Neboj Avox, já se netrápím ničím, ale jen mě zajímalo, jestli dokážu to, co jiní. Nakonec z toho ale vzniklo něco trochu jiného.
Když něco musíš říct, tak to říkej a netrap se stylem, je pěkná i s tou melancholií :-)) proč už nepíšeš, vidět přece umíš */
Jsem rád, že jsem Ti s ním udělal radost. To víš, smutek a beznaděj - to není styl mého srdce.
Vida, podoba stromu byla jen takový okamžitý bleskový nápad - a zaujalo to víc, než báseň samotná.
Etno, tak to jsi můj člověk...
je moc krásná!* přírodu tu já ráda:)
Martinez, tahle má báseň byla inspirována přírodou - a to jedním konkrétním místem. Okolí rybníka Kačáku u nás ve Vrchlabí je téměř ze všech stran pěkně upravené, protože slouží jako koupaliště a kemp - ale jedna strana je zarostlá rákosím, jsou tam mokřiny, spousta mrtvých, všelijak pokřivených stromů... a když tam člověk jde, někdy pocítí melancholii. Já tam byl na jaře fotografovat rádobyumělecké obrázky... a udělalo mi radost, když jsem tam našel první jarní kvítek, který prorazil vrstvu starého listí. Včera jsem si na to vzpomněl... a trochu jsem si zabásnil stylem, který není mému srdci příliš blízký.
Rebecco,
je to zajímavý nápad s tím autorským čtením, ale Praha je pro mě dost z ruky a navíc by můj přednes asi za moc nestál, protože bych byl z tolika lidí asi dost nervózní.
Rebecco, moc děkuji za tip, od Tebe si ho obzvlášť vážím, protože jako redaktor Písmáka čteš určitě velikou spoustu básní a tak - narozdíl ode mne - dokážeš poznat, jaká báseň je dobrá a jaká ne.
Máš pravdu, má báseň opravdu měla vypadat jako strom - jednak proto, že byla inspirována přírodou - a jednak proto, aby tak trochu upozornila na mou báseň Poslední zpověď vánočního stromu, se kterou jsem chtěl oslovit co nejvíce lidí.
Nic neříkajících abstrakcí je tu opravdu většina - a proto tady málokdy najdu básně mého srdce.
ponurý a smutný je rozdíl... ještě žes tam nechal vyrůst ten drobný, zářivý kvítek... :o)
Ahoj Rebecco, díky za tip, ale hrůzostrašná poezie asi nebude úplně poezií mého srdce. Zjistil jsem ale, že většina nejoblíbenějších básní tady na Písmákovi jsou smutné volné verše - a tak mne napadlo vyzkoušet, jestli bych také takové dokázal vymyslet.