Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Pohátka

12. 05. 2005
4
0
2743
Autor
reptile

Tuto mou starou věcičku pro Vás tady objevil Kryton, za což mu děkuji, ale teď už ji umístím také u sebe :-) Jinak to pochází z mé básnické sbírky Ani jeden šimpanz, která se dosud (po 12 letech od vydání)prodává v prodejně MF v Praze za celých 5 Kč !!! (zlevněno z původních 10 :-)))

 

Milan Rynt

Pohátka

 

Svítilo sluníčko. Na obzoru se tyčilo devatero hor a opodál šuměla jedna ze sedmera řek.

Sednul jsem si na pařez, vytáh svačinu a začal jíst.

Vtom se odkudsi vynořili mravenci a hned spustili: Dej nám chleba, pomůžeme ti!

Běžte do prdele, řek jsem jim a honem si nacpal do pusy poslední zbytek chleba.

Ale ty nám přece musíš dát chleba a my ti za to řekneme, kde najdeš živou vodu! začali křičet a rozčileně pobíhat sem a tam.

Na živou vodu se vám vyseru! řek jsem jim, napil se rumu, sebral svoje věci a chtěl jsem se ztratit.

Ale kdo potom vysvobodí princeznu?! volali za mnou zoufale mravenci. Brečeli a některý z nich dokonce páchali sebevraždy.

A proč by ji měl někdo vysvobozovat? řek jsem jim, vyšvih jsem se na prvního vokřídlenýho koně, kterej jel kolem, a zamířil na Jih.

Hmm, řekli mravenci a šli somrovat jinam.

 

více na http://www.milanrynt.wz.cz


Matylda
14. 05. 2005
Dát tip
Jsem líná překliknout na tvůj web, začíná to netradičně a vesele, ale není to můj šálek čaje.

mushiua
14. 05. 2005
Dát tip
:-))),tipoš,je to zábavný

Leclajr
12. 05. 2005
Dát tip
Jsem unešen skvělou prostotou díla.. myslím, že "více na" navštívím.. rozhodně tIP*

Shogun
12. 05. 2005
Dát tip
no, jestli vono tam neni trochu zbytečný tak konkretizovat... ale dobrý.

aldebaran
12. 05. 2005
Dát tip
Jo, zábavný to je!

Alojs
12. 05. 2005
Dát tip
zábavný ano, ale proč máš tak podivně podané přímé řeči? jako bez uvozovek... jinak je to takové pohodové, rychle se to přečte... však je to taky krátké :-)

reptile
12. 05. 2005
Dát tip
Děkuju všem za kritiky, cením si jich. Pro Alojse: Původně to vzniklo (a taky to tak bylo publikováno) jako avantgardní báseň - proto ta absence uvozovek, dvojteček a podobných zbytečností. Záleží na tom tolik?

Alojs
12. 05. 2005
Dát tip
nezáleží... Jen mě to tak trklo, když jsi psal, že to vyšlo vyřejně... v životě záleží na mnohem jinčích věcech. měj se

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru