Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

les

14. 03. 2006
4
2
2511
Autor
karmen

Les kolem jen les šumí, ví,že tak jako on to jen málokdo umí. Z povzdálí pozoruje své stíny a poslouchá milenců v mechu šprýmy. Ach jo ,to zabolí, než nově udělané šrámy na duši i těle se zahojí. Ví to lépe než-li ty je tu déle než-li my. Pak přijde den.kdy kdosi rozhodne a les lidské technice lehce podlehne. Dřevo skřípe naříká pláč kůry jenom málo koho zajímá - ten pláč nikomu nic neříká! Velký strom kácí se k zemi co asi říci před pádem chce mi? Že zažil toho více než-li já? Že pláče jako malé dítě? Kolik viděl toho na tom svém místě? Asi toto chce všem sdělit avšak marně - živé dřevo začínají na plátky dělit. Kvůli pokroku,díky vědě, nikdo neuvědomí si co má vědět. Z živého stromku stává se bezmocný kmen a nevědomý dělník dává si po práci k párku křen! Dřevo žilo - nyní umírá naposledy dýchá,oči otvírá. Aby viděl svůj bývalý svět na jeho místě,přes betonovou hradbu jenom těžko zavoní nový květ - možná náhodou, klidnou pohodou, ale spíše ne tak končí jeden rašící les. Bohužel s vědomím , že po něm neštěkne jediný pes.

2 názory

karmen
08. 06. 2007
Dát tip
i přesto děkuji :)

FunThomas
08. 06. 2007
Dát tip
mno... ten začátek... je tam takové divné rýmování... skoro absolutní rým... slunce žblunce :D... ale pak je to lepší.. nicméně na tip asi ne... :-(

karmen
19. 06. 2006
Dát tip
děkuji

Ž-A-B-K-A
18. 06. 2006
Dát tip
Víš, myslím si, že to zpracování neni nijak světový, ale upozorňuje na problém a na velice závažný problém, umění pro svět.

akaša
05. 06. 2006
Dát tip
je to moc pěkné...vzdávám hold...*

karmen
14. 05. 2006
Dát tip
kuju .-)

Barbar
14. 05. 2006
Dát tip
Les je naše svědomí je tu déle nežli my naši lásku potřebuje a tu jeho zase MY Tvoje básnička se mi líbí... Jsem BARBAR :-)

Barbar
14. 05. 2006
Dát tip
Taky se mi stává, že chybičku uvidím až když je pozdě a potom to neumím odstranit. Jde to nějak?

karmen
18. 03. 2006
Dát tip
vloudila se chybicka az budu mit cas tak to napravim

Natali_A
18. 03. 2006
Dát tip
Souhlasím s Whelpem, taky tomu nějak nerozumím, ale jinak se mi to líbí.t

Whelp
14. 03. 2006
Dát tip
Docela hezké, jen nechápu proč je obojí stejné? Teda skoro stejné, v prologu pláče jako bezmocné dítě, ale ve vlastní básni už jen jako malé, proč to?

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru