Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

O tom, že lež není nad osudem lstí

25. 06. 1999
1
0
1442
Autor
zf

.

Lež dere se ze všeho, co znám, ze všech holek a piva, co jsem kdy měl. Byly to desítky těl a je mi zima, hrozná zima s toho, že jsem je všechny chtěl. "Kde je pravda, kdo mi pomůže?" ptám se. Ve víně na dně je pravda? Ne, tam není, vždyť kolik bylo těch rán, co vstával jsem s hlavou prázdnou a přesto s nadějí, na duši stovky ran, co se prý časem zacelí a nic. A tak dál volám: "Kdo mi pomůže?" "Nikdo," zní odpověď a co teď s tím? Výčitky jsou zase tady, v puklinách mé radosti zelenají se jak pýr u cesty. Cesta je zmrzlá, krupky vody, kloužu se vpřed a občas málem spadnu a vím, že až jednou doopravdy spadnu, a proboří se led, až dostanu se ke dnu, až vydám se na cestu zpět, tak zabublám, dám sbohem těm nocím, co jsou už stejně pryč, těm vášním, co jsou jak nic, těm smyslům, co mi nyní nejdou na rozum, těm chybám, co se mi pořád mstí. Lež totiž není, říkám, křičím: "Lež není nad osudem lstí!" Chci mluvit pravdu a hodně je těch, co se mi smějí, to nevadí, ale hodně je těch, co zabít mě zato chtějí a já, já proto žiju ve lži dál.
Bříza
21. 09. 1999
Dát tip
Tak jo - já to tedy odvolávám. Tenhle kousek je parádní.

Rivka
04. 07. 1999
Dát tip
Vždycky je lepší být mezi oběťmi, než mezi vrahy... Elie Wiesel

slavek
26. 06. 1999
Dát tip
v tomhle díle je skutečně pravda. Líbí se mi.

Bříza
25. 06. 1999
Dát tip
Jen žij ve lži dál! Děláme to všichni (konec konců si tady něco přečti). Ale jinak: mám pocit, že ty předchozí kousky byly lepší.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru