Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Po práci

29. 01. 2008
5
40
2612
Autor
StvN


Štěpán po práci
rozprostoplacatělá
Otava voní


40 názorů

Zvrhlík
20. 07. 2008
Dát tip
Protože kecáš, že. :) Jinak by tě to nemohlo tak dožírat. Nebudu nic dohledávat. Na co taky, když to co píšu ani nečteš, jak sám říkáš. Tak proč bych se snažil, když z tvé strany není ani snaha argumentovat ani přijmout argumenty. Pak si ale na kritika nehraj, prosím tě... Google test tě asi neuspokojí, ale je divné že anglický google ani jednou nezmiňuje frázi "neologism in haiku" Viz: http://www.google.cz/search?hl=cs&q=%22neologism+in+haiku%22&btnG=Vyhledat+Googlem&lr= V době, kdy je na internetu skoro všechno je to značně podezřelé. No asi se budu muset zeptat pana Límana, když s tebou není rozumná řeč.

StvN
19. 07. 2008
Dát tip
Vidíš, a jsme zase u toho, furt jen ty chceš, abych já něco řekl, ale sám jsi muzikant. Taková diskuse je na hovno a já ji tímto končím.

Zvrhlík
19. 07. 2008
Dát tip
S jakou kritikou zas? Z etického hlediska je míč na tvé straně hřiště. Ty tvrdíš něco (zdá se) ničím nepodloženého. Stačí se přiznat, že jsi si kecal a nemusíš nic dokazovat. :) Nebudu se učit japonsky a nestanu se odborníkem na Bašóa jen proto, abych ti dokázal, že kecáš. Na to mi stačí tvá značná neochota dokázat opak a snaha vybruslit. Pro tebe je naopak velmi jednoduché své tvrzení podložit, protože stačí, abys mi řekl buď 1) který odborník tvrdí, že Bašó používal novotvary a kde 2) nebo ukázat haiku, kde Bašó použil novotvar. Jak jednoduché. Na mě stín podezření ze lži neleží. Já se očišťovat nemusím. A pokud sis ty novotvary nevymyslel, musel jsi to přece tvrdit na základě něčeho. A já jen chci, abys to něco řekl. To snad není zas tak namáhavé, ne? Nebo se mám zeptat pana Límana nebo paní Švarcové jak to teda je? Pravda nakonec stejně vyjde najevo. :)

StvN
19. 07. 2008
Dát tip
Měl jsi k dispozici všechny zdroje? Dle čeho soudíš, že pokud překladatel narazí na jemu neznámé slovo, které může být v originálním jazyce novotvar, že pro to slovo též vymyslí novotvar? Břemeno důkazů svaluji na tvou stranu, stejně jako jsi to ty dělal s mou kritikou, tak se ukaž.

Zvrhlík
19. 07. 2008
Dát tip
Domnívám se tak proto, že v žádném zdroji, který jsem měl k dispozici o jeho díle ani v žádném překladu jeho díla nebyl novotvar použit. Pokud by překlady byly věrné měl by být novotvar i v překladu. Ale nesnaž se břemeno důkazů svalit na mou stranu. Ty jsi použil novotvar a tvrdíš, že ho používal i Bašó. Já netvrdím, že ho nepoužíval, jen o tom dost pochybuju. A protože je to pro mě nová a významná informace, chtěl bych si i jinde její pravdivost ověřit. Mám totiž důvod dovmnívat se, že to tvrdíš jen proto abys odpálkoval moji kritiku, aniž by se to zakládalo na pravdě. Minule jsem se odbýt dal, teď už ne. Tvoje neochota nebo neschopnost uvést pro své tvrzení věrohodný zroj mě v mém přesvědčení jenom utvrzuje. Když jsi takový znalec haiku za jakého se vydáváš, tak by to pro tebe neměl být takovej problém tento zdroj (aspoň přibližný) uvést či dohledat.

StvN
19. 07. 2008
Dát tip
Jak ty víš, že je nepoužíval?

Zvrhlík
19. 07. 2008
Dát tip
Tak jak víš, že Bašó používal novotvary? Tvrdí to aspoň nějaký důvěryhodný a nezávislý zdroj?

StvN
19. 07. 2008
Dát tip
Neumím japonsky, ty ano? Beztak by šlo o starodávnou japonoštinu, asi něco podobného, jako by chtěl moderní japonec dokázat novotvar Máchovi.

Zvrhlík
19. 07. 2008
Dát tip
PS (o pár měsíců později): Mohl bys tedy uvést příklad Bašóova haiku, ve kterém používá novotvar? Źádné takové neznám. Rád se nechám poučit, samozřejmě jen pokud, takové skutečně existuje. Dost o tom totiž pochybuju.

Grainee
11. 07. 2008
Dát tip
To je taky moc dobrý. T*

StvN
25. 02. 2008
Dát tip
Tak přijeď někdy do Písku.

Marcela.K.
24. 02. 2008
Dát tip
Docela jo, spala jsem po noční jen tři hodiny a večer tam zase musím :-) Seš teplej?...mám zmrzlý nohy :-)))

Marcela.K.
24. 02. 2008
Dát tip
Docela jo, spala jsem po noční jen tři hodiny a večer tam zase musím :-) Seš teplej?...mám zmrzlý nohy :-)))

StvN
24. 02. 2008
Dát tip
Myslim, že je mi to jedno. Nechceš se se mnou raši vyspat?

Marcela.K.
24. 02. 2008
Dát tip
No, čekala jsem takovou odpověď...co myslíš? :-)

StvN
24. 02. 2008
Dát tip
A ty tomu jako rozumíš....

Marcela.K.
24. 02. 2008
Dát tip
Tohle ale moc velký umění není...když tu jsi jako přes něj :-)

Grainee
21. 02. 2008
Dát tip
nechápu.

StvN
17. 02. 2008
Dát tip
Třeba je.

katugiro
16. 02. 2008
Dát tip
Pokud je Štěpán břichatý asfaltér a po práci smrdí potem a spáleninou, mohlo by na tom něco být.... :)

StvN
01. 02. 2008
Dát tip
Ano, novotvary, ostatně podobně jako Bašó:)

Zvrhlík
01. 02. 2008
Dát tip
rozprostoplacatělá Novotvary v haiku? :(

pozorovatel
01. 02. 2008
Dát tip
podle mě je Štěpán po práci antinom jako Písek!

j_i_r_i_k
30. 01. 2008
Dát tip
Tak možná, že jako haiku to je super, v tom se nevyznám, kdysi mě odradily zdejší hádky na téma co haiku je a co ne... Ale jako dílo to na mě nijak nepůsobí.

oakbark
30. 01. 2008
Dát tip
Ta Otava je moc otavová a Štěpán moc štěpánovej.

Wemi
30. 01. 2008
Dát tip
nic mi to neříká, do tajů haiku jsem ještě nepronikla

StvN
30. 01. 2008
Dát tip
oakbark - po, dík, jsem debil. j_i_r_i_k - Jiříku, jaké črty, to je haiku:) Jinak psaní pro mě smysl má.

Barman
30. 01. 2008
Dát tip
neřeknu skvělé, neřeknu hloupé, je to podivné a šlus. Spíš jazykolam:)

oakbark
29. 01. 2008
Dát tip
po nebo pro?

Janina6
29. 01. 2008
Dát tip
Už jsem se sem třikrát vrátila, abych si to slovo přečetla znovu. Nevím, jestli to má hloubku, ale šířku to má báječnou.

j_i_r_i_k
29. 01. 2008
Dát tip
Já Ti nevím, mají tyhle črty aspoň pro Tebe nějaký hlubší smysl?

neroušek
29. 01. 2008
Dát tip
Zajímavé každopádně.Obsah mi uniká,ale to myslím není problém.Hloubka tam je.Fajné.

Honzyk
29. 01. 2008
Dát tip
..po praci legraci....

marsyas.
29. 01. 2008
Dát tip
spíš taková švanda

Dero
29. 01. 2008
Dát tip
Nuda.

Baziliška
29. 01. 2008
Dát tip
dobrý:)

oakbark
29. 01. 2008
Dát tip
lidová tvořivost?

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru