Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

+++

12. 11. 2007
4
22
3683
Autor
makros

nakonec návrat ke kořenům - free forma

 

nad mrtvými mouchami

praskla žárovka

 


22 názorů

Zoee
14. 11. 2007
Dát tip
*

Paulart
14. 11. 2007
Dát tip
Ale mohl by vylézt, Japhy z krabičky. :-) Ale on je raději zalezlý kdesi.

Paulart
14. 11. 2007
Dát tip
Japhy se z Písmáka odhlásil. Že tu chybí, v tom s tebou souhlasím. Ale nemá smysl naříkat, když je pryč, tak je pryč.

makros
14. 11. 2007
Dát tip
2 Paulart, Gejša a spol. Jak jsem již uvedl výše, původní byl dvouřádkový text, ale také ten tří řádkový je autentický a doplňuje toto haiku o další význam... Jinak jsem velmi rád, že tady fungujou lidi, kteří nad haiku opravdu umí přemýšlet a o to nakonec jde:-) Jenom mi tady snad ještě chybí vášnivé kritiky Japhyho, to bylo skutečné koření tvůrčího prostředí... M.

Paulart
14. 11. 2007
Dát tip
Zase hádka na téma 5-7-5? Ještě, že to mám za sebou a že už čas pokročil a bylo objeveno free-haiku, třeba. To by byla ta dvouveršová forma: Nad mrtvými mouchami praskla žárovka. A to má opravdu přesah, je to i zpřítomnění minulého času, které se u haiku cení více, než kostnaté dodržování formy 5-7-5. Prostě mouchy tančí pod lampami. Pod lampou leží i mrtvé. Připomínají tam svůj někdejší tanec.

makros
13. 11. 2007
Dát tip
to Mačer: já se nerozčiluji, jenom ten sešit ze střední školy bych na Tvém místě nebral tak vážně, osnovy i jejich obsah se totiž často mění. Nechtěj ani vědět , co v sešitu ze střední školy mám já... M.

Mačer
13. 11. 2007
Dát tip
No, mám to dokonce v sešitu ze střední. Prostě má mít 17 slabik v rozdělení 5,7,5, do třech veršů. Jinak je to cokoliv, jen ne haiku. Tak to prostě je. Můžes se rozčilovat, nesouhlasit, hádat se semnou, ale to je tak všechno co proti tomu zmůžeš.

Mačer
13. 11. 2007
Dát tip
no, mám to dokonce v sešitu ze střední.. prostě má mít 17 slabik v rozdělení 5,7,5 do 3 vešů. Jinak je to cokoliv, jen ne haiku. A tak to prostě je

Mačer
13. 11. 2007
Dát tip
no, mám to dokonce v sešitu ze střední.. prostě má mít 17 slabik v rozdělení 5,7,5 do 3 vešů. Jinak je to cokoliv, jen ne haiku. A tak to prostě je

makros
13. 11. 2007
Dát tip
To nemáš zrovna dobré zdroje - zkus nějaké lepší...:-) M.

Mačer
13. 11. 2007
Dát tip
nijak sem k tomu nedošel.. je to o haiku obecně známo.. tim vlastně vyniká. Ale jestli se chces přesvedičit zkus třeba wikipedii nebo slovnik letrárních pojmů.

makros
13. 11. 2007
Dát tip
2 Honza: původně jsem tam měl pouze ty dva řádky, ale z důvodu srozumitelnosti pro širší skupinu čtenářů jsem vyrobil i první...jinak myslím, že do haiku to patří:-) M.

Honza_Princ
13. 11. 2007
Dát tip
začal bych jinak nad mrtvými mouchami praskla žárovka -je skvělý možná ani ne do haiku možná jeno přeformulovat ten první řádek v potemělé kuchyni či tak

makros
13. 11. 2007
Dát tip
pro Abbe: ale ne, ty blbý mouchy pořád lezou do krytu svítidla :-) M.

makros
13. 11. 2007
Dát tip
Díky za kritiky:-) Mačer: jak si k tomu došel?

Mačer
12. 11. 2007
Dát tip
jasny.. je dobra.. jen to neni haiku

Honzyk
12. 11. 2007
Dát tip
..mne je fuk, kolik slabik a tak, ale obraz je to dčekadentni jak prase...a vynikajici smysl mi dava, nebudu unavovat svym vykladem, at si kazdy vyjasni po svym, zeo..:)))...vyborny text

Mačer
12. 11. 2007
Dát tip
nemá mít haiku 17 slabik?

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru