Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Lyryk

06. 01. 2004
11
2
7238

...uz to tu raz bolo...pod inym nickom...ale je to moja srdcovka ...nazov je cisto komercny

Ležala vedľa mňa a pravidelne dýchala. Mesačné svetlo zalievalo jej tvár. Spíš? Spýtal som sa. Neodpovedala. Nemohol som spať. Na stenách sa tvorili zvláštne obrazce. Občas sa mi to stáva, že nemôžem zaspať. V podstate to nie je nič zlé. A mám také večery aj rád. Človek si aspoň utriedi myšlienky. Ale táto noc ma priam desila. Objal som ju a privoňal si k jej vlasom. Voňali po broskyniach.

Okolo mňa ticho. Nikde nikoho. Len ona a ja. Vstal som a odišiel do kuchyne. Zažal svetlo a nalial si pohár vína. Bzukot lampy sa zarezával pod kožu. Z police som vybral papier a pero. Snažil som sa niečo napísať. V hlave vírili samé nejasné myšlienky a pocity. Čo sa vlastne stalo? Čo bude? A bude vôbec ešte niečo? Boli už tri hodiny. Nevedel som. Kvapky vína sa rozkladali na jazyku. V diaľke som počul pišťanie prichádzajúceho vlaku. Naraz som sa cítil strašne sám. Ešte nikdy som sa tak necítil. Alebo už pekne dlho. Zachvátil ma pocit únavy. Spať sa mi však nechcelo.

Vyšiel som na dvor. A zapálil si cigaretu. Obloha bola jasná. V okne susedov blikal slabý plamienok sviece. Nedávno mali úmrtie v rodine. Vzduch voňal letom. Bol príjemný chlad. Biele obláčiky dymu sa rozplývali pred mojimi očami. Šum stromov a tackavé kroky opilcov. Hlava stále nejasná. Snažil som sa spomenúť si. Prečo?

Vrátil som sa späť do izby. Ešte stále tam ležala. Tíško a nevinne. V okne sa mihol záblesk svetla. Náraz. A plač. Ostal som sedieť. Nezaujímalo ma to. Stále som sa snažil definovať ten pocit. Tú zvláštnu bolesť, ktorá ma opantala. Tú prázdnotu. Dopil som víno a pohár položil na poličku s knihami. Neistým krokom som podišiel k posteli. Ozval sa slabý šum. Nedôležité. Zavrel som oči. Zase som sa pokúšal zaspať. Nešlo to. Tá tupá bolesť mi prechádzala celým telom. Načisto ma ovládla.

Pomaly sa rozvidnievalo. Zvuk prebúdzajúcej sa ulice. Posledné svetlá zhasli. Izbu zaliali prvé slnečné lúče. Zlatavé svetlo sa odrážalo od jej plavých vlasov. V hlave mi hučalo. Čo sa to deje? Neviem. Akosi už nevládzem hľadať na to odpoveď. Náhle som pocítil mäkké stisnutie. Prebral som sa. Už si hore? Spýtal som sa potichu. Áno. Odpovedala a nežne sa usmiala. Mlčal som. Nebolo treba veľa slov. Len som tam ležal a snažil sa na nič nemyslieť. Naraz som pocítil jemný záchvev. Naozaj musíš ísť? Opýtal som sa. Neodpovedala. Načo aj. Sám som veľmi dobre vedel , čo by mi povedala. Musí. Cestuje preč. Na tvári sa jej zjavil jemný úsmev. V tej chvíli som už vedel, že odíde. Odíde. A už sa asi nevráti


2 názory

vella...jo jo...ale to som bol este mlady a divoky...a mojim snom bolo stat sa pismackou osobnostou...usmev...

JiKo
07. 08. 2006
Dát tip
hehe tak já se nachytal i po dvou letech :-) I když sem tedy doteď nevěděl jestli se to slovensky nepíše s tvrdým. Jináč jak už kdos psal výše, je to jazyk nebo konstrukce a eskalace vyprávění co člověka vtáhne do děje (aby zjistil že se dal nachytat na 100x omletý téma).

sidonia
17. 12. 2005
Dát tip
spravny je to *t

Dopisovatel
19. 05. 2005
Dát tip
tak ta to je tiez taka aka ma byt ako leto, plne vone a hlavne pre mna tepla {to znamena ciny, tricko, kratasi}. fakt dobre. ostatne si asi precitam nabuduce, lebo ma zachvilu vyhodia s kniznice.

...jo...vdaka za oba postrehy...

Bix
03. 05. 2005
Dát tip
Efekt komerčného názvu je dokonalý. Ten záver ma mierne rozladil - myslím, spôsobom, ako si ho napísal, nie zmyslom. Celé je to veľmi skutočné.

...vdaka... ...ja viem obcas ked si citam tieto stare veci... ...pride mi to...ako by som to povedal...uz za mnou... ...mal by som to asi trochu premaznut... ...ale na druhej strane...aj vyvoj je obcas zaujimavy...

Bix
03. 05. 2005
Dát tip
Nemaž. Túto určite nie.

xwoyabratt
15. 04. 2005
Dát tip
"Spíš? Spýtal som sa"..ano spim, tisko odpovedala...:)

xwoyabratt
15. 04. 2005
Dát tip
"A bude vôbec ešte niečo? Boli už tri hodiny. Nevedel som."..odpoved znie> potom budu 4 hodiny, potom 5 a potom 6.

xwoyabratt
15. 04. 2005
Dát tip
"Vyšiel som na dvor. A zapálil si cigaretu."..dakujem, pripomenul si mi, ze si idem zapalit!

....niet zaco...aj nabuduce... ...a chcelo by to aj pivo... ...inak obdivujem tvoju kreativit...ked vies ku kazdej vete napisat nieco ....no...vtipne...pripomina mi to poetiku skupiny mojho detstva...

nici...tak s tym alkoholom sme na tom asi rovnako...takze velice velice velice vdaka...

Název je mi u ****** a styl máš dobrý :))

Nicollette
03. 08. 2004
Dát tip
tupá bolest trápí momentálně mě, nějak mi to nesedlo ( myslim alkohol, ne povídku:-) ......... velice velice velice velice.... a vlastně velmi velice sympatický název sbírky... no velice... jak krásný....... ťyp

...vdaka teda...tato poviedka je zo zivota...i ked tato poviedka nema pre mna ani za mak sexuality...spaja sa mi skor s jednym odchodom....

Hermann
21. 06. 2004
Dát tip
tiež som si stiahol..Hermann

Hermann
21. 06. 2004
Dát tip
lyryk Toto je krásne...Výstižné pocity, dobré slová, správna a plná atmosféra, normálne Tvoje poviedky "páchnu" sexualitou ale do takej záhadnej miery, že je to veľmi vzrušujúce až skvelé...Táto poviedka je zo života, mohlo sa to takto stať /ako všetky Tvoje práce/. Veľmi sa mi páči a je to veľký TIP!!!! Hermann

johanne
27. 02. 2004
Dát tip
:)

...vsak to som ani nehovoril o tebe...ja som si uz vsimol ze si obcas nieco precitas...aby si skontolovala gramatiku...a tak vobec...

Elyn
21. 01. 2004
Dát tip
:))) hlavně snad, abych si přečetla, ne ?:)) Ta gramatika se tak nějak přihodí během čtení...:))

elyn...sorry ze az teraz...ale predsa...vdaka ...no a odpovedam...vcelku ano dobre som sa pobavil...keby som to nespravil...tak by som si do smrti vycital...a teaz som zase o skusenost bohatsi... ...takze este raz vdaka za to ze si uz tipovala...

Elyn
19. 01. 2004
Dát tip
:) neotvírala bych s cílem si kopnout, jen se zvědavostí - co zas kdo...;) fajn.

...ten komercny nazov bol len maly experiment...co to urobi...ale opakujem...ze nie je dolezity nazov... ...a navyse ma vcelku bavila predstava...ako to plny napatia otvaraju....s cielom kopnut si do lyryka...zda sa mi tu ten boj absurdny... ...a este navyse ten nazov zas nie je uplne od veci ...keby tam bolo na konci makke i...tak by to bolo celkom trefne...podla mna...

maia
12. 01. 2004
Dát tip
Mas pravdu. :-) A tiez mam rada experimenty.

maia
11. 01. 2004
Dát tip
Toto som uz citala, myslim, ze dala aj tip, ale s tymto komercnym nazvom si to cele u mna pokazil. ;o) *

Elyn
11. 01. 2004
Dát tip
šmankote, esli ti to stojí za to..........................hůůůůů už jsem tohle tipovala, takže nic..:)

Rowenna
07. 01. 2004
Dát tip
Zaprděnče: Myslím si, že bys s tím takovou díru do světa neudělal. :-)

No neříkej.....!

...tak ako vravim...

Tak mě napadá - co je nám po tom, vlastně ?

Seregil
06. 01. 2004
Dát tip
Moc pěkné... klub...

Rowenna
06. 01. 2004
Dát tip
Komerční název? Nezdá se ti to neetické? Zrovna pod tímhle citlivým dílkem? Který je notabene tvou "srdcovkou" ?

Zaprděnec
06. 01. 2004
Dát tip
Už to mám, svoji příští poému nazvu Rowenna!

zaujimava otazka...na jednej starne si to precitalo viacej ludi ako pred tym...uz teraz... ...no a na druhej...mas mozno pravdu...ale myslim ze nie je dolezity nazov...ale obsah ...inak otazka...precitala by si to keby tam nebol taky stupidny nazov????????...to patrilo ROW

Pišta...nic...mas este nejaku otazku???

Ne.

Yossarian
06. 01. 2004
Dát tip
nedělám často, abys si sedl u jednoho autora a přečet celou jeho tvorbu, ale u tebe jsem to udělal asi to bylo tvým jazykem a stylem vyprávění, který mě magnetizoval a přimrazil k monitoru piš dál (a pokud možno popisuj realitu, to ti jde nejlíp)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru