Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePÍSEŇ PRO TATRY
Výběr: dream, Cannisha
20. 12. 2004
27
11
15000
Autor
vesuvanka
PÍSEŇ PRO TATRY
Zaplakaly hory
pod náporem
živlu
Slzy zlomených
stromů
třpytí se
až v kraji
žijící antiky
Přispěchalo
slunce
od Pompejí
zazářilo na pódiu
v úsměvu
i v radostné písni
a pohladilo z dálky
raněné hory
Jiskra radosti
v srdcích posluchačů
Grazia, Anna Rusticano!
Zaplakaly hory
pod náporem
živlu
Slzy zlomených
stromů
třpytí se
až v kraji
žijící antiky
Přispěchalo
slunce
od Pompejí
zazářilo na pódiu
v úsměvu
i v radostné písni
a pohladilo z dálky
raněné hory
Jiskra radosti
v srdcích posluchačů
Grazia, Anna Rusticano!
11 názorů
Růženko, potěšila jsi mě přečtením této starší básně a milými slovy. Děkuji a zdravím :-)))
Moc pěkné a dojemné. Tatry stále považuji za své a těžce jsem nesla to jejich zranění.
Johann Wolfgang Mária Amadovič - děkuji za přečtení a milá slova :-))) Příroda v Tatrách se pomalu vzpamatovala a vtiskla postiženým místu jiný a velmi zajímavý ráz - zaujal mě růžový koberec květů vrbky úzkolisté... Díky a zdravím :-)))
Johann Wolfgang Mária Amadovič
04. 10. 2010Johann Wolfgang Mária Amadovič
04. 10. 2010
Zdá se, že si nerozumíme :((
Já bych chtěl, aby sis z adresy www.ident.kvalitne.cz stáhla a poslechla ukázku "Italka.mp3" a pokud píseň poznáš, napsala... Jinak díky...
iX - písničku Felicita zpívala Anna Rusticano, ale nevím, kdo byli její autoři. Písnička měla typicky italskou melodii, škoda, že ji zde nemohu zanotovat...
Tak Felicita díš.. No jenom jestli si to nepleteš s Al Banem & Rominou Power - jejich hit č.1 se taky tak jmenoval...
iX - písnička se jmenovala Felicita (Štěstí) - byla u nás velmi populární v sedmdesátých nebo osmdesátých letech 20. století :-)))
iX - děkuji za návštěvu, možná, že Ti víc pomůže tato fotka Anny Rusticano, je to Italka - dokonce z mého jihu :-)))
MoC prosím o pomoc při identifikaci pár MP3 na www.ident.kvalitne.cz Povídáte tady o Anně Rusticano, je to ona, ta Italka.mp3? A jak se ta skladba jmenuje? díky..
Diana -
díky moc!!! i za tip... koncert i jeho atmosféra s "sluníčkem z jihu" - náídhera!
Lunka - potěšila jsi mě svojí návštěvou a milými slovy... díky i za tip
Moc pěkné a smutné - při té spoušti se mi chtělo brečet, ale je pravda, příroda si poradí, jen ji musíme nechat a neplést se bohorovně do věcí, kterým pramálo rozumíme. Za báseň - T**
Cannisha
děkuji za milá slova, tip, V i vytištění, to je pro mě veliká pocta...
Candy - díky za milé zastavení i tip
Craerassy - díky za slova, která pohladí i za tip
Přispěchalo
slunce
od Pompejí
...krásný*...byl to hrozný pohled,stromy, tak mohutný a přesto bezbranný ...
kouzelná_květinka
23. 12. 2004
kouzelná_květinka
Janičko, děkuji Ti za milá slovíčka a tip. Bylo to deprimující, když ukazovali záběry v televizi... proto mě zaujal benefiční koncert ....
já jsem ten koncert neviděla, ale zpěvačku Annu Rusticano mám taky moc ráda...
Básnička je moc krásná, jako všechny jiné, co tady máš, a já dávám velký TIP
V Tatrách jsem ještě nebyla, ale tahle báseň se k nim určitě dostane...
andromeda
díky za miá slovíčka i tip. Vzpomínám na dobu, kdy tato písnička a další Anny Rusticano byly i u nás populární. Ona má ve svém hlase to jižní slunce, usmívá se.... V Tatrách jsem také ještě nebyla.
Dvojlomná - díky moc za milé zastavení i tip
Právě petice proti kácení stromů bohužel způsobila, že nejcennější partie s horskými mokřady jsou v ohrožení! Navíc hrozil postup hluboko do vnitrozemí. česká strana Šumavy je jiná než Bavorská argumenty Duhy jsou scestné. To Šumava potřebuje pomoc (zalesnění, ochranu před útokem kůrovce na nižší polohy, ke kterému naštěstí zatím nedošlo. miluji Šumavu a trávil jsen v ní pod širákem celé mládí.
Morphy
děkuji... tak dalece tomu nerozumím, petici jsem podepisovala v dobrém úmyslu, I odborníci se dohadovali co s tím... Šumava je nádherná, my jsme tam jezdili i celé rodiny s woodgraftery, tábořili v týpkách...
Mám z celého humbuku prostě pocit, že si někdo zase bez práce namastí kapsy. v Tatrách žádné domy nepadaly, z dříví bude pěkná sumička a tak mi není jasný kam budou peníze směřovat. k hoteliérům a vlekařům? U Štrbského Plesa jsem předloni platil za parkovné 150Kč!
Morphy
možná, že peníze budou využity na odklizení padlých stromů a výsadbu nových stromků.... já jsem byla nadšena myšlenkou pomoci a zaujala mě italská zpěvačka Anna Rusticano, která kvůli malé zemi ve střední Evropě přijela z jižní Itálie... Slovensko pořád považuji i za naši zemi, proto to moje nadšení....
nicknick - díky za přečtení
MilanH - díky za milé zastavení a tip
KayTee - díky za milou návštěvu i tip - mám Slovensko moc ráda
Pokusák - díky moc... i za tip
:-)*
taky si myslím, že příroda si opravdu pomůže sama...když jí do toho ovšem nebudeme kecat...
dream
guy
lotoska
díky za milé zastavení, slova i tipy, udělali jste mi radost.
Dream - díky i za V
Zajímavé propojení Tatry...Pompeje...
...a pohladilo z dálky
raněné hory...
Nádherný verš...o)
Za originalitu...Tip*
Ano vesuvanko, Tatry pláčou, po té vichřici jsou holé a smutné, byla to šílená gragedie, napsala jsi to hezky.
Vesly - díky moc za milá slova i tip
Hanca - děkuji moc za milé zastavení. Mě nadchla ta myšlenka uspořádání koncertu a že zde zpívala a opravdu nádherně, Anna Rusticano, která je z mé zamilované krajiny...
Evička - díky za milé zastavení a tip
Morphy
díky za přečtení... V Tatrách jsem nebyla, z Tater jsem viděla záběry v televizi a k napsání básně mě inspiroval benefiční koncert.
Šumava - pokud máš na mysli oblasti postižené kůrovcem, vím, že zde byly veliké spory i mezi odborníky zda kácet či nekácet... Sama jsem podepisovala petici "Za záchranu Šumavy" proti kácení stromů....
Augustin_Šípek
20. 12. 2004
Viděl jsem dost otřesnou fotodokumentaci z Tater... takže každá zmínka o tom neštěstí ve mně ten obraz znovu uživí... Kdybych to na vlastní oči neviděl... neuvěřil bych...
T**
Nevyřčený - díky za návštěvu a tip
Augustin_Šípek - Anna Rusticano je z kraje od Pompejí, jak to uvedl moderátor na koncertu. Díky za milé zastavení a tip
synáček
Také jsem viděla několik záběrů z Tater a zdálo se mi to neuvěřitelné...
Koncert byl krásný, zaujala mě i celková atmosféra...Petře, díky za milé zastavení a tip
ysalamiri - díky moc i za tip
risiak
díky za přečtení - ona si příroda pomůže, to je fakt, ale mě zaujala snaha lidí pomoci...
zabi bobra..zachranis strom:)
..apropo "priroda si pomuze sama"...nepomuze:) namiesto toho vyrastu nove centra a vleky:(
lumír -
díky za přečtení. Myslím, že člověk by do přírody zasahovat neměl, dochází pak k narušení rovnováhy - buď k vymizení anebo zase naopak přemnožení některých druhů.
Ty vleky, to je smutná věc, bohužel o penězích... navíc jsou ničeny louky.