Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seMalá teorie relativity v praxi
14. 04. 2004
9
0
5464
Autor
Earl_Grey
Zahrajeme si spolu hru
na teorii relativity.
Udělám ze sebe přímku,
k ní rovnoběžku zahraješ si ty.
Pak vyčkáme na chvíli věčnu,
až spojíme se v nekonečnu.
když stojíš mezi dvěma rovnoběžkama a ony vypadají, že se někde támhle protnou, setkají
a ty přijdeš potom na ono vytyčené místo a zjistíš, že to nebyl bod, cos viděl, ale že to má o rozměr víc
a pak se zas koukneš někde do dálky, kde vidíš průnik těch dvou doufajících množin, ale i když se zas vydáš na cestu, pomalu začínáš chápat, jak je zbytečná
Arien: Tak to máš pravdu, kdybych psal o kolejích... Jenže tohle byly rovnoběžky spíš jako metafora. :-)
Arien: Samozřejmě! Přece nemůžu někomu vnucovat nějakej názor na "báseň". Každopádně dík za kritiku. :-)
nemůžeš, ale můžeš se o to pokusit
vůbec není za co, kdybych nechtěla, tak nic nenapíšu
mily autor, nakolko ta mam rad vyluhovaneho vo vode (prevarenej a ocHladenej na okolo 80°C), precital som si ta...
..nebanujem....a davam veliky TIP (ako uz bolo spomenute)
a nakolko som sa uz relativitou zaoberal, kukni ked budes mat cas do mojho bludiska a najdes aj tam nejaku fyziku....
2 BIX: zopakujem (ta fyzika)
dead_and_gone
18. 05. 2004SarahMarieSchwarz
02. 05. 2004
Eliána: Hmmm :-) Tak děkuji. Akorát v poslední době mě nic moc nenapadá. respektive malý části, který nepasujou do sebe a kdybych to dodělal násilně, tak to na tom bude znát... :-(
Ale dostal jsem avízo o nějakém tvém díle, tak se tam jdu podívat. :-))
Děkuji Zlému panu Šórtymu velice :-)) a s velkým ď, asi takhle Ďekuji!
Díky za diskuzi. :-)
Asi jsem se tady pustil na tenkej led... :-( ...nicméně celou půlku života žiju s představou, že "rovnoběžky se protínají v nekonečnu" právě podle teorie relativity.
Evil_lord_Shorty
15. 04. 2004
s_b: Obecná teorie relativity definuje singularity, což jsou místa, kde se do sebe spojuje a zakřivuje prostor a čas, tudíž se v ní mluví i o tomhle ... :o)
Mně se to jako miniaturka moc líbí ... ***
chroust, s_b: Patří. Jak jsem řekl, obecná teorie relativity definuje singularity a ty jsou definovány jako jakýsi "konec vesmíru", tzn. zakřivení do jednoho bodu v prostoru a čase. Takže se tam seběhnou i dvě rovnoběžky. Samozřejmě že teorie jako taková nemluví o sbíhání dvou rovnoběžek, to je pouze důsledek řečeného.
Tohle mi připomnělo Orwellovo 1984 ... ;o)
Přehlasovali, přehlasovali, ale pravdu tím nezměníte ...
Sem zapomněl smajla a už mi prý roste ego, to sou ale věci na starém bjelidle. ;o))