vnuk :D

:D

10.06.2024 14:26 K dílu: Zápisek z meditace: sebedotazování: rozdělení mysli Aru

Aaen_jk, díky za rozumný pohled na věc

10.06.2024 10:18 K dílu: Linda II. Aru

ahoj Lili, díky ti ;)

09.06.2024 19:53 K dílu: Zápisek z meditace: sebedotazování: rozdělení mysli Aru

Jani, přijde mi, že to osvícení je doménou nesmrtelných a že to už dokonce nebaví ani ty duše, být věčně osvícené a proto vyrobili svět, kde nemusí být všichni dokonalí a osvícení, ale za to, mohou být emocionální a mít aspoň na chvíli pocit novosti z nepoznaného v dočasném zapomění.

přijde mi to extrémě zvláštní, když v hinduismu se hovoří že jakýchsi 7 mudrců vědělo, že přijde na svět závoj zapomění (mája) a oni sami že se vzdálili, ale nechali zbytek lidstva v tom, leč kdyby to ostatní lidé nechtěli, proč by sami se také nezdálili, je to hodně zvlàštní a nedává to úplně smysl, kdyby lidé sam nechtěli zažívat éru nevědomosti, pak najednou to dává smysl.

a některé ty duše pravděpodobně už mohlo jejich osvícení tak lézt krkem, že se doslova vrhli na tvorbu temné strany emocí :D

dokonce mám dojem, že všechny náboženské systémy hovoří v tom smyslu, že vše bylo na začátku dokonalé, tak proč to potom měnit, kdyby smysl toho všeho bylo opět osvícení, proč se potom o něco snažit, kdyby cesta vedla jen z osvícení do osvícení, to je jako se narodit, 90 let meditovat o dokonalosti a pak naprosto osvícen zemřít, aniž by takový jedinec cokoli ze světa zažil :D

žít pro osvícení nedává smysl, navíc až opadne tzv. ten májin závoj nevědomí, nebude možné nevidět a tedy nebýt osvícen, takže defakto jde o to něco zažít, než se vrátí věcná blaženost, pak bude ta duše vzpomínat éru, kdy bylo co zaživat.

ale samozřejmě, jelikož žijeme v zrcadlících se iluzí se mohu mýlit a skutečně smyslem života je meditovat o smyslu života a kdo tak neučiní, toho po smrti sežere bájný egyptský krokodýl, spolu s Kerberosem a nakonec se narodí jako žížala v Himalájìch :D :D

09.06.2024 19:09 K dílu: Zápisek z meditace: sebedotazování: rozdělení mysli Aru

no nevím, trauma funguje tak, že v aktuální moment je příliš silné, aby ho bylo možné překonat a po letec už je to jenom historka pro zasmání :D

nemyslím si že smyslem života je osvícení, ale že smyslem života je ho žít, proto se žije, pro život, že v tom je celý ten vtip

08.06.2024 20:15 K dílu: TD - Gracias Panama Aru

jací nevěrící Zeé? i ten kdo si myslí, že nic dále není je věřící toho, že nic dále není, je pouze rozdíl, zda je onen věřící ve struktuře Vatikánského patronátu např., nebo zda například chodí sám k určitému stromu, oba jsou věřící, neboť vše je energií a tedy vše (jelikož energie nese informací) je informací, tudíž nevěřící neexistuje, to není fyzicky možné.

ostatně dost pochybuju že po smrti mají církevní struktury na zemřelého jakýkoli vliv a že každý ja pak najednou jaksi sám za sebe, aniž by se mohl za cokoli schovávat, jako třeba církev, naboženství, apod.

07.06.2024 22:32 K dílu: Linda II. Aru

ou, moje chyba, opět vyšlo na jevo, že jsem se nenaučil česky :D

a jsem asi vážně sklerotickej, samozřejmě díl je ve spolupráci s toot.

co se týče rzi, to je motiv z minula a patrně bude i nadále NOSNÝM prvkem (i když nevím jak rez může být nosná, ale asi může :D )

díky Goro ;)

06.06.2024 20:28 K dílu: Den Dé Aru

zničený smrští grogů :D

:D

05.06.2024 14:24 K dílu: Linda I. Aru

to ano Goro, ale zorganizovat to byla fuška, a i s iví jsme měli texty v této podobě.

určitá dějová linka u Vrtišky se uzavřela, když i první Linda ztratila tah a potřebovala svou vlastní dceru na pokračování. ostatně i další série vzaly za své.

jinak Vrtišky se může ujmout kdokoli kdo ho pamatuje, nebo ho objeví nějakou zvláštní náhodou a dát mu svou podobu

05.06.2024 01:57 K dílu: Linda I. Aru

inu, pár koleček navíc se vždycky hodí (třeba na zahrádce) Kočkodane :D

hlavně že žádné neschází ;)

04.06.2024 21:05 K dílu: Různé druhy překvapení (koncept) Aru

zvolání na Titaniku:

Ty? Taky!

:))

04.06.2024 20:35 K dílu: Různé druhy překvapení (koncept) Aru

Ech!? Ó!

:))

04.06.2024 20:20 K dílu: Různé druhy překvapení (koncept) Aru

Aha!? Vel!! :D

:D

04.06.2024 19:27 K dílu: Konečně Aru

rozhodně Radovane, povedené :)

04.06.2024 19:22 K dílu: Komolím, komolíš, komolí 4 Aru

chudák syn :D

bobru díky! :D

04.06.2024 18:30 K dílu: Linda I. Aru

díky moc Lili, tentokrát s vydatnou pomocí toot ;)

ale musím říct, že už jsem si kde co nepamatoval z Lindiných dobrodružství :D

04.06.2024 14:39 K dílu: Vzdálené blízkosti Aru

K3 ale s pověstným světlem za tunelem ;))

emme, šumivy déšť? :D možná na silvestra

Jani, rozhodně ta určitá křehká, jako skleněná nehybnost ;)

díky všem za čtení ;)

04.06.2024 00:44 K dílu: Nekonečný kruh podle Jana Wericha Aru

v zemi bez budoucnosti nemusí mít lidé špatné svědomí.

04.06.2024 00:28 K dílu: Vzdálené blízkosti Aru

Zeé, českou kotlinu čekají takový změny, že budeš valit oči :D

04.06.2024 00:24 K dílu: Vzdálené blízkosti Aru

to je dobře Kočkodane :D

03.06.2024 21:52 K dílu: Vzdálené blízkosti Aru

znamení jsou všude, jen je zapotřebí trošku je popostrčit :D

01.06.2024 22:06 K dílu: Z čeho máš největší strach holčičko? Aru

pokud vím, tak banány jsou nepřátelé lidstva a vede se proti nim odvěká, SVATÁ válka :D :D

a taky je nikdo nejí :))

01.06.2024 21:48 K dílu: Z čeho máš největší strach holčičko? Aru

ačkoli já dnes svátek nemám, uděluji ti tímto tip :D

ale spíše se divím, že se na tebe nestojí fronty chtivých žen, Bene

01.06.2024 21:39 K dílu: Próza měsíce duben 2024: vyhlášení výsledků Aru

můj pohřeb? K3 :D

01.06.2024 21:18 K dílu: Próza měsíce duben 2024: vyhlášení výsledků Aru

tož to gratuluji, pořád jsem chtěl také přispěti k urně hlasovací, leč jsem nenašel morální sílu pozvednouti ruku, ba ani prstík a tak jsem zůstal ukryvší ve stínech podnes :D

31.05.2024 22:39 K dílu: král Mišmaš Aru

no jo, je to humor pro pár lidí, ALE vždycky se najde aspoň jeden ;)

už Komenský razil školu hrou, tak možná si ty děti málo hrály, aby ocenily v dospělém budoucnu i Mišmaše :D

31.05.2024 22:33 K dílu: "pohádkové" zamyšlení o moci Aru

proč by nemohl mít škodolibou zlou radost? :))

31.05.2024 20:29 K dílu: Causa latet, vis est notissima Aru

Evži, prolog je nadsázka, hlavně první část, druhá část je nástřel na bodech které probíhají a blízká vize vycházející z těchto bodů.

báseň pak má tři části, minulost, přítomnost a budoucnost, kde je poukázáno na to jak "horor" je stupňován nejprve plíživě, než se jeho obludnost objeví v plné síle, ostatně latinský název je citátem od věhlasného Publia Ovidia Naso a to: „Příčina je skrytá. Důsledek je však všem viditelný.“

31.05.2024 16:07 K dílu: Causa latet, vis est notissima Aru

díky všem za nákuk ;)

31.05.2024 07:19 K dílu: Causa latet, vis est notissima Aru

ale prt, mě se to tam tak líbilo, že jsem nemohl odolat :D

přistupujme k češtině s hravostí ;)

30.05.2024 17:59 K dílu: Krátce a rozverně o jaru Aru

letošní jaro poněkud mrzkou úrodu k podzimu přinese

30.05.2024 17:56 K dílu: ANABÁZE OSLA DO OSLA Aru

nenech se zdeptat Lili, každý píše jak umí :)

a v komentářích to je pak soubor neuróz :D

30.05.2024 13:38 K dílu: Pozvánka na kurz Amatérského redaktoriánství Aru

:D

29.05.2024 23:01 K dílu: TD - Kolik je objevitelů, tolik je kontinentů, někdy i víckrát Aru

díky moc Lili, tentokrát to bylo řádně okořeněno, hlavně časové výlety Vikingů :))

mmmochodem, četl jsem jednu legendu, vono to moc nesouvisí, ale že prý po návštěvě legendárního Avalonu návratilci nesměli už vystoupit na zem, neb prošli jakousi časovou osou, ve které by je zem, už přivítala pouze do podzemní říše

29.05.2024 22:55 K dílu: Odpověď Aru

to můžu podepsat ;)

29.05.2024 22:32 K dílu: Odpověď Aru

četl jsem názory i dalších a lidem víc záleží na právních kličkách a právním vysvětlení, než na životech ostatních, což je fakt hrůza, spoustu lidí si radši sedne na vlastní oči, proto tato země nemůže mít budoucnost.

šíp už vystřelen byl, v roce 2020 proletěl prvním okem, v r. 2022 druhým a teď v r. 24 patrně bude třetí, dosud zasahoval velice přesně

29.05.2024 20:43 K dílu: Odpověď Aru

já jsem zase slyšel, že každé dno má svůj sklep :D

jasně si vzpomínám, jak se tady první měsíc konfliktu v r. 2022 řvalo až hypnoticky, že je potřeba válčit až do roztrhání, mě to přišlo že ti lidi nemluví vůbec ze sebe, ale že jsou hypnotizováni, podobně jako za covidu o očkování a nyní se ukazuje, že tato síla doběhla takřka ke svému zhmotnění, lidé jsou rozdělení, což způsobuje chaotické energie, což je prostor k manévrům pro ty co chtějí velkou destrukci.

dřív jsem si ještě myslíval, že se ještě probere určitá spící síla, ale jednak o to nikdo evidentně nestojí, jednak tu snad není ani taková osobnost, která by to byla ochotna se o to vůbec pokusit.

když se vystřelí z luku šíp, je naivní doufat, že nepoletí k cíli nejkratší cestou.

29.05.2024 19:47 K dílu: Odpověď Aru

to je jasné, že část lidí doufá a bude doufat i nadále a proto tím pádem zcela logicky se bude situace dál zhoršovat, nyní navíc není tato země-nezemě už není ani chráněna svatováclavským pokladem, magické stromy byly vykáceny tak dávno, že prakticky je nikdo nepamatuje, reálně se může stát cokoli. nejblíže teď volby do EU jsou jen dalším mezníkem, který poposune události, ale jsou slyšet odevšad špatné zprávy, což značí pouze další zhoršení situace.

prošel jsem si pro sebe v hlavě určitým scénářem a našel jsem si v tom řešení

29.05.2024 19:13 K dílu: Odpověď Aru

budoucnost této země zdá se krajně nejistá, moje odhady jsou, že buď přestane existovat ve svých nynějšich hranicích, nebo část lidí odejde a přijdou jiní odjinud, protože na řídících uzlech nejde v současnosi ani náhodou o blaho druhých (/nebo snadnější správu), ale o moc a vliv.

už teď je tento bezejmenný stát pofidérní

29.05.2024 18:52 K dílu: Zákaz nošení jeansů!!! Aru

dokud jsou lidé, kteří mají jaksi, tento - Touhy! tak to asi nebude ještě tak špatné :)

29.05.2024 10:36 K dílu: informystická metafora Aru

S.H.O.D.A.N. by to viděla jinak :D

29.05.2024 08:47 K dílu: Blouznění... Aru

díky, včera to byl zas den :D

někde jsem četl, že hlavní dračí element byl voda :)

28.05.2024 12:09 K dílu: TD - Kolik je objevitelů, tolik je kontinentů, někdy i víckrát Aru

díky Lído, ale jenom jsem sebral internetové postřehy k pomezní historii a naházel to do mixéru, žádná věda v tom není :))

27.05.2024 05:33 K dílu: TD - Kolik je objevitelů, tolik je kontinentů, někdy i víckrát Aru

díky Kočkodane :)

26.05.2024 19:05 K dílu: TD - vlci Aru

trochu trudno-obmyslné

26.05.2024 18:03 K dílu: TD - Kolik je objevitelů, tolik je kontinentů, někdy i víckrát Aru

díky moc vesuvanko ;)

26.05.2024 11:56 K dílu: TD - Kolik je objevitelů, tolik je kontinentů, někdy i víckrát Aru

děkuju mockrát ;)

Jani, možná tvým učitelům prostě chyběla jen hravost a radost z objevování historie pro dětského posluchače.

já si vzpomínám, že v podstatě celých devět let bylo nemožné udržet bdělou mysl při látce, jejímuž výkladu snad pomalu nevěřili ani ti co byli státem pověřeni ji předati školnímu dítku :D

Goro, pohrával jsem si s myšlenkou, že bych to jednou snad, jako omylem i vydal :D

ale oni sami historikové mění historii oficálně s tím, když jednou za čas provětrají archívy, dnes se už prý neučí, že Přemyslovci vyvraždili Slavníkovce, ale že to byli Vršovci. v podstatě dítko se s pílí sobě vlastní něco učí, aby se po 20. letech dozvědělo, že se učilo zbytečně :D

to je pochopitelné Bene ;)

26.05.2024 11:36 K dílu: Měl bych vám ještě mnoho jiného říci, ale teď byste to nemohli snést... (( Četby (etc.) ze mše sv. z katolických kostelů z neděle 19. května 2024 )). Aru

pokud mluvíš o výrocích, nejsem si jist zda-li Ježíš mluvil česky, neboť každý překlad již není přímý zaznamenaný výrok, ale překlad toho překladatele, který text překládal :D

plus není to přímý výrok, ale každý zápis výroku, již je opisem toho výroku a nikoli přesným výrokem, neboť vyřknout přesný výrok může jen ten kdo ho vyřknul, ten kdo ho zapsal, tomu se říká zapisovatel a nikdo na světě není schopen opsat výrok druhého jedna ku jedné.

a jak jsme se schodli již na začátku, dle tebe drobnou cenzurou již samotná církev ve spolupráci s tehdejším císařem si tam v té Knize nechali jen to co chtěli, tudíž už se logicky nemůže jednat o to poselství, které bylo lidem určeno.

když to shrnu, autor nic nezapsal vlastní rukou, jeho slova, dle jejich paměti převedli do hmatatelné podoby zapisovatelé, jejichž zápisy dále církev rozdělila na vhodné a nevhodné a ty se dále překládají, tudíž se dále vytrácí autenticita, je dobrý se zamyslet, kolik lidí je mezi tvým textem, který čteš a tím kdo ho vyřknul, všemi těmi lidmi musí logicky docházet k posunům v samotném výroku, který ztrácí původnost každým zásahem zapisovatelů a korektorů.

26.05.2024 11:19 K dílu: Měl bych vám ještě mnoho jiného říci, ale teď byste to nemohli snést... (( Četby (etc.) ze mše sv. z katolických kostelů z neděle 19. května 2024 )). Aru

ja vím, říka se tomu reformace, a ano, tos řekl správně, přizpůsobit liturgii (a nejen tu) modernímu světu, ale co je moderní svět, ztráta umění, ztráta tradic, ztráta etiky, je to muslimský svět, nebo je to tak trochu všechno dohromady?

kdyby ses podívál jak obrovský kus od posledního koncilu katholíci ušli, všiml by sis, že to jsou jako dvě rozdílné církve a jak pod touto moderní církví její državy hluboce upadly, ale vše bylo dlouho dopředu naplánováno a cinknuté už od začátku a dnes se sklízí to ovoce, které se zaselo, doporučuju si někdy zajít na starou mši a uvidíš ty rozdíly na vlastní oči, když mě samozřejmě nechceš věřit ;))

26.05.2024 07:20 K dílu: TD - Kolik je objevitelů, tolik je kontinentů, někdy i víckrát Aru

díky moc, ještě těsně před vydáním jsem to dopilovával, protože mi to přišlo moc chudé :))

nevím jestli genialita, ale je tam všechno co tam šlo nacpat :D

naopak, vsechno je provázané se vším, což je na tom to nejlepší

25.05.2024 22:44 K dílu: Měl bych vám ještě mnoho jiného říci, ale teď byste to nemohli snést... (( Četby (etc.) ze mše sv. z katolických kostelů z neděle 19. května 2024 )). Aru

návrat svého druhu to bude, ale leda tak k islámu. druhým vatikánským koncilem se Vatikán zřekl katolické víry i katolického obřadu, který se od té doby neprovozuje vůbec, nebo v naprosto nefunknční a vykleštěné podobě a naopak od té doby soustavně projevuje Vatikán sympatie k islámu, výměna obyvatelstva v Evropě a jeho postupná islamizace povede logicky k tomu, že nejspíš bude ještě jeden dopňující koncil, kde katolictví bude sloučeno s islámem.

v podstatě dneska mě to napadlo co 2. Vatikánským koncilem se jako sledovalo a proč tehdy ještě katolické impérium se samo oslabilo a tehdejšì papež odložil korunu, teď už je to jasné, velká syntéza víry a dočasné oslabení Vatikánu, aby po čase byl silnější, protože vždycky šlo o moc ;)

25.05.2024 20:35 K dílu: Blouznění... Aru

budoucnost věští černočernou tmu a není nikoho, kdo by v bouři pevně stál...

25.05.2024 20:16 K dílu: Měl bych vám ještě mnoho jiného říci, ale teď byste to nemohli snést... (( Četby (etc.) ze mše sv. z katolických kostelů z neděle 19. května 2024 )). Aru

já ti teda nevím Zeé, ale vyzdvihovat na jinak literárním webu kostelní skřítky v národě, který tak trochu zapomněl za co jako bojoval, že to byli Češi, kteří vyprášili kožich Vatikánu na každé křížové výpravě, která proti této krajině byla vedena mi přijde hodně krátkozraké se držet agendy Vatikány, když je navíc o nich známo, že si do té Knížky nechali schválit jen to co se jim samým hodilo, aby tam bylo, ale tak žít v nevědomí asi nebolí a nic nestojí :D

19.05.2024 21:17 K dílu: Sebevražda anočíne Aru

stana.lebloch, nevím proč bych o tom nemohl svým, byť ujetým způsobem žertovat, ještě když jsem byl na prvním stupni ve škole mi do cesty vyskočila žena z okna, která tímto způsobem odešla, ačkoli mě zcela určitě nestihla zahlédnout. tehdy to ale byl šokující a do značné míry paralyzující zážitek.

píšu tou češtinou, kterou zvládám, není to kanonická - školní, učebnicová čeština, tady je navíc komický přesah v samotném psaném projevu

19.05.2024 20:58 K dílu: Národ vyvolený, národ židovský Aru

K3, tak dodnes jsou podávány a propagovány ty drogy, které mají tlumící účinky a jsou vydávany za léky, ačkoli už množství vedlejších účinků by mělo být alarmujícím podnětem, aby takový výrobce byl zbaven licence a postaven před soud.

armádní drogy, to je úplně jiná kategorie, aby lidé byli ochotni vraždit vždy jim byly podávány látky, které zastíraly mysl

19.05.2024 20:50 K dílu: Národ vyvolený, národ židovský Aru

stana.lebloch, já nevím jak to bylo, historie není kompletní, pravdivé příběhy jsou zamčené v archivech, na veřejnost je přes síto propagovaná jakási upravená verze. navíc čím déle leží někde nějaký spis, tím více vyžaduje překladů, neboť jazyky mimo tento spis se pohybují, takže bez překladů už by mu po čase nikdo nerozuměl, i tak lze snadno posouvat významy samotných slov bez hluboké a upřímné zainteresovanosti.

rozhodně nelze zjednodušenou optikou probrat najednou stovky let a podat vyjádření jak to bylo, navíc pokud člověk není zběhlý odborník a k tomu toužící po pravdě, bez ohledu na svá přání, jak má výsledek vypadat je ovlivněn a žije v emoční historii, nikoli v historii uskutečněné, neboť člověk žije a je ovlivňován neustále svými vlastními emocemi a skrze ty posuzuje prostředí, kterému věnuje pozornost.

navíc při vstupu do tohoto procesu vstupují různé zájmově-mocenské skupiny, pak je vydání skutečné historie o to těžší a v podstatě vznikají jen pohádky s patřicně vzbuzujícím emočním nábojem s emoční pravdou, která nemusí mít s danou událostí nic, nebo málo společného

19.05.2024 20:13 K dílu: Portulaca oleracea - Portugalka Aru

sympatická rostlinka :))

17.05.2024 21:49 K dílu: Národ vyvolený, národ židovský Aru

Zeé, věděl jsem, že kolem Noea se točí naprosto z dnešního pohledu absurdní věci, ale tady je to použito jen jako zábavný fakt, ne jako filozofické spekulace co by jak by mohlo být.

jinak s NZ jsem obeznámen již od svých 15.ti., ne že by mi to k moji chatrné paměti k něčemu bylo.

no ano, velké zákazy drog, ale i psychedelik přišli především po válce ve Vietnamu, kde vláda zjistila, že psychedelika otevírají lidskou mysl natolik, že lidé odmítají vraždit kohokoli v jakémkoli jménu a sloužit takovým vládám, které podporovali v podstatě tu nelidskost, která dnes jen společensky kvete směrem do shora dolů a na tom se dokonce shodli prakticky všechny vlády světa, že je to pro ně výhodný zákaz jak si udržet svou formu vládnutí a lid poslušný. například naše Muchomůrka červená byla po dlouhou dobu u nás označována za jedovatou, pravě proto, že podíl jejích psychoaktivních látek je srovnatelný s jinými velikány otevírající mysl ve světě za kterými lidé jezdí přes půl světa, ačkoli si stačí zajít za chatu do lesa. je to k nevíře co všechno spadá do kategorie drog a co je označováno za nelegální, v podstatě i u běžných bylin se nesmí uvádět podrobnější informace

17.05.2024 18:18 K dílu: Národ vyvolený, národ židovský Aru

díky moc Přemku, občas se pustím do znovupřevyprávění klasického příběhu. původní nápad byl trošku jiný, taky mě zajímalo, komu se v kolika letech kdo narodil a do kolika žili, kdo přežil potopu, ale po Metuzalémovi jsem raději už dál nepátral, aby čtenáři nedostali změť čísel a já se neztratil v tabulce, kterou jsem si vyrobil :))

 

17.05.2024 15:30 K dílu: Můj Písmák - IV.díl - Chatovačky aneb Jablkonoce Aru

tak to byla jízda :D

17.05.2024 13:44 K dílu: BEZMEZNÁ Aru

ou, bohové neumřeli, jen je trochu sťal spánek :))

17.05.2024 10:40 K dílu: Schíza Aru

kdo dneska nemá schízu? :D

stejně jako každý je dneska autistou

17.05.2024 10:29 K dílu: Národ vyvolený, národ židovský Aru

není to sice moje nejlepší dílko, ale poslední dobou se mi moc nedaří psát nejlepší dílka :D

ale DÍKy ;)

17.05.2024 10:14 K dílu: Národ vyvolený, národ židovský Aru

dobře, souhlasím Jamardi, díky :)

15.05.2024 20:51 K dílu: KROKODÝL DUNDEE - Z džungle do džungle Aru

jo, rozhodně, ten film si to zaslouží :)

15.05.2024 20:47 K dílu: TEMATICKÉ DNY 2024 - téma na KVĚTEN 2024 Aru

jo, já vím, zajímalo mne, zda-li bude přerušena přes léto i próza měsíce ;)

15.05.2024 20:42 K dílu: !!!!! - Chceš, aby s tebou bydlel premiér Fiala? - Tak vlož šest tisíc !!!!! ((plus bonus)) Aru

to chápu, svýho času jsem měl nutkání vidět všude Kamamuru, jak se rojily jeho klony :D

hele Zeé, pro mě a ani můj premiér to není a nedám mu ani korunu ze svý kapsy (vyjma daní, to mu dávame všichni na jeho zločineckou činnost), pokud je někdo tak hloupý, aby investoval do kyberprostoru, je to jeho věc, já se rozhodně takových zvrácených aktivit účastnit nebudu

15.05.2024 15:36 K dílu: !!!!! - Chceš, aby s tebou bydlel premiér Fiala? - Tak vlož šest tisíc !!!!! ((plus bonus)) Aru

no, pokud jsi ho nefotil ty Zeé, tak ti tip nedám :D :D

15.05.2024 15:36 K dílu: !!!!! - Chceš, aby s tebou bydlel premiér Fiala? - Tak vlož šest tisíc !!!!! ((plus bonus)) Aru

:D

:D

a

:D

nejedná se přímo o Fialku, ale o AI-Fialu, zatímco dříve bylo možné si Fialku utrhnout kdekoli na slušné louce, dnes je potřeba kvůli tomu investovat do kyberprostoru, voni ty zbraně na Ukrajinu se sami nezhmotní, lidi investujte do Fialky :D :D :D

15.05.2024 15:24 K dílu: TEMATICKÉ DNY 2024 - téma na KVĚTEN 2024 Aru

a nějaký letní cyklus by nemohl být? třeba spojený s tématem dovolených/prázdnin?

ne každý má dva měsíce volna ;D

případně povídka měsíce pojede i přes prázdniny?

14.05.2024 23:18 K dílu: KROKODÝL DUNDEE - Z džungle do džungle Aru

dnes už takřka klasika a druhý díl je i po těch letech koukatelný

14.05.2024 17:51 K dílu: beztak blbost Aru

každý má svůj vyměřený čas, jak se říkalo

14.05.2024 15:16 K dílu: Zrezlá báseň o ničem Aru

díky toot

Biskupe, česky já, francouzsky stroje, díky ti

11.05.2024 19:15 K dílu: Plná galaxie prázdných slov Aru

jo no, i na umírání je potřeba důvitp a odhodlání

11.05.2024 13:27 K dílu: Žena, moře a Mary - Taipi IX. Aru

no tak to je skvělý :))

11.05.2024 13:18 K dílu: TEMATICKÉ DNY 2024 - téma na KVĚTEN 2024 Aru

hmm, téma vypadá jednoduše a vybízí k určitému sci-fi pojetí, případně ho lze pojmout tím zcela švihlým způsobem :D

10.05.2024 23:01 K dílu: POROZKVĚTNÁ Aru

nemusím jít do kláštera, ani být bratrem Ježíšovým, jako tuhle Zeé, abych ocenil tuto báseň :D

10.05.2024 19:59 K dílu: 5.5.2024 Aru

dosti zajímavé mysteriózno :)

10.05.2024 19:21 K dílu: Žena, moře a Mary - Taipi IV. Aru

ty jsi divoška :)

10.05.2024 19:12 K dílu: Vietnamské obchody Aru

jo, to už je jiná doba, nevážili jsme si našich českých vietnamců a tak přišli jiní

08.05.2024 08:50 K dílu: Sebevražda anočíne Aru

díky všem za čtení, jádrem textu se nakonec stalo to, že skupina jakýchsi věčně opilých vzdělanců se jala odkrývati zavoj smrti a takhle to dopadlo :D

06.05.2024 15:07 K dílu: Vyhasínající oheň Aru

toot, radost mi to udělá, no jo, to se nedivím, spřežkový systém už je tady velká neznámá, já to mám odkoukaný tak, že psaný projev je pro mě snažší, než mluvený slovo, protože to mám před vočima, přičemž v mluveném projevu je na západě polska polákům rozumět skvěle, z východu pak vůbec, a když mleli ve zprávách, tak to jsem taky nerozuměl pomalu nic, takže vono je to stejně takový vošemetný :D

06.05.2024 12:53 K dílu: Vyhasínající oheň Aru

ou, ty umíš polsky? to valím oči toot, já tedy neumím ani česky :D

naštěstí si sem tam něco polsky přečtu, nebo poslechnu, takže rozumím, i když mě občas něco samozřejmě překvapí, nad takovým kruhem jsem myslím usilovně přemýšlel, co to jako má být, než mi to došlo, jak očividné to je :))

05.05.2024 23:24 K dílu: A POKÁLÍ PSA Aru

:D

05.05.2024 23:01 K dílu: ŠEDOKRÁSNO Aru

jako vždy krásný jazyk na úrovni s mnoha představami :)

05.05.2024 22:57 K dílu: Sebevražda anočíne Aru

jen dodám že pro to na písmáku neexistuje kategorie :D

05.05.2024 22:47 K dílu: Není toho minimalismu v poezii už příliš? Aru

v jakém prostředí žijeme a čím žijeme duchovně, to potom tvoříme, dnešní minimalizmus je absolutní, budovy které obklopují jedince a nemají žádných zdobných detailů samozřejmě nijak neinspirují, ani nezduchovňují lidského ducha, který v nich pobývá, dejte lidem kutlurnější prostředí ve kterém pobývají a počet vzácnějších duchu enormě naroste, navíc v materialismus, který je průvodcem minimalismu samozřejmě má potřebu vše krátit a navíc jak je známo, dnešnímu západnímu světu vládnoucí angličtina se ukazuje, že není schopna plnit roli kulturního arbitra, jako předchozí francouzština a jako bonus zpolitizování všeho vede pouze k navýšení vulgárnosti, a nikoli k navýšení rozumovému, etickému, nebo kulturnímu, dnešní svět je tak ubohý, jak ubohým myšlenkám bylo dovoleno mezi lidi vstoupit

05.05.2024 19:15 K dílu: neděla Aru

do kostela? co zrovna v kostele? vždyť je tam příšerná zima, k tomu se tam zpívá, vstává, nebo si nedej bůh! lidi podávají ruce, no příšerný místo :D

05.05.2024 19:09 K dílu: U Patrona to začalo Aru

celou dobu jsem očekával kde se to zvrtne, nezvrtlo :)

05.05.2024 18:30 K dílu: Za posledním tancem (s úvodem pro magory) Aru

no jo, Bene, taky bych odjel, ale nic neumím :D

slyším volání vlků: ještě tam chybí výskok z okna v přízemí oné úvodní ordinace ;)

hutná doba si žádá silných textů Lído, teď bude to výročí, tak jsem zvědavý, jestli ví bůh, nebo výbuch!

Kočkodane, to tě jistě potěší příští dílko, pracuje se na tom :))

díky vám za čtení, tedy nečekal jsem to, dílko jsem ukryl a stejně jste si ho našli :)

Nahoru