Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Mé bicepsy fantazie

30. 08. 2004
10
0
6873
Autor
pozorovatel

Sen je splněním přání, řekl Freud. A bez snů nelze přežít, doplňuje pozorovatel.

Stál proti mě a posmíval se mi. Ten jeho úškleb krysího krále… Jakákoliv má obrana byla vyhlášena za trapnou… i nečinnost. Celá třída se na jeho příkaz také smála a co na tom, že to nebylo vůbec směšné?! Jde přeci o společenské přežití: kdo se nesměje jde proti nám! – Jsme jen pseudopřátelé.

 

Zavřel jsem oči.                                     A můj hněv našel cíl!

Zvedl jsem se, stoupl si na židli a podíval se do jeho krysích oček. Spatřil jsem obavy. Přesto se stále smál, i třída se smála. Chytl jsem ho pod krkem a zvedl do výše. Už se neposmíval… chroptěl, a třída v úžasu a strachu nevěřícně hleděla. Zlomil jsem mu vaz a ty jeho krysí očka zhasly.

Některé spolužačky upadaly v agónii, zatímco ostatní bázlivě ustupovali. Už se mi neposmívali; báli se mě – uctívali mě.

Teď jsem se smál já!

Seděli jsme u ohně a pěli táborové písně. Jak námi alkohol prostupoval, padaly bariéry ostychu a pohlaví propadala pudové gravitaci chtíče…

Vedle kytaristy falešně zpívala jedna zpitá dívka – jediná nespárovaná dívka, zatímco ostatní byly již v milostném obětí některého z chlapců. Nebyla vůbec hezká. Přesto jsem si k ní přisedl jsem a nabídl láhev vodky. Objal jsem jí a pokusil se jí i políbit. Odsekla a ještě více se přitulila k obéznímu trampovi s kytarou.

Nakonec i oni společně odešli do stanu a já zůstal sám… sám se svou vodkou. „Tak tedy na ex, má lásko!“

Probudila mě polibkem. Cítil jsem vůni jejích vlasů, jak mi byla blízko. Krásná… byla krásná. Chytl jsem jí kolem pasu a přitiskl k sobě… a cítil její teplé tělo. Hladil jsem jí. Dlouze jsem jí hladil po šíji.

Byl jsem natolik šťastný, že to mé tělo nevydrželo a explodovalo v tanec.

Duše v tanci srdcem na molu harmonie.

Rozplakal jsem se…

Stál jsem u tabule a profesorka mi vykládala budoucnost - zpackaný život již v osmnácti!

Neustále mi kladla hloupé otázky, abych na ně strojově odpovídal stejně suchými větami.

„Co budeš v životě dělat?! Vždyť budeš bez práce!“ ptá se mě monotónně  žena stejně vyprahlá, jako knížky v nichž marně hledá život.

Budu zaměstnán v otrokářství jménem společnost… bez nároku na myšlení. A z platu si zaplatím komfortní klec s výhledem na slibnou budoucnost.

Profesorka se mě ptá a já nacvičeně odpovídám. A dívám se z okna přímo do paprsků slunce… snad mě oslepí….

Profesorka zuří a nadává mi div, že jí neprasknou žíly na čele. A já se jen koutkem úst usmívám. Pak se otočím a odejdu ze třídy. Jak procházím školou, všichni na mě zbožně hledí a poté začnou tleskat. A já jdu pevným krokem dál….

Vyrazím dveře školy a… . A je krásný slunný den… jako stvořený pro velké skutky.

Mám průměrný plat, průměrnou práci, mám zkrátka průměrný život! Jen pracovní dobu mám nadprůměrnou a šéfa extrémně debilního!

Náplň práce: většinu času strávím pozorováním ňader spolupracovnic a zbytek masturbací na pánských toaletách.

Platové ohodnocení: je adekvátní k masturbaci na pánských toaletách.

- jsem zoufalec nazývající se živým tvorem.

Nakupuju podle reklam. Těším se na televizní pořady a soutěže. Poslouchám, jak se sousedi milují. Přírodu znám z květináče. A barvím si vlasy, abych mohl balit mladší dívky….

- jsem dokonalý občan – konzument, který ve skutečnosti konzumuje hlavně sám sebe.

Když jezdím večer z práce, zavírám oči a pouštím volant. Protože toužím žít, hledám rizika, vzrušení, hledám své meze, které jsem už dávno vtlačil svou zadnicí do gauče. Kopuluji s neznámými dívkami… co kdyby zrovna ona měla AIDS?

A sázím Šťastných deset! Někdo přeci vyhrát musí!!!

Vyhrát svůj život zpět.

Ve svém bytě si sním sám (sebe?).

Utíkám kanceláří. Cestou srazím vedoucího a už jsem venku ve městě. Všude je spousta lidí. Všichni někam spěchají… jen já stojím.

A Zařvu!!!

Zařvu tak, že lidé popadají na zem jako při zemětřesení. Zařvu tak, že výlohy prasknou a střepy se rozletí do všech stran. Zařvu natolik, že okolo mě nic nezbude… jen já uprostřed kráteru.

Pak se rozeběhnu a konečně vzlétnu…

Mám ženu a téměř dospělé děti, do kterých vkládám vlastní touhy, ba i vlastní život! Ten svůj jsem už promarnil. A to oni nesmí! Nesmí promarnit život, který jsem jim já dal!!!

Po dlouhých letech jsem spokojený (šťastný ne). Pryč jsou doby, kdy mi ostatní vše nařizovali a vedli mé kroky. Teď jsem šéfem já - otec.

Nejsou jen dětmi. Jsou mým produktem, mým nástrojem dosáhnout met, ke kterým jsem nikdy nedospěl… nedospělý jsem i teď.

Vím, co hrůzného činím… ale proč by oni měly mít víc štěstí než já?!

Miluji je a zároveň dovedu nenávidět jako nikoho jiného – jsme si blízcí….

Rodina je podivná věc.

Dokonale se znáte a proto si ubližujete.

Veškeré bolesti i radosti trávíte společně. Pykáte za hříchy druhého a využíváte výhod prvního.

Rodina je uzavřené vakuum.

Jen doufám, že děti ke mně budou milostivi…

pod dojmem, že jsem jim věnoval vlastní život – a že to pravda je!

Vždyť je chodím v noci pozorovat, jak spí spánkem nevinným a toužím jim nahlédnout do snů….

Já otec.

Rajská zahrada. Kolem vily běhají děti a já si ležím v trávě; ruce za hlavou. A nasávám ty vůně krásy domova.

Děti přiběhnou a objímají mě, líbají. Mají mě rádi.

A já samým štěstím jen ležím…

a držím je.

Držím svou rodinu.

A už nikdy je nepustím….

Jsem starý. Zapomínám, kde jsem včera byl a přitom si živě pamatuji svůj první školní den. Jsem nemohoucí žít v přítomnosti. Přeskakuji mezi ostrovy vzpomínek a občas se namočím v moři zapomnění.

Svět se mnou nepočítá a já ho za to proklínám. Bezdůvodně každé ráno vstávám a jezdím autobusem. Tak který nezdvořák mě dnes nepustí sednout?!

Mé jediné radosti jsou pokleslosti zoufalce.

Ač celý život atheistou, nyní v živém rozhovoru s Bohem – jeho mlčení se dá alespoň omluvit.

Ještě mám rodinu a vnoučata, kteří poslouchají mé příběhy ze života. Jen už nevím, co je sen a co skutečnost….

Nebýt mých bicepsů fantazie nikdy bych se realitou života neprobil.

A když ležím v posteli a nemohu usnout, přemýšlím, jaká bude smrt.

Věčný sen?                                                                           Noční můra?

……………………

 

Na přídi stojím já

Sám s mořem opodál

Se blíží příliv

Umírám

snící

pocit věčnosti


Winter
28. 06. 2006
Dát tip
Forma k tomu sedí, s tím musím souhasit, ale ty postavy mi příjdou až jako moc velké archetypy. Navíc mi přišlo, že od pololivny jsem měl tušení, co asi tak bude následovat. Nevím, mám z toho rozpačité dojmy.

Přeno
04. 11. 2004
Dát tip
Vynikající! Dobré postřehy, ostře napsáno, ... - * Btw. lehce mi to připomínalo Big Fish, až na to, že to nevyznívalo tak optimisticky (tohle). (a pro dnešek vše)

pozorovatel
04. 11. 2004
Dát tip
Ou, Big Fish chci moc a moc vidět... Díky, žes mě přečetl. Je to od tebe hezké:)))) jsem dobrej, co? Já vim, já vim, v autobiografii na tebe nezapomenu:)))

Přeno
04. 11. 2004
Dát tip
Jo, jo, jistě, seš king a borec, dyžtak mě někde zmiň, jako že "ten, díky němuž jsem si uvědomil svůj talent byl právě ON" nebo něco takovýho. A 10 procent z prodeje pamětí pozorovatele coby už známého spisovatele by taky neškodilo... :-) A Big Fish si bezpodmínečně sežeň, je suprovej (á?)!

pozorovatel
12. 10. 2004
Dát tip
Díky, sicco! Pomalu zjišťuju, že jsem nějak podivně pacifisticky proti všemu společenskému... Ale neboj, jakmile budu dostávat plat, hned tomu přijdu na chuť...

sicco
11. 10. 2004
Dát tip
Podařilo se ti ze života vybrat ty nejdůležitější okamžiky, jen nevím proč je v tvém dílku tolik skepse. Vždyť při tvém věku ještě můžeš zvládnout tu rajskou zahradu, teda když zaprodáš duši práci (či mafii)

pozorovatel
28. 09. 2004
Dát tip
Díky moc, Parricido:o)!

pozorovatel
09. 09. 2004
Dát tip
Vždy mě potěší, když si čtenář všimne částí, u kterých doufám, že si jich čtenář všimne. Díky!

"Zvedl jsem se, stoupl si na židli a podíval se do jeho krysích oček. " usmívala jsem se té velikosti ... líbilo.

Yossarian
02. 09. 2004
Dát tip
neřekl bych že jsem dokázal přijít na kloub celému tomu povídání, tím méně pak vaší debatě se StvN, ale o to zase tak moc nejde líbilo a název je výborný*

pozorovatel
02. 09. 2004
Dát tip
Jsem moc rád, žes vyzdvihl název. Dalo mi hrozně práce ho vymysle. Díky!

Lutcinka
01. 09. 2004
Dát tip
Nejspíš za mořem zapomnění a za to bych možná přidalo pasáž o bicepcech a konec :) Ale stejně je to skvělý...

Kytiii
31. 08. 2004
Dát tip
máš zajímavé vize... asi hodně sníš... tak dej pozor, ať zbytkem života neprojíš suchý krajíc chleba fantazie :o) a ode mě máš do začátků jeden tip

pozorovatel
31. 08. 2004
Dát tip
Ano, Kytiii. Hodlám na svý fantazii vydělat:))))) Díky!

Dero
30. 08. 2004
Dát tip
Jo, mohu říct, že jsem četl rád ... *

StvN
30. 08. 2004
Dát tip
Poselství dobré, ale zpracování klasicky nepovídkové. Proč to nezkusíš napsat jako povídku?

pozorovatel
30. 08. 2004
Dát tip
Dero: Díky! StvN: Nevim, jiný zpracování mě nenapadlo nebo nebavilo. Proč nezkoušet nové a tohle jsem chtěl pojmout experimentálně.

fungus2
30. 08. 2004
Dát tip
Líbilo. Dobré*

pozorovatel
30. 08. 2004
Dát tip
Bea: Jen to ji/jí jsem neopravil. Teď mi to došlo. Díky!

StvN
30. 08. 2004
Dát tip
Mně to právě moc nové nepřipadá. Píšeš pořád stejně. Máš popisný sloh, který vyvolává pocit plochosti a účelnosti. Co se týče výběru kapitol, ty jsou velmi tuctové. To bude možná hlavní důvod, proč mi to nepřipadá dobré.

pozorovatel
30. 08. 2004
Dát tip
StvN: Tomu říkám kritika! Popisný sloh. Nad tim jsem se ještě nezamejšlel. Jak bych teda psát měl? Víc se pokoušet o vyprávění? Tuctové kapitoly byly vybrány vlastně záměrně.

a2a2a
30. 08. 2004
Dát tip
mohu jen poblahopřát. Tvá povídka má v sobě hodně prvků poezie, v jejím duchu je i strukturována, je vidět, že v úvodních částech její autentičnost odpovídá osobnímu poznání a pokud takto citlivě budeš vnímat i svůj další život, tak možná změníš i závěr, už proto, že ho umíš vnímat komplexně ( odporné slovo, ale nenapadlo mne v tu chvíli lepší ) - tip

Craerassy
30. 08. 2004
Dát tip
ty jeho krysí očka ...ta jeho krysí očka Jen doufám, že děti ke mně budou milostivi…děti budou milostivy nebo milostivé... rejpalka ve mně se ozvala, no:-) ale je to skvělá věcička...skutečnost a sen...donutil jsi k přemýšlení..:-) tip

StvN
30. 08. 2004
Dát tip
Nechci ti říkat, jak bys měl psát. Ale řeknu ti, jak si myslím, že píšeš teď a co by se líbilo mně. Přirovnám to k jednoduchému příkladu, snad smysl nedojde újmy. Když chceš napsat, že je někomu zima, máš několik možností. 1. Byla mu zima. 2. Zapnul se až ke krku. (Čili to opíšeš) Ty máš nějaký nápad a sám píšeš stylem, který má za cíl popsat tento nápad. Jako bys chtěl od začátku odkrývat střeva. Mnohem lepší efekt ale má příběh, ve kterém je tento nápad skutečně schován jako pod pokožkou, ale díky němuž drží příběh pohromadě. Každopádně vím, že mě čtení nechytá moc silně a vím také, že je to stylem provedení. Těžko říct, jak je to ve skutečnosti. Zřejmě si dáváš za cíl něco jiného, než já. Co vlastně ty chceš? Co má toto dílo znamenat?

pozorovatel
30. 08. 2004
Dát tip
a2a2a: Se závěrem byl trochu problém, proškrtával jsem ho. Zamyslim se. Díky! Crearassy: Nad očkama jsem dlouze přemýšlel a pak tam šlehnul tohle - přišlo mi to přímější a vzteklejší... však moc neomlouvá. To milostivy jsem už fakt nevěděl... Díky!

Craerassy
30. 08. 2004
Dát tip
neděkuj...jsem ráda, že jsem se k tobě konečně dostala:-)

pozorovatel
30. 08. 2004
Dát tip
StvN, chápu, znám a vim o tom. Jen to zcela nedokážu. Správně, popisuju střeva, protože to potřebuju. Je to naprosto jednoduchý a proto tím snad každý taky začíná. Je tím tudíž jasný, že dílo nemám promyšlený dopředu, jen nápad a taky, že mám málo načteno a vypsanej taky ještě nejsem. Nad stylem psaní jsem začal přemýšlet teprve nedávno. Máš pravdu a budu s tím něco dělat. Jsem rád, že mi to konečně někdo řekl, napsal, protože sám cítim, že něco tu je špatně nebo chybí. Tys mi to potvrdil. Díky!

pozorovatel
30. 08. 2004
Dát tip
Crae: A dostalas mě!

StvN
30. 08. 2004
Dát tip
Dobroš. Rada č.1. dvojtečka: Vyber si postavu, hrdinu a stvoř ho. Oprosti se od psaní v první osobě.

pozorovatel
30. 08. 2004
Dát tip
Tak jo. Oprostim se a nebudu popisovat střeva. Uvidíme. Ještě tu zveřejnim nějaký starý díla a hned se do toho pustim. Dík.

StvN
30. 08. 2004
Dát tip
To bych nedělal. Jo, a taky se snaž udržet odstup od díla. Ať je vidět, že autor a postava je něco daleko od sebe.

pozorovatel
30. 08. 2004
Dát tip
Co bys nedělal?

Craerassy
30. 08. 2004
Dát tip
až tak?:-))

StvN
30. 08. 2004
Dát tip
Nerval bych sem další díla. Proč taky? Jestli máš něco dobrého, tak ok, jestli jenom něco, na co chceš jenom znát názor, tak si to nech.

pozorovatel
30. 08. 2004
Dát tip
Snad nejsi překvapená?

pozorovatel
30. 08. 2004
Dát tip
Uvidim. Jednou jsem si řekl, že zveřejňovat se pokusim vše, co mi aspoň za něco stojí. A taky nějak nedokážu ohodnotit svý vlastní díla. Leda, že by si udělal další nick, ale to už ne. Dal bych ti teda vědět až sepíšu něco dobrýho.

Craerassy
30. 08. 2004
Dát tip
StvN...co není čtivé pro tebe, může být čtivé pro jiné...drž si odstup ty:-)

Craerassy
30. 08. 2004
Dát tip
velmi překvapená:-)

StvN
30. 08. 2004
Dát tip
Dej mi vědět. Craerassy - ovšem. Nesnižuju ničí vkus, ale uznej, že pokud se ti líbí tohle, bude se ti to tím spíš líbit, když to bude lépe napsané.

Craerassy
30. 08. 2004
Dát tip
StvN...snižuješ MŮJ vkus...protože mě to oslovilo právě takhle napsané...není to na efekt..jde to zevnitř...právě jako křížení reality a snu...kdyby si tady držel odstup od díla, bude pouhý divák-podavač, ne vypravěč...

pozorovatel
30. 08. 2004
Dát tip
Crae: Ale o to tu nejde. Jde mi o rozvíjení mých schopností a StvN mi radí dobře. Pokud by to tak nebylo, ozval bych se. Nedám si jen tak něco líbit. Lze mít literární odstup a přitom oslovit a dotknout se druhých, čímž ukázat své srdce. Znáš Londona, Poea,...?

StvN
30. 08. 2004
Dát tip
Víš, když jsi ten lepší kousek neviděla, těžko to posoudíš a já tě těžko přesvědčím, že to jde.

Craerassy
30. 08. 2004
Dát tip
ano...ale nesrovnávám...beru to tak, že tady je každý sám za sebe...asi dělám chybu, že hledám originalitu...tak jo..příště kopie...ach jo..

StvN
30. 08. 2004
Dát tip
Ty hloupá, ale nám přece jde o originalitu. Proto spolu s Lukášem komunikujeme. Učíme se od sebe. Je to cesta z davu ven.

pozorovatel
30. 08. 2004
Dát tip
Svou originalitu si sebrat nenechám. Pouze chci postoupit o stupínek výš. Odstup chci mít takový, že se povznezu nad vlastní dílo a nechám čtenáře samotného soudit, nebudu vnucovat své, jen budu vést. S odstupem ukazovat čtenáři své srdce, duši a mysl. Tohle psaní je takový syrový, což se mi hrozně líbí, ba dokonce občas víc, jak některý knihy(které umělé jsou), ale jsou i tací autoři, kteří originalitou jen srší a přitom čtenáří jen předkládají, ale nešahají přímo na něj. Tak nějak to vidim, příliš ještě nechápu, ale snažím postupovat, nestát.

Craerassy
30. 08. 2004
Dát tip
nech mě teď vyfňukat v koutku a příště přijdu chytrá, to uvidíš:-)))

Craerassy
30. 08. 2004
Dát tip
dyk já už mlčím...ačkoli mám chuť..něco...říííct....ale nee...já si zacpu pusu nugetkou a padám:-)))

pozorovatel
30. 08. 2004
Dát tip
Jenom si nic nezacpávej! Prosím, prosím. Mě tvůj názor zajímá. Třeba máš pravdu ty a já tě jen špatně pochopil....

StvN
30. 08. 2004
Dát tip
Neplakej. Čti a uč se. Měj nás ráda. Směj se.

Craerassy
30. 08. 2004
Dát tip
pozorovatel...musím..já nugetku miluju:-))) StvN...nechci učit...ale budu, tak jo...ale smát se ještě víc?? to už si budou všichni myslet, že jsem postižená:-)))

StvN
30. 08. 2004
Dát tip
Taky jsi.

Craerassy
30. 08. 2004
Dát tip
StvN...taky si to odneseš!

pozorovatel
30. 08. 2004
Dát tip
Hmm, já taky, ale ještě víc čokoládu mléčnou... Se učit, se učit, se učit.... řekl ten komunistický mírumilec. Jóó, odneseš si plnou náruč nugátů!!!

StvN
30. 08. 2004
Dát tip
Rád bych. Rád bych si od tebe něco odnesl.

Lutcinka
30. 08. 2004
Dát tip
Příjemná plavba na moři myšlenek. I dyž, usekla bych to o něco dřív. T

Craerassy
30. 08. 2004
Dát tip
StvN...hodná teta Crae ti tedy dá kousek toho připálenýho bifteku, co si právě udělala...do prčic...já se snad nikdy pořádně nenajím, dokud si budu vařit sama:-(((( pozorovatel...čokočoko nemám, ale mám ten biftek...když na věc přijde, stejně vypadá odpudivě...ale rozděl se se Stevem:-))

pozorovatel
30. 08. 2004
Dát tip
Lutcinko, dík a kde bys to uťala? Crae: Já snim všechno:)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru