Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Je pozorovatel Bůh?

13. 09. 2004
14
5
9849
Autor
pozorovatel
První den stvořím sebe.
Druhý den zrcadlo.
A třetí se jen budu pozorovat.

Stvořím vás k obrazu svému.

5 názorů

pozorovatel
20. 09. 2008
Dát tip
nene, nesnášim to

fajo
22. 02. 2007
Dát tip
áááááááno..t.

akaša
22. 02. 2007
Dát tip
tip....

babka
30. 05. 2006
Dát tip
... a Bůh stvořil člověka k obrazu svému. A dodnes se nestačí divit.

pozorovatel
17. 05. 2005
Dát tip
:).............tak jo:))

pozorovatel
28. 03. 2005
Dát tip
Dobrý den, slečno:)) ...a pak se na sebe budem jen dívat:))

kassiope
02. 12. 2004
Dát tip
Zajímavá - nemálo :o) t*

kassiope
02. 12. 2004
Dát tip
Zajímavá - nemálo :o) t*

pozorovatel
02. 12. 2004
Dát tip
díky ti nejen tady, ale i za všechny kritiky:))

no to se mu to nejak nepovedlo ne??? podobne tema uz jsem u tebe cetl asi tak pred basni jednou...? a myslim ze neoslovila tak i tahle neee

pozorovatel
15. 11. 2004
Dát tip
myslíš Věřícího ateistu? tohle je tak trochu sranda... sranda z Boha (z boha ovšem ne!)

j_i_r_i_k
27. 10. 2004
Dát tip
No, to neni, některý hrajou v reklamách na zubní pasty... A někteří... ne... A jinak - Bůh jistě není pozorovatel, neboť akt pozorování předpokládá jistý druh nevědoucnosti...

j_i_r_i_k
26. 10. 2004
Dát tip
Ano, je... Ne, není...

pozorovatel
26. 10. 2004
Dát tip
:)))))) Jsem netušil, že budu souhlasit s tak krátkou odpovědí:) Ale máš pravdu. Díky!

j_i_r_i_k
26. 10. 2004
Dát tip
Můžu ji rozvést... Ale to bys musel nesouhlasit :)))

pozorovatel
26. 10. 2004
Dát tip
Chceš, abych nesouhlasil? Dobře. Nesouhlasim!!! Cos napsal je nebetyčná blbost! Pokud to nerozvedeš, odcházím z Písmáku?!!! Dobrý, ne?:))))

j_i_r_i_k
26. 10. 2004
Dát tip
No, trošku přehnaný, ale dá se to uznat, máš bobříka s hvězdicí v zádech... Tak tedy - Ano, je, neboť každý z nás je zčásti Bůh, ne, není, protože nejen on je Bůh... A co takhle: Je Bůh pozorovatel? :)

pozorovatel
26. 10. 2004
Dát tip
:)))))) neni bobr jako bobr:)))) Souhlas. Podle mě bůh pozorovatelem neni. Pro mě je bůh dokonalou transcedencí a nechci si ho špinit lidstvím.

pozorovatel
08. 10. 2004
Dát tip
...občas lituju, že taky nehulim... Díky!

pozorovatel
08. 10. 2004
Dát tip
...jsem přeci pozorovatel. Mně stačí pozorovat vyhulence k dosáhnutí povznesené nálady....pak i šílenství nahlížím pod sukýnku, jestli má kalhotky:))))))

Nicollette
03. 10. 2004
Dát tip
Bůh je narcista?.... proboha..

pozorovatel
03. 10. 2004
Dát tip
Re(d)aktor Nicol:))) ale tají to

Nicollette
03. 10. 2004
Dát tip
proboha podruhé

No jistě! Bůh je narcista! Vysvětlení všeho našeho svrabu! že mě to nenapadlo

pozorovatel
02. 10. 2004
Dát tip
:))))) Jsem rád, žes pochopil.

Jsem taky rád, že sem pochopil :-) Dík za nápad!

pozorovatel
02. 10. 2004
Dát tip
Ono se to dá pochopit mnohými způsoby... Já to na př. nechápu vůbec:-))) Za nápad neděkuj, rád se jednoho zbavim:)))

elfka_Sea
25. 09. 2004
Dát tip
hustě, výborně, waw :) :o) fajn *t

pozorovatel
25. 09. 2004
Dát tip
a četla sis i ty vysvětlovací kritiky? Díky ti moc!!!:)

elfka_Sea
25. 09. 2004
Dát tip
nene já moc kritiky ostatních nečtu nejni zač

Nicollette
20. 09. 2004
Dát tip
Bůh neBůh... nějak nemam sílu na tohle téma reagovat.... je to v podstatě jedno...

pozorovatel
20. 09. 2004
Dát tip
Nicollette: Já nerad už používám slovo bůh či Bůh. Jsem věřící ateista. Tak já ti napíšu jednu takovou báseň, ať mě líp pochopíš: Stvořil jsem náboženství na zemi leželo nic nestálo jen se sehnout! Nepoučovalo, ale doufalo Věřilo v pochopení Řeklo zahoď mě! - raději ať nevidí mě jako zbraň Našel jsem sílu Je těžká osamocující Ani jsem nemusel chodit daleko Na cestě do sebe potkal jsem Jeho Zrcadlo!

Noe1
17. 09. 2004
Dát tip
Víra je jak známo berlička pro slabý... Není mi známo. Tohle tvrdili pravověrní věřící marxisté-leninisté? Ale než se pustíme do nějaké rozepře ... nedorozumění může být v tom co chápem pod pojem víra. Podle mne je ro vztahování k univerzálním hodnotám a principům a nemůže být silný člověk bez víry - ať už věří ve vědecké vidění světa, náboženství, ideál krásy a harmonie, nadřazenost ras ... jen ti kteří opravdu věřili něco velkého dokázali - ať už postavit pyramidy nebo koncentrační tábory.

pozorovatel
17. 09. 2004
Dát tip
Marxisté-leninisté, ne. Víra - je podle mě logickým vyústěním lidské nechápavosti, nepoznatelnosti. Člověk věří, aniž by věděl... jen možná tuší, cítí... Opravdu silní lidé věří JEN sobě a nikomu/ničemu jinému. Pokud někdo přijme vědecká rozhodnutí za svá, není to víra v něco, nýbrž člověk si je jist tou pravdou (ať je či není). Nevěří, ale ví.

Noe1
17. 09. 2004
Dát tip
Víra ve vědecké principy je jen jedna z dalších projevů víry. Nábožensky věřící člověk taky VÍ že je Bůh. Opravdu silní lidé věří JEN sobě a nikomu/ničemu jinému. I to je víra :-)))))

Noe1
17. 09. 2004
Dát tip
Mimochodem, pravda je jen klcek, kreý si lidé vytvořili, aby se měi čím mlátit v diskuzích.

pozorovatel
17. 09. 2004
Dát tip
Ví, že je Bůh, ale narozdíl od vědce, to nemá podložené, vyzkoumané, etc., čili jen věří. Tím myslíš, že já věřím v gravitaci? Já VÍM, že je gravitace. Pak by víra mohla být cokoli... Snažim se rozdělovat, specifikovat. "Opravdu silní lidé věří JEN sobě a nikomu/ničemu jinému. I to je víra" - A já říkám ne:)))) Víra v sebe? Spíš sebevědomí, bezohlednost, sebestřednost, přímost bez soucitu... (tak nějak to mám dojem popsal Nietzsche)

Noe1
17. 09. 2004
Dát tip
Pozorovatel: Zajímavé argumentační cvičení. Nic samozřejmě nemůžeme vyřešit. Tak mizím z netu a du mezi lidi. Přeji ti hezký víkend.

pozorovatel
17. 09. 2004
Dát tip
Noe: Díky za přání! I já ti přeju...:)) Měj se!

Nicollette
16. 09. 2004
Dát tip
Kristovy rány, pozorovateli..... čo sa robí?.... btw, zda jest Nic Bůh je naprosto špatná otázka..... já sem NIC a Ničím zůstanu...........

Noe1
16. 09. 2004
Dát tip
Tož moje troška do mlýna: a) Pozorovatel je stvořitel, stvořil Boha jako svůj myšlenkový a jazykový fenomén. b) Bůh (vyšší moc, smysl) je považován za stvořitele. c) Uvěříme-li, že je jen jeden Bůh ... Pozorovatel je Bůh. a dále d) Noe je stvořitel, stvořil svého Boha jako svůj myšlenkový a jazykový fenomén. e) Bůh (vyšší moc, smysl) je považován za stvořitele. f) Uvěříme-li, že je jen jeden Bůh ... Pozorovatel buď není Bůh nebo je Pozorovatel Noe. Nevím, která varianta je pro tebe horší.

Noe1
16. 09. 2004
Dát tip
Jo a pak je tu ještě varianta, že není jen jeden Bůh ... ale to na sebe poštvem hodně významných církví a náboženských fanatiků ;-)

pozorovatel
16. 09. 2004
Dát tip
Noe a i vlastně Nicollette: Kdyby bůh nebyl, tak se nic nemění (jen je mnohem těžší chápat). Lidé si jen za neznámo, nepochopitelno vložili Boha. Je snažší věřit. Víra je jak známo berlička pro slabý..., ale kdo z nás není občas slabý? Buď bůh není a nebo je ve všem (nejen v živém). Pro mě neni důležitý, která z těch možností je pravdivá. Podle mě to je totéž. Proto nesdílim víru s žadnou náboženskou skupinou, mám vlastní náboženství... či ateismus. Věřící však jsem, jen moc nevim, v co to vlastně věřim. Prostě věřim... možná v transcedentno, nadpřirozeno (který ovšem chápu spíš jako dokonalou přirozenost) Náboženství je nyní hrozně vybrakovaný, znásilňovaný a vůbec vyjetý z kolejí, po kterých chtěli jet. Jsou i výjimky a neni jich málo, ale to riziko je tu stále. Zkrátka nechci přebrat již hotový odpovědi, aniž bych se vůbec k některým otázkám dostal. I člověk může být kusem boha, pokud bude chtít...

pozorovatel
15. 09. 2004
Dát tip
Nietzsche je můj příbuzný, jsme naň hrdí, velim hrdí... Plošim, plošim, prozraď jak čáru narýsovat, písmenka nakrmit a slova zakřivit...:) Yossie: Každopádně vlastně nic nevim, ale děkuju...

Noe1
15. 09. 2004
Dát tip
Nejdřív definuj, co rozumíš pod pojmy: "Pozorovatel" "Bůh" "Zrcadlo" a "Je"

pozorovatel
15. 09. 2004
Dát tip
Já vám to tady vydefinuju, to uvidíte!!! Noe! Začni stavět archu!!! Ararat vám bude malej! Základem správného pochopení je samozřejmě vyjasnění si pojmů. Nebudu vysvětlovat vše, jen nastínim, ať si čtenář dělá obrázek sám. Na první pohled je to hříčka, možná zesměšnění křesťanství, ale určitě velké zjednodušení věcí. Jako hříčku jsem to tvořit začal... Jde tu jen o člověka samotného. Tím pozorovatelem může být každý... O žádné mé ego tu nejde. "Je pozorovatel Bůh?" Odpovědi jsou dvě: Ano, jako každý druhý. Ne, jako každý druhý. Má víra v boha je jen má záležitost a vysvětlovat to je zbytečný (už jsem taky zkoušel) nehledě na to, že mý vysvětlení je neúplný, má mezery a je jen mé.

pozorovatel
15. 09. 2004
Dát tip
avi?

Noe1
15. 09. 2004
Dát tip
Noe ví, jen nemá teď ani čas ani myšlenky se k tak zajímavé debatě vracet. Ale vrátím se později, slibuju.

pozorovatel
15. 09. 2004
Dát tip
Potopa počká.

pozorovatel
15. 09. 2004
Dát tip
taky s nemluvňaty nemluvim...neodpovídají. Slintám, foukám, láduju se a nic...!!!!!

pozorovatel
15. 09. 2004
Dát tip
Počkej až tě potkám...!!!!

pozorovatel
15. 09. 2004
Dát tip
Jsem v rozčilení zapomněl avi.

pozorovatel
15. 09. 2004
Dát tip
Bude brzy... snad.

pozorovatel
15. 09. 2004
Dát tip
Říká...:) Neprozradíš...? Ale co bych potřeboval ještě více je, jak mám dostat do filmu titulky.... Počítač není můj kamarád!

pozorovatel
15. 09. 2004
Dát tip
V programu základnim - MS. Na cédu to nemám, jen v počítači uložený. Titulky mám z netu. Nemám rád počítač.

pozorovatel
15. 09. 2004
Dát tip
Byla mi dána rada, že mám jen název titulků změnit na stejný název jako má soubor s filmem. Udělal jsem a nic. To nemohli vymyslet něco jednoduššího než počítač...????

pozorovatel
15. 09. 2004
Dát tip
(není naše chyba, ale vaše!!! Vám taky někdo poradil a teď děláte chytrý! My chcem taky dělat chytrý!!!!:))))))) Je složitej, hrabal jsem se v něm a je tam toho teda spousta... že ani poskládat zpátky nejde...

pozorovatel
15. 09. 2004
Dát tip
Nás ve škole naučili, jak si správně vést sešit... "asi tě budu muset kromě používání jí/ji naučit spoustu dalších" Si umim představit ty možnosti výuky... ...sím, sím, slečno učitelko:))) /Den splněných přání/

pozorovatel
15. 09. 2004
Dát tip
Nás učej´ samý kraviny... ale já to změnim až budu tim prezidentem. To víš, že jo... já budu prát prádlo, vařit, uklízet a ty budeš vydělávat prachy, mít milenky a vracet se pozdě večer s rtěnkou na krku.

pozorovatel
15. 09. 2004
Dát tip
Skrovnějšího člověka než jsem já, neznám!!!! Největší skromnost na světě!

morte_Anais
14. 09. 2004
Dát tip
ty si ale filozopher!... no.. zajimavost

pozorovatel
14. 09. 2004
Dát tip
son net1: duchaplnostní? Válka? Ne! Ani Nietsche s tim nemá nic společného. Je to hříčka, zjednodušení toho, co stojí v Bibli a snad i můj pohled na boha. Nepochopils mě. mor tě najde:))) Jsem pozorovatel! Jinak díky.

sonet1
14. 09. 2004
Dát tip
milý kriketko mor mě našel nereagoval jsem na dílko ale na Creu a Nietsche ? slovní hříčka o ničem-oNietschem apropo zrcadlo - narcisismus - to ti nic neříká ? přítel-sonet_:-)

pozorovatel
14. 09. 2004
Dát tip
přemilý koketko "mor tě najde" je deformace přezdívky morte_Anais...ale hezky to vyšlo:))))) Sakra, sakra, sakra!!! Se omlouvám, ale může za to škola, kde jsem si tvojí kritiku přečetl a nevšiml předešlých... máme tam divný počítače (= ubohá výmluva) a hlavně ty děti ve škole tak křičí a vyrušují! Narcismus můžeš vidět, to jo, ale taky nemusíš. Záleží na úhlu pohledu... Crematorium: Když spinkám, mám ručičky zásadně pod peřinkou Beat rider: Frikulínko! Utopila ses! Utonulas! Jsem šťastný! Jakože jo, no, teda... :)))))

Yossie
14. 09. 2004
Dát tip
Každopádně zajímavé.

pozorovatel
13. 09. 2004
Dát tip
Já za to nemůžu!

dadik
13. 09. 2004
Dát tip
t....................................

Nicollette
13. 09. 2004
Dát tip
to je otázka?...........:)

Craerassy
13. 09. 2004
Dát tip
první den zničím tebe druhý den zrcadlo a třetí půjdu nejspíš sedět na zeď v cele si pověsím zcadlo TIP

pozorovatel
13. 09. 2004
Dát tip
dadík: Viník se vždycky ozve. Ni collection: Chceš, aby otázkou byl?

dadik
13. 09. 2004
Dát tip
jak prosté že Luki.....:)

wazzup
13. 09. 2004
Dát tip
hezké:) t

pozorovatel
13. 09. 2004
Dát tip
Cra té rasy mé: Přesně! S mým obrázkem na stěně... ta ni ta: jééééé, dík. dadik: Ono se to snad bude líbit...

pozorovatel
13. 09. 2004
Dát tip
wazz up: Díky!

dadik
13. 09. 2004
Dát tip
si piš ferdo...

Craerassy
13. 09. 2004
Dát tip
za tebe nemůžu dostat víc jak tři dny natvrdo...to vydržím i to děsivý zrcadlo:-)))

pozorovatel
13. 09. 2004
Dát tip
da da: Já snad ještě budu oblíbený... Krása řasy: :))))))) Budeš viset! Se mnou na cihlové zdi!!! A všichni: Jste mnou a já vámi. Nikdo z nás nebude bohem/pozorovatelem, dokud chtít být nebude. Sakra, slova boží jsou pěkný keci:)))))))

StvN
13. 09. 2004
Dát tip
Jo a my budem kde? V zrcadle? Či po tvém boku? Za zády snad?

Nicollette
13. 09. 2004
Dát tip
hu, ta tvoje verze mý přezdívky je lepší než originál....píšu si to já nevim.... asi nechci...

pozorovatel
13. 09. 2004
Dát tip
STojí Vedle Nás: Jelikož bohem jsem, jsem předvídal tvou otázku a odpověděl ještě dříve. StvN: Zbláznil jsem se. Sláva mi stoupla do hlavy.

pozorovatel
13. 09. 2004
Dát tip
Ni koleda: Mám tedy lepší otázku: Je Nicolletta Bůh?

StvN
13. 09. 2004
Dát tip
To je docela problém, vzhledem k tomu, že slavný nejsi. Alespoň ne v zrcadle. Nevím, jak je to ve tvé skutečnosti. Koukám, že má přezdívka nabízí samé zajímavé alternativy.

pozorovatel
13. 09. 2004
Dát tip
Stanoví Nachový: Slavný nejsem nikde... ve skutečnosti, v zrcadle ani jinde. Byl jsem ovšem jednou v časopisu Mickey Mouse!!! Bůh je buď každý nebo nikdo. Záleží na výkladu slova "Bůh" i "bůh"

Craerassy
13. 09. 2004
Dát tip
než viset vedle tebe, to ať mě raději na místě zastřelej:-)))

pozorovatel
13. 09. 2004
Dát tip
Od pozor Vattel diplomat Zlodějce řas: Nemáš mě ráda? Oživím tě... Nejsem přeci nekrofil!

Craerassy
13. 09. 2004
Dát tip
pozorklovdatel...ale opovaž se mě uměle odýchávat!!!

pozorovatel
13. 09. 2004
Dát tip
od pozorchovatel: pochovám tě

Craerassy
13. 09. 2004
Dát tip
pochovávatel...jo..na zahradě, já vím:-)))

pozorovatel
13. 09. 2004
Dát tip
pochvávatel: Ne, v náručí... :)))))))))) Vynecháš písmenko a hned jsi za nemravu...

Craerassy
13. 09. 2004
Dát tip
prosahávatel...aby ses mi nezlomil, děťátko:-)))

pozorovatel
13. 09. 2004
Dát tip
prsohávatel: abych tě nepřeříz, babičko:)))

Craerassy
13. 09. 2004
Dát tip
přeceňovatel...abych tě neumlátila kabelkou, skřete:-)))

pozorovatel
13. 09. 2004
Dát tip
pozorobratel (mělo být pozor obr): abych tě neumlátil kládou... Dvojsmysl vyloučen... beze smyslů!

Craerassy
13. 09. 2004
Dát tip
pózovatel...abych ti nepřeřízla tu kládu:-))) dvojsmysl vyloučen..pila motorová!

Dobrá věc. Ale verze Lišky Ryšky je lepší :o) *

pozorovatel
13. 09. 2004
Dát tip
:)))))))))) sakra, tak už i ženský jsou vtipný... provozovatel: sada masa se nemůžu nabažit... pozorvegetariáni: bys mě stejnak tak akorát obřezala...

pozorovatel
13. 09. 2004
Dát tip
Igor Industriální: Díky! Jak lepší? Víc než bůh? Ryšku neznám... Lišku možná...

Craerassy
13. 09. 2004
Dát tip
pozorobcovatel...máš tam překlep..odřezala, to jo...cokoli by trčelo:-)))

pozorovatel
13. 09. 2004
Dát tip
Krade vtipy: Jsi ženská od rány!!! Krade nápady: Jestlipak nemáš taky ránu...

Craerassy
13. 09. 2004
Dát tip
pozorpachatel...kryj si důležité části těla..nekoukám, kam rána padne:-))) pozorklovatel...jo, ale děsně mi sluší:-)))

pozorovatel
13. 09. 2004
Dát tip
pozorlékař: rány rád ovážu, tebe svážu, sebe odvážu, nás odvezou. pozorpacient:kryju si oči... kryl jsem přirození, teď kryju Kryla... má přirozenost je stopořený život - homo erektus!

Craerassy
13. 09. 2004
Dát tip
oponovatel...nekryl jsi Fučíka...chyba:-)))

pozorovatel
13. 09. 2004
Dát tip
onanovatel, teda inovatel: Kdo je Fučík?? Ten s těma lampama? Nebo majitel Fučíkárny? Fučík je fuč a ani Kryl ho nekryl... nekrytě vyfučel. Promiň za odmlku, jsem si čistil chrup...

Craerassy
13. 09. 2004
Dát tip
očisťovatel..ty už máš první zuby???

pozorovatel
13. 09. 2004
Dát tip
výrobce protézovatel: třetí!!!!!! Jdu spát, zítra jdu do školky.

Craerassy
13. 09. 2004
Dát tip
poškolovatel...tak hezké sny a ručičky na peřinku..:-))

sonet1
13. 09. 2004
Dát tip
Creo : jak něžně jsi uložila spinkat toho kriketku... _:-)

Craerassy
13. 09. 2004
Dát tip
sonetík...mám k němu mateřský cit:-)))

sonet1
13. 09. 2004
Dát tip
spánembohem - kde je cit, tam je i lust !? _:-)

Craerassy
13. 09. 2004
Dát tip
sonetík..já ho nelustrovala, vážně ne:-))))

Craerassy
13. 09. 2004
Dát tip
avi

sonet1
13. 09. 2004
Dát tip
duchaplnostní válka o ničem anebo pár sentencí o Nietschem ? _:-)

Craerassy
13. 09. 2004
Dát tip
sonetík...máš pravdu a na filozofii už se připozdilo:-)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru