Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Erotikon (12)

30. 01. 2005
2
8
3067
Autor
DemonN

Jestliže první dílo,které se tu objevilo byla Bělostná perla, tak Erotikon je příčina jejího vzniku. Povídka číslo 12 z jednoho prapodivného cyklu,který vzniká jako jisté memento, postupně a kompozice je záměrně útržkovitá. Uznávám někdo příliš prudérní bude možná pobouřen stylem této povídky, ovšem literatura má mnoho podob a hranice mezi kýčem a uměleckým dílem je tenká, proto ať čtoucí rozhodují.

 

 

                                          EROTIKON (12)

 

Šero protkané plameny svící, nabízí ústa vášni. Laská ji navzdory vánku, jež o rty světla se dráždivě otírá. Vzduch čeří přivřené oči tonoucí touhou i dlaně v nichž se věštec nevyzná. A malebné fantazie kreslí překrásné krajiny, v plátnech, jež se pod dotyky zdánlivých slepců mění v nepopsaný ráj. Hedvábné šátky drží úpatí rozkoší v zajetí nejúchvatnějších smyslů a něžně vedou své spojence v zajetí dávných vůní, prvotních dotyků a nebeských chutí, které leží v blankytném hedvábí, jež podlehlo cizímu pokušení. Svíce okouzleně hoří a rozsévají žár, který se jemně tře o proplétající se těla a v každém svém odlesku, dávají omámeným zpovědníkům ta nejslastnější rozhřešení. Těla vydaná na pospas bezedné vášni se pak třesou jakoby jemný mrazík líbal konečky prstů a postupně šířil zvídavý chlad i do těch nejzapovězenějších míst. Milenci vzývají posedlost a hovoří novou modlitbou, jež je psána v zahradě rajských pokušení a z níž klíčí krvavě rudé růže, co počínají kvést v intimním světle díky dráždivé touze. Kapičky potu se pak mezi sebou něžně ptají, co je tím kouzlem, které svedlo jejich cesty v skvostný proud či kdo jsou ti dva, co jsou vydáni na pospas nesepsaným fantaziím a hledající věčné vteřiny ve vševědoucích knihách času. Náhle však vše končí, přichází ostré světlo, otázky soužené nejtěžším z žalů a polosvlečená silueta, která se náhle zjevila v místnosti, se vytrácí ve dveřích, které tříštivě nesou stopy její nepopsatelné bolesti. Dva, kteří ještě před chvílí tonuli v bezstarostně se linoucím chtíči najednou ztrácí své hedvábné nekonečno. A slast ta sestra žalu proklíná mužův slib i lituje té, jejíž srdce napomohla rozdrtit. Muž jen sedí a marně hledá slova, namísto toho touží znova slast svou políbit. Jen žal zmizel v stříbrné krajině a bolestná zkušenost vede jeho kroky neznámo kam.


8 názorů

DemonN
01. 03. 2009
Dát tip
crytania: fíha, nečekal bych, že někdo zabrouzdá až tak daleko do minulosti...muž přistihl svou ženu s jiným mužem...pohnutky i svědomí aktérů stejně jako dopady už pak můžou být různé...ta která na to navazovala tady není...děkuji za zastavení se:)))

crytania
01. 03. 2009
Dát tip
..pěkně volená slova..jen si lámu hlavu, jak že to vlastně skončilo? Nabízí se dva konce..tak se ptám, jak to vlastně skončilo..Jestli je někdo nachytal a nebo ji tam nechal a odešel?? Děkuji za vysvětlení.

DemonN
24. 04. 2007
Dát tip
ták na spaní je dobrý jemný polštář stereotype:)

Narcissa
24. 04. 2007
Dát tip
pěkné obaty,místy...jsem náročná:)..opět mírné a jemné,až se začínám bát stereotypu..

DemonN
19. 04. 2007
Dát tip
Ó: fotografie je vážně velká láska, když vidím to jméno...pedagogické asi ne, na to nejsem žádný ras:)))..."literaturu s jazykem" sice dostudovávám, ovšem nesplňuji požadavky na vysokoškolského papouška a občas mě zasáhne vlna lennosti, takže místo věcí do školy, píšu vlastní nebo se jen tak toulám mezi světy:)...a to je občas problém...:-P

Ó
19. 04. 2007
Dát tip
...tesání obrazu z masa a kostí...mi něco říká...ve zprávě jsem psal o fotografování...teoretik Ján Šmok uměl takto kouzlit se slovy...troufám si přiznat Ti rovněž i pedagogické poslání...

DemonN
18. 04. 2007
Dát tip
s tou půlnocí je to až mrazivě pravdivé:)))Hodiny mě usvědčily:) Pocit popsat lze a vcítění se do něj je prvotní součást koloběhu, který občas přeroste v tesání obrazu do masa, to aby nebyl jen studený jak kámen (doufám že to nezní jak od Hanibala Lectora)...někdy se to povede, jindy to trošičku kulhá...to prolnutí rovin a pomíjivosti štěstí je tu vměstnáno do mžiku zavřeného oka...tak snad neruší...děkuji

Ó
18. 04. 2007
Dát tip
00:00:00...démoni se probouzejí o půlnoci...těžké je vyjadřovat se k něčemu co plyne tak lehce a nekonečně s hebkostí a jemností ... přitom pocit je tu...stále...zní jako hudba...jak je možné slovy popsat pocit z obrazu vznášejícího se před očima ...ten pocit prostě je a nebo není... tady je...alespoň já to tak cítím...

Treselle
18. 03. 2006
Dát tip
..bolest, která vystřídala slast...

DemonN
02. 10. 2005
Dát tip
Víte co je nejzajímavější, čte to tolik lidí a nikdo nic...á přitom se v tom nejeden ztratí...by mě zajímalo jestli tomu příběhu,který je tam skryt někdo rozumí...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru