Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Lampióny mizejících vlaků

Výběr: martinez, oleandr, Vaud
04. 11. 2007
9
10
1988
Autor
Kaos


Lampióny mizejících vlaků

Myslíš, že letos bude padat sníh? Byla hrozně krásná a hrozně unavená. Začínalo svítat a už ani nevím, kdy a jak to vlastně bylo. Byli jsme vážně dokonalej pár. Já a ona. Spali jsme zády k sobě, já na pravým a ona na levým boku. A když ne, tak jsme počítali vlaky, co projížděly dole pod oknem a jejich světla na stropě, který malovaly obrysy věcí. To jsme se pak hádali, co je co a pak se modlili, prej uveď nás prosím v pokušení. Dál už si na nic nevzpomínám, jen na obrysy věcí a její vůni všude kolem a na unavený zcuchaný vlasy, který protínalo světlo mizejících vlaků. Ráno jsme pili z půllitrů s uchem studený mlíko a večer zapalovali lampióny za oknem a mluvili o smrti a tom, kdo umře dřív. Smutným kytaristům na ulici jsme házeli pětikorunu a byli jsme v prach se obrátíš, protože z prachu jsi vzešel a často jsme večer poslouchali, jak v dálce zvoní klekání. Byli jsme všechno a nic, jeden druhýmu osudem a tím, čemu se říká jen jednou za život. Věřili jsme lžím, falešným představám a tomu, že to tak všechno zůstane. Napořád. A já už teď chápu, proč králové ztráceli víru a prosili boha smiluj se nad námi. Chápu, proč smutek nepřebolí a proč mají někteří prázdné oči. Chápu a odpouštím, odpouštím vlakům, co v těch nocích do tvých vlasů malovaly obrazy a bičovaly mě, jak poslední letní bouřka bičuje aleje staletých dubů. Odpouštím králům a prachu a bohům, co zhasli naše lampióny a rozsvítili svíce na hrobech, když začal padat sníh. Království za kousek tebe bych dal, nezapomeň, vzpomínám. In eternum ego te absolvo.

 

 

 

 

 

 

 

 


10 názorů

reinka
30. 11. 2007
Dát tip
ty vlaky ...myslím.... asi jo :o))))))))))))

Janina6
27. 11. 2007
Dát tip
překrásné*

Kaos
13. 11. 2007
Dát tip
zmenil jsem to z uvahy na miniatury..

Kaos
09. 11. 2007
Dát tip
dik moc :)

oleandr
04. 11. 2007
Dát tip
krásné

Kaos
04. 11. 2007
Dát tip
kategorie je mi ukradená.. :) ja tyhle svý (vý)tvory:) dávám včechny pod úvahy..

martinez
04. 11. 2007
Dát tip
jen ta kategorie mi nesedí... *

....... *******

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru