Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Tušení

18. 12. 2004
17
0
7167
Autor
pozorovatel

Karel Demel \\\"Tušení\\\" www.gallery.cz

básním do zdi

svých zad

neupřímných zadků

nemohu se vynadívat

 

papír je kalný

jak nehnu se z místa

A pomalu odpadávám

kálím si na cestu

Prokluzávám

 

jsem loutka svého stínu

když záleží na světle

a úhlu dopadu

dopadnu na hranu stěny

 

pomalu si párám stín

po málu tušení
pozorovatel
01. 01. 2005
Dát tip
díky moc, že sis přečetl mý básničky a napsal k nim svý názory moc si toho cenim:-))

drfaust
31. 12. 2004
Dát tip
jsem loutka svého stínu když záleží na světle a úhlu dopadu dopadnu na hranu stěny *

Plicnik
26. 12. 2004
Dát tip
ale uškodit může nejen tvoje myšlenka, ale i tvůj čin - ten hlavně, ten je totiž vidět :-))))) takže ty píšeš pro svůj rozvoj ... hm a tvůj rozvoj ale umění je asi něco jinýho... Umění se přece dělá proto, aby nás lidi obdivovali, ne.... jdu spát, na moc chytrý lidi nějak nemám náladu... kecy o ničem... to nás Vodnáře fakt nebaví....

pozorovatel
26. 12. 2004
Dát tip
umění není rozvoj? Umění je předávání myšlenek, zkušeností, pocitů,... jaký chytrý lidi? A já myslel, že Vodnáři si s Rybama rádi povídají a vyměňují názory...

Plicnik
26. 12. 2004
Dát tip
tvoje řeč: děláme umění proto, že to chceme a chceme ocenění tvoje řeč: píšu pro svůj rozvoj mám jen dotaz - uspokojení ze psaní neexistuje, protože psaní se dělá jen pro ocenění, jinak bysme ho nechali v šuplíku umělecký vyjádření pro osobní uspokojení nesouvisí s osobním rozvojem? Nebo uspokojení v umění není, protože jde jen o rozvoj, ale ten se nedělá pro ocenění... Chlapče, děláš v tom bordel, rozmysli se, proč píšeš - co je prvotní hybnou silou toho, co tu dáváš všanc.. Jdu hají - Vodnáři nesnáší Rybí plkání...

Plicnik
26. 12. 2004
Dát tip
jinak tato pasáž byla ironie na tvoje myšlenky... cituji: takže ty píšeš pro svůj rozvoj ... hm a tvůj rozvoj ale umění je asi něco jinýho... Umění se přece dělá proto, aby nás lidi obdivovali, ne.... jdu spát, na moc chytrý lidi nějak nemám náladu... kecy o ničem... to nás Vodnáře fakt nebaví....

pozorovatel
26. 12. 2004
Dát tip
(budu radši strohej, aby nezvnikly další nedorozumnění) za vším, co jsem napsal si stojím to, že si přímýšlíš, neni moje vina - píše se pro rozvíjení duševních a myšlenkových vlastností - písemnosti se zveřejňují pro sebereflexi - ocenění, předání pocitů, myšlenek, zkušeností já chci diskutovat a tak nechápu tvý osočování v diskusi se myšlenky rozvíjí

Plicnik
26. 12. 2004
Dát tip
já jen nechápu, jak jsi hned chňapl po mý myšlence, že umění děláme pro svý vnitřní uspokojení a pak mi to vlastně tady potvrdíš... Mě vnitřně uspokojuje právě to, že v první chvíli si uvolnim nějak tvořivě svý pocity, myšlenky a pak mám druhej nášup uspokojení ze svý práce, když si to lidi přečtou a ať napíšou cokoli, ale že u toho byli a že to na nich něco (cokoli) nechalo a většinou napíšou jen ti, kterým se to líbilo, protože mají tu radost z toho, že to někdo cítí podobně... Nechápu proč tolik keců, když jde o stejný pohled, ale když Ryba musí vždycky oponovat a Vodnář se musí vždycky snažit to vysvětlit ...

pozorovatel
26. 12. 2004
Dát tip
Nechápu proč tolik keců, když jde o stejný pohled, ale když Ryba musí vždycky oponovat a Vodnář se musí vždycky snažit to vysvětlit ... - no fuj! že se nestydíš!:))))) to já tu všechno pořád urovnávám, vysvětluju, téééda... to ty tu pořád píšeš o nějakých kecech o ničem a že tě to nebaví Uspokojování je široký pojem.

Plicnik
26. 12. 2004
Dát tip
no jo, tak jasně, jsem ten zlej kritik, kterej přišel k tvýmu dílu a řekl názor, tak se teda omlouvám, už nebudu mít žádný kecy, nechám Tě v klidu psát, teď momentálně i spát a tvoř si, tvoř si, nechávám Tě žít pro umění... Uspokojení??? Narážíš snad na to že nemasturbuješ??? Už jsem jednou říkala, že bys měl... toto je poslední doporučení - pro dnešek a možná i pro zítřek...

pozorovatel
26. 12. 2004
Dát tip
s tebou neni rozumná řeč... já stojim o názory druhých, i ty negativní... ale k čemu je napsat "no jo, tak jasně, jsem ten zlej kritik, kterej přišel k tvýmu dílu a řekl názor, tak se teda omlouvám, už nebudu mít žádný kecy, nechám Tě v klidu psát, teď momentálně i spát a tvoř si, tvoř si, nechávám Tě žít pro umění..."? Já na nic nenarážim. Proč stále hledáš mý narážky? Ber text, jak je.

Plicnik
26. 12. 2004
Dát tip
já se snažim brát text (jak nejvíc můžu) tak jak je... musim vysvětlovat, že to byla opět lehká ironie??? Až pod tou mezerou to bylo napadnutelný, to nad ní byla reakce v lehounce ironickém tónu... už jsem si posvítila na další tvoje dílko... Ale klidně si narážej, jen do mně... Obhajuj si svý dílo...

Plicnik
26. 12. 2004
Dát tip
hm, ty naprosto zapomínáš na to, že tvoje myšlenka může někomu pomoci, někomu, kdo jí neumí vyjádřit jako ty, i když jí může podobně cítit... já teda píšu hlavně proto, že v první řadě se vyřádim co se týče pocitů a blablabla... všecko na Písmáka vážně nedávám.... a to co sem dám, tak očekávám konstruktivní kritiky, které se bohužel jaksi nedostavují, ale to už není moje chyba, že někdo nepodporuje můj růst - snažim se o to opět sama (ostatně jako většinu života...) činy vypadají stejně, ale motivy jsou rozhodně jiný...

Plicnik
26. 12. 2004
Dát tip
jako ty chceš říct, že píšeš jen proto, aby to hodil na Písmáka??? To seš takovej ubožák???

pozorovatel
26. 12. 2004
Dát tip
hm, ty naprosto zapomínáš na to, že tvoje myšlenka může někomu uškodit :)) no, vše, co zveřejním má vliv na okolí víš, kdo je ti nejlepším učitelem?

pozorovatel
26. 12. 2004
Dát tip
"jako ty chceš říct, že píšeš jen proto, aby to hodil na Písmáka??? To seš takovej ubožák???" - na něco takovýho ti mám odpovědět?

pozorovatel
26. 12. 2004
Dát tip
píšu pro svůj rozvoj

Plicnik
25. 12. 2004
Dát tip
evidentně si vystihl svůj pocit z toho obrazu... musím se trochu smát, jaký volíš slova a zároveň vcelku fajn obraty a spojení... ten obraz se mi docela líbí a vlastně asi i ta básnička (svým způsobem), ale umění to (alespoň pro mne v tuto chvíli) není...

pozorovatel
25. 12. 2004
Dát tip
nejen z obrazu... jo, jo, umění se musí umět:)) ..proto asi Pímák neni uměleckým spolkem:))))

Plicnik
25. 12. 2004
Dát tip
na Písmáku taky můžou psát všichni, nejne Ti co skutečně umí :-)))) ale neděláme umění proto, že to nekdo chce a ocení... tvoříme přece proto, že nás to vnitřně uspokojuje :-))

pozorovatel
25. 12. 2004
Dát tip
děláme umění proto, že to chceme a chceme ocenění

Plicnik
25. 12. 2004
Dát tip
samozřejmě, že i kvůli tomu, ale to je druhotná věc....

pozorovatel
25. 12. 2004
Dát tip
a já myslim, že prvotní kdybychom to dělali kvůli vnitřnímu uspokojení, tak se neobtěžujeme to zveřejňovat na netu a radši to šoupnem do šuplíku

Morasten
21. 12. 2004
Dát tip
řekla bych že dřív si psal líp... můžu napsat k obrázku i zítra?

Lotoska
21. 12. 2004
Dát tip
uj, tak to párání je fakt bájo :-) *

pozorovatel
21. 12. 2004
Dát tip
Morasten: Kdykoliv chceš. Lotoska: :))))) to teda je

Jinovata
20. 12. 2004
Dát tip
chtělo by to zkrotit, ale odvažuješ se... nejvíc se mi líbí přdposlední strofa a ta první zas sedí skvěle k obrazu ***

Morasten
20. 12. 2004
Dát tip
týjo, čichám čichám depresinu... lidi co používaj to hrozný slovo ekzémek by to tak mohli nazvat.já ani ne. určitě tip! Obrázek..rozdvojená osobnost?:-))

Morasten
20. 12. 2004
Dát tip
ten obázek: připomíná mi zbičovaný záda Krista

pozorovatel
20. 12. 2004
Dát tip
WiruZ: no, jo no znáš to... jsou Vánoce... lidi měknou a blázněj:)) worry: díky, cenim si Jinovato: vim a už se na tom pracuje... tajně, velice tajně:)) abych na to měl klid Morasten, díky:) jo, rádoby rozdvojená osobnost a jestli tě ten obrázek inspiruje, tak napiš báseň...:)

Morasten
20. 12. 2004
Dát tip
no nevim, asi ne, ta hnědá ve mě nevyvolává vubec žádnej pocit. uvidíme

pozorovatel
20. 12. 2004
Dát tip
Crae, chceš-li tak já bych i chtěl si víc popovídat o tom pochopení Tušení... do zpráv asi lepší

*!!! jsem loutka svého stínu !!! Moc krásný, výstižný Takhle bys měl psát, na prózu je Tě škoda... :o)

pozorovatel
20. 12. 2004
Dát tip
Neni:)) Jsem dobrej prozaik...jen už moc nepíšu.. teda doufám díky:)

WiruZ
19. 12. 2004
Dát tip
heh:)tumtudu

vesuvanka
18. 12. 2004
Dát tip
Pěkná, líbí se mi, obrázek je zajímavý zvětšený.... TIP

pozorovatel
18. 12. 2004
Dát tip
Přeno: jo, asi chápu hele a mám tvojí kritiku vztahovat i ke svý básni? :))

Craerassy
18. 12. 2004
Dát tip
ten obrázek se mi taky nelíbí...jakoby vysával z energie...což jsi dokonale popsal...teda, jestli jsem to dobře pochopila:-)) *

pozorovatel
18. 12. 2004
Dát tip
jo:)) vysává asi si to pochopila, myslim:)

Craerassy
18. 12. 2004
Dát tip
no důležitý je, jestli to chápeš ty:-)))

pozorovatel
18. 12. 2004
Dát tip
jestli chápu svojí báseň? básník chce být menší a ještě menší až bude nejmenší na světě - tos myslela?:))

Craerassy
18. 12. 2004
Dát tip
jen jestli básník nepíše o něčem jiném...menším a ještě menším..:-)))

pozorovatel
18. 12. 2004
Dát tip
perverzačko jedna!:))))) chceš, abych ti báseň vysvětlil po svém? já bych i chtěl:))

Craerassy
18. 12. 2004
Dát tip
vysvětli, zlatíčko...už teď jsem celá rozechvělá...:-)))

Zaprděnec
18. 12. 2004
Dát tip
jó zadky, kálení, opadávání to je moje. Tip

pozorovatel
18. 12. 2004
Dát tip
:)))nech toho))) ta první strofa nebo jak se tomu nadává je o mý dasavadní tvorbě, velmi kriticky vyjádřeno pod vlivem obrazu... o tom, jak moc rád mám ty svý "sračky" viz. "neupřímných zadků/nemohu se vynadívat" ta druhá je tudíž jasná, ne? Navazuje, prohlubuje tu první tretí je hrátka s obrazem stínu a světla, díky nemuž je; ale hlavně o mé závislosti a jaksi.. nevim, jak to popsat.. nemohoucnosti se oprostit.... tak nějak asi čtvrtá: "pomalu si párám stín/po málu tušení" - párám a snažím se být bezstinný, což vychází ze třetí strofy... že se chci odprostit. A možná by se dalo říct, že chci být i upřímný... nechtít napsat dobrou báseň, nechtít se vypsat se zvých trablů, ale zkrátka jen vědět, sepsat - složitý asi, co? Prostě se odprostit od samotného psaní básní, abych se dostal do jádra samotnýho důležitý je tu slovo "tušení", které taky párám. "Tušení" je mi zatim mlhavě zahalený a vlastně jeho význam taky jen tušim:)) tušení tu je jako pojem (ha a vážně do sebe kritikou:)))

pozorovatel
18. 12. 2004
Dát tip
Zaprděnec: proto se mi taky tolik líbí tvoje přezdívka ...i když je trochu o něčem jinym... moc líbí

Zaprděnec
18. 12. 2004
Dát tip
:-) a vo čem?

Craerassy
18. 12. 2004
Dát tip
1. sračky...tohle slovo se stalo téměř dominantním na písmáku...ráda bych poznala někoho...aspoň jednoho, co by řekl, že jeho díla nejsou špatný...nemohu se vynadívat..ironickej náhled na svoji tvorbu...moderním se tu stalo kritizovat sama sebe...tohle já nežeru... 3. oprostit se od čeho tedy...od snahy psát dobře, ale neupřímně? a píšeš dobře? záleží na tom, proč píšeš...do toho já nevidím...buď tu exhibicionuješ v perfektních modelech nebo se promenáduješ nahej...já osobně neoceňuju falešnou upřímnost, ale přiznávám, že ji málokdy rozpoznám...za nicky se skrývají ti, které neznám...mohu jim věřit a mohu jen číst...jiná možnost není... 4.vypsat se ze svých trablů není upřímný? co je potom podle tebe upřímný? kde je jádro? co znamená dobrat se k němu? poznat sám sebe? být upřímnej k sobě? lidé si ztěžují život spoustou nesmyslných otázek, jejichž odpověď je na cestě...jen není třeba neustále hledat zkratky... tušení...pro mě nádech tajemna...kdyby nebylo, nebylo by otázek...obdivuju malíře...první tah štětcem...pro mě tajemno...kouzlení na bílé ploše...jako doteky...zavřeš oči a vnímáš...tušení...a tolikrát se zmýlíš v tom, kde se prsty dotknou příště.... :-)

pozorovatel
18. 12. 2004
Dát tip
až na to tušení (hezký popis:)) si mě moc nepochopila... no, tak já seberu síly a zkusim vysvětlit znova Zaprděnec: No, Zasrávač ty zrovna nejsi:)))))

dismorphia
18. 12. 2004
Dát tip
tss jsem opilá těžko ti skočím na takový podvod přijdu naletět jindy ( :) )

Craerassy
18. 12. 2004
Dát tip
ne..já se vyjadřovala k tvé sebekritice, ne k básni...pochopila jsem, neměj mě zase až tak moc za blbou:-)) jsem grogy...pádím...ale juknu sem ještě příště, tu sebekritiku si tedy přečtu znovu...:-)

sidonia
18. 12. 2004
Dát tip
pěkný *t ghele, no ne, dis ma draka, jooo?:)

sidonia
18. 12. 2004
Dát tip
hm, co takhle ten tip? já ho nedala? ne, nedalas hej sorry, asi sem to zapomněla odkliknout no v poho, no, ale přiště si na to dej bacha no jasně viš jak, sliby-chyby no jo no tak co?! dáš mi ten tip konečně? no jo no jo, už se na tom pracuje...

dismorphia
18. 12. 2004
Dát tip
sid, draka? draky nepěstuju já

sidonia
18. 12. 2004
Dát tip
jakto že ne? si psala že máš v hlavě, ne?:)

dismorphia
18. 12. 2004
Dát tip
koho?

pozorovatel
18. 12. 2004
Dát tip
crae: tak zejtra... ta tvá odezva je nějak na něco jinýho a nebo špatně vyjadřuju:)) dis: jsem podvodník, jo? Leda vodník:)) sid: skvěle vedený dialog i beze mě:))))

pozorovatel
18. 12. 2004
Dát tip
snad ne mě??! už zase?

dismorphia
18. 12. 2004
Dát tip
vodník? no pche! o hastrmanských něco vím nesi nejsi, čůčo:)

dismorphia
18. 12. 2004
Dát tip
už zase

sidonia
18. 12. 2004
Dát tip
hele nědělej veverku!:) tss jsem opilá tzn. že máš draka:)nic víc:) auž se neptám, nechápeš a to já nechápu

sidonia
18. 12. 2004
Dát tip
poz... jo, já si vystačím sama:))

pozorovatel
18. 12. 2004
Dát tip
jóó ta zelená knížka..... jistěže, dušičko už zase? Ježiš... holky, já jsem teplej PS: co ti nesedne v básni?

dismorphia
18. 12. 2004
Dát tip
já ti říkám, že nemám draka! a ty to nechápeš což nechápu :)

sidonia
18. 12. 2004
Dát tip
dis.. no tak nemáš, no.. v poho... se nehádej:)

dismorphia
18. 12. 2004
Dát tip
teplý jsme všichni až zítra jsme (vlastně ne, až jindy prostě)

sidonia
18. 12. 2004
Dát tip
poz... já tě nechápu:)

dismorphia
18. 12. 2004
Dát tip
bubu!

sidonia
18. 12. 2004
Dát tip
áááááááááááááááááááá cože? bubu? nebo jako špatný budu? budujme bubu dokud nebubem na buben!

pozorovatel
18. 12. 2004
Dát tip
zato já vás chápu až moc dis, tak jaký problémy s básní? sid, tak jaký problémy se mnou? poz, tak jaký problémy si dáme?

dismorphia
18. 12. 2004
Dát tip
dubujme budu bokub nedubem na duben

dismorphia
18. 12. 2004
Dát tip
jindy pupků! mimochodem přibylo mi iks kritik a nic jsem v podstatě neřekla, že jo, možná by se to nemělo, každopádně mám min dr ák a jdu spát

sidonia
18. 12. 2004
Dát tip
bububbe bubu bobub bebubeb ba bubeb cha chááááááááááááá hm, tak teď sem se dostala, olé

sidonia
18. 12. 2004
Dát tip
poz jako já nevim, ale žádnej problém asi nemám hohó

sidonia
18. 12. 2004
Dát tip
zato mám tušení

pozorovatel
18. 12. 2004
Dát tip
dis, jdi spát, bude lepší

pozorovatel
18. 12. 2004
Dát tip
sid, víš, drogy jsou špatný... neměli by se brát:))) ven! Všichni ven... už nechci vidět jedinou ženskou:))))))))))) napíše si to pěkný a pak dělá bubu a tuší a párá mi stín!

sidonia
18. 12. 2004
Dát tip
heya dis de hajat? blou noc, bloučku:)

sidonia
18. 12. 2004
Dát tip
hele Karel drogy taky nebere, takže je to ok a máš tam chybu, TY drogy by se nemělY brát (moc vážně, hehe)

pozorovatel
18. 12. 2004
Dát tip
TI kluci by se neměli brát! sakra, holka, ti telepatie nic neříká? jak se ti nelíbí, totiž líbí báseň? nemám, co dělat, tak chci konstruktivní kritiku:))

sidonia
18. 12. 2004
Dát tip
jako vážně vážně jo? no říká no...ale zrovna teď jaksi...mlčí (MRCHA.. jé.. caps lock, hehe) konstruktivismus (panebože sem to psala asi půl hodiny to slovo to je alwe hnus takový slova vymýšlet... no apoužívat taky, že jo.. ale hlavně psát, blé) mi není vlastní.... prostě neumim no ale dyť sem ti názor psala, ne?.... mnó.. pěkný je to

sidonia
18. 12. 2004
Dát tip
hej musim dodebatujem (no to je taky pěkně blbý slovo) jindy ok ok jako že fajn

pozorovatel
18. 12. 2004
Dát tip
holka, ty vážně něco bereš... trip? tak jindy jakože jindy lepšího večera jakože večera neni rána brou

poustmen
18. 12. 2004
Dát tip
má to něco do sebe, ale žádná velká sláva to neni. *

poustmen
18. 12. 2004
Dát tip
no prostě neni to dobrý. hihi

pozorovatel
18. 12. 2004
Dát tip
poustmen:))) rozumim, rozumim, i když vlastně nic nevim:))

tys poeta krásný obrázek

romi
18. 12. 2004
Dát tip
***

Mar_15
18. 12. 2004
Dát tip
*

WiruZ
18. 12. 2004
Dát tip
mno pekny obrazek tot vse

Nicollette
18. 12. 2004
Dát tip
WiruZ: to je téén, jak sem ti říkala že se mi hrozně líbí... Kááája

WiruZ
18. 12. 2004
Dát tip
aha:) no tak je dobrej

Nicollette
18. 12. 2004
Dát tip
no:)

dadik
17. 12. 2004
Dát tip
ty vogo.....

Přeno
17. 12. 2004
Dát tip
K obrazu nepochybne hodne sedne, ale ten obraz se mi bohuzel nelibi...

pozorovatel
17. 12. 2004
Dát tip
dadik: to je obr, co?:)))) Přeno: proč se ti nelíbí? Ve mně naopak vzbuzuje moře myšlenek a asociací

Kashmir
17. 12. 2004
Dát tip
Moc dobrý ten "obrázek" a dadik k sobě padne jako dětská prdílka na hrnec. Tip

pozorovatel
17. 12. 2004
Dát tip
Kashmir: my jsme sourozenci:)) přečti si Tušení dadika:)) ...stejný datum, stejný název... Dík

Marthin
17. 12. 2004
Dát tip
To, bych řek, je přesné....nadúděsně.. :-)

pozorovatel
17. 12. 2004
Dát tip
:)) to je mi lichotka...nadúděsně:))) dík:-)

Přeno
17. 12. 2004
Dát tip
pozorovatel: ani nevim přesně. Prostě nelíbí. Řekněme, že ho považuju za obrazový ekvivalent planého filozofování. (anebo možná ne

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru