Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Bělostná perla (1)

13. 12. 2004
4
4
2797
Autor
DemonN

Toto minidílko spatřily jiné oči než mé na jistém blogu dne 25.6.2004, avšak je poněkud starší...může se jednat o konzumní dílko a nebo také ne, to vše ať posoudí jiní...

Bělostná perla

 

Na lavičce v parku posedává raněná víla. Neznámou bolestí má pokrčené nohy a po tváři jí na zem stékají kapky slz. Lidé procházejí ledabyle kolem a jen tak si mezi sebou šeptají o její bolesti. Nikdo však netuší, co je příčinou onoho bolu, který změnil štěstí v trápení. Jen ona ve své levé dlani svírá náhrdelník z perel, který ji připomíná, jak láska dokáže být tou nejkouzelnější, ale i nejzatracovanější čarodějkou. Průzračně modrýma očima si prohlíží svou otevřenou pravou dlaň jakoby nevěřila, že něco ztratila. Její krásné dlouhé vlasy hladící lehce shrbená záda, ji utěšují, že to byl pouze zlý sen. Sedí bez hnutí jako vytesaná z jemného ledu, avšak její občasný pohyb osvětlí její schopnost žít. Je ticho. Ticho, které vzývá anděly, by sestoupili z nebe a objevili nový domov - druhý ráj. V tom tichu najednou klesá její levá dlaň a z mezery mezi jejími prsty nenápadně vypadává bělostná perla. Cestuje mezi nebem a zemí, aby jako jediná z dvanácti perel mohla nalézt klid. Dotykem se zemí se tříští na miliony kousíčků a vše kolem se mění v bílé království, které má moc léčit veškeré rány. Najednou se rozjasní a z nebe se k lavičce pomalu snášejí půvabné tanečnice, oděné v bílých kožešinách, které jsou ochotny naslouchat všem raněným duším. Víla sedí a poslouchá němou hudbu, která jim hraje k jejich něžnému tanci. Tanečnice ji utěšují a hladí její krásnou, bolestí schvácenou tvář. Každé pohlazení je však pro onu tanečnici symbolem zániku, chvílí, kdy zmizí, aby se poté znovu narodila. A víla se v náruči jejich něžností, postupně stává jednou z nich. Její hebká tvář se stává nemlčící a zároveň nejněmější perlou, co v hledání snu okamžiku postupně splývá s tříštivě zahalenou krajinou...


4 názory

DemonN
24. 04. 2007
Dát tip
dobře ty:D

Narcissa
24. 04. 2007
Dát tip
mnoo..je pozoruhodné,kolik andělů se míhá literárním světem:)nechtěla bych je počítat..možná na můj vkus příliš křehké,příliš něžné a dojemné..ale jak se říká,proti gustu...

DemonN
18. 04. 2007
Dát tip
kdo chce na začátek...musí do Království hříček...:)))...ním to začalo...až pak přišla Bělostná perla...a po ní záblesky i šera...věci povedené i nepovedené... a k tomu psaní...já přeci neumím psát, pořád se učím:)...na něco, co mám rozdělaný od 15ti jsem třeba do dneška nedozrál, i když mám ten nápad pořád v hlavě...a občas si ho skládám:) a nejde jen psát, psaním se dneska uživí leda "spisovatelé manažeři" typu Viewegha, který ač se dostává do křížky s kritiky prostě dokáže reagovat na požadavky čtenáře...a to já nejsem, já jsem zasloužilý šuplíčkář:))) A navíc dokud nás to baví, tak je to čistější než věci zabalený do honoráře;)

Ó
18. 04. 2007
Dát tip
...kdybych já uměl tak psát...asi bych nic jiného nedělal...a to jsem začal číst od začátku...nebo od začátků?...

Jolana19
02. 04. 2006
Dát tip
taky se mi to líbí, skoro pohádka bych řekla a krásná něžná

zajímavé, líbí se mi to, tip*

DemonN
28. 02. 2005
Dát tip
zajímavé ono se to i n?komu líbí :)

JiKo
13. 12. 2004
Dát tip
A autor je tedy kdo?

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru