Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seVĚRNÁ
23. 08. 2004
25
2
12144
Autor
vesuvanka
VĚRNÁ
Když přijde ten den
vrací se jako
paprsek světla
vzpomínka, co proniká
propadlištěm dějin
Usedá na kamennou zeď
s hebkými křídly motýla
a naslouchá jen tiše
co zpívá pinie...
2 názory
Vrací se znovu a znovu
aby potěšila
smutného krále...
tohle mooooc pekne napsane TIP
Darkness -
děkuji za milé zastavení i tip, mám radost, že se Ti líbí, je z mého nitra
Milly - díky za přečtení.
Báseň Vzpomínka je věnovaná Pompejím (24. srpna 79 n. l.) byly zasypány popelem při výbuchu Vesuvu. Letos 24. srpna to bylo "polokulaté výročí" 1925 let . Ta "vzpomínka" v básni, to jsem vlastně já sama...
Pinie je druh borovice, která roste v oblastech kolem Středozemního moře a právě v krajině kolem Vesuvu je velmi typická. Má zajímavou širokou a plochou korunu, připomínající roztažený deštník...
Milly - pardon, vysvětlení je správně k básni "Věrná", já jsem totiž k této události napsala ještě báseň "Vzpomínka" a omylem jsem uvedla tento název.
To je asi tým, že Teba nielen fascinuje všetko, čo je spojené s ohňom Zeme, že miluješ túto tému, že očividne si priťahovaná všetkým, čo s tým súvisí
- to je i tým, že Ty toho naozaj veľmi veľa (asi vďaka svojej láske) vieš.
A dokonca ešte aj dátumy, kedy sa Vezuv prebudil sleduješ ako dátum narodenia nejakej milovanej osoby.
Je to krásne vyznanie... *
zvedavec
díky moc za milá slova a tip. Máš pravdu... je to vyznání lásky... to datum je pro mě opravdu jejím datem narození, často teskním po Vesuvu a chytám se všeho, co mi ho alespoň trochu připomene).... moc bych si přála napsat o Vesuvu knihu, která by byla doplněna mými verši a obrázky a vydat ji....
depony - díky za ocenění a tip
elfka_Sea
díky za návštěvu, jsem ráda, že se Ti líbí
andromeda
díky za milá slova , moc potěší. I já ráda čtu Tvoje díla, je v nich něha a vlídnost, jsou také od srdíčka a pohladí...
quepasa
mám radost, že jsi se zastavil - díky. I já se pořád učím...
Ahoj Vesuvanko, právě jsem jsem dočetl Tvé řádky a ještě mi srdce buší do monitoru, jak se rozplývalo nad slovy tak honosně znějícími :-))) TIPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPP...
Kdo by uvěřil tomu, že někde daleko na severu země se narodí děvčátko, které celý svůj život zasvětí ohni... a přesně v den výročí jedné z největších přírodních katastrof... napíše báseň na oslavu těch... kteří již 1925 let nežijí...
Napíše báseň... ze všech nejkrásnější...
Tichou vzpomínku všem... kterým náleží... a největší TIP, Janinko, Tobě... (a taky tiché děkuji...)
synáček
Petře, mám velikou radost, že jsi se zde zastavil a ještě větší z krásných slov, věnovaných mně a této básni, která je mým velikým vyznáním..... Jedině slovy a obrazy mohu tady na severu vyjádřit svoji velikou lásku, ta báseň už dlouho čekala na svůj čas, který přišel právě za 1925 let.... Díky i za tichou vzpomínku věnovanou mým Pompejanům....
Padersau
díky moc i za tip
oheň
ukáže nová místa
a za jeho cenu
odpouštíme
Vesunavečce - nehasnoucí pochodni písmáka - tip
a2a2a
děkuji za krásný verš, moc milá slova a tip
Robinia
díky za milé zastavení a tip
Fouckault
díky za milou návštěvu a tip
Konec to fakt trochu sráží, ale jinak je to napsáno s citem pro rytmus a dobrý obraty tu jsou
tak asi jsem nenarocnej nebo co ale me se prave konec libi moc mno nic rozhodne tip
darksky
díky moc - ten konec jsem tam dala právě záměrně pro zdůraznění myšlenky a díky za tip
kouzelná_květinka
24. 08. 2004
kouzelná_květinka
Janičko, i já Ti moc děkuji, mám rdost a díky i za tip
Vrací se znovu a znovu
aby potěšila
smutného krále...
to je moc krásný závěr, celkově je to asi složité na pochopení, nebo já jsem na to mladá, ale ten závěr......ten je moc hezký *t
Ty píšeš srdcem, milá Vesuvanečko - každého smutného krále jistě potěší......a tip za to, že i mě potěšila, ráda čtu Tvoje dílka, uklidňují...
...vzpomínka, co proniká
propadlištěm dějin - pěkné.
Konec už je samoúčelový... ale jinak: lepšíš se.