Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Jidáš

07. 03. 2008
1
7
690
Autor
Desirei

Přišla tma.

            Bůh promlouval, o Jidáši a o zradě.

            Nezradil Ježíše, zradil sám sebe.

 

            Třicet stříbrných?

            Peníze pomíjivé, chceš je vrátit?

            Jenomže vzpomínky se nevracejí, Židé je nepřijmou.

           

            Neházej je na zem, sevři v dlani a kráčej s nimi jako se symbolem hany vypáleném na čele.

            Jdi dál než na Krvavé pole, obrátka se houpe, ale ne pro tvoji hlavu.

 

Pro tvoji ještě ne.

 

            Drž si svých třicet stříbrných a nezapomeň

 

Učiníš tisíc pokání, odříkáš tisíc Zdrávas, naplníš žaludky tisíců chudých

A přece nezapomeneš

 

            Chtíč zradil tvoji duši.

Peklo už není vybájené, je přítomností.

 

Slzy jsou pro hloupé.

 

Nevstávej. Tiha viny tě drží při zemi

Jsi Jidáš, tak se s tím nauč žít.


7 názorů

Řízek
05. 05. 2008
Dát tip
rozhodně zajímavé,... musím velmi přemýšlet,... ...ne, vlastně ani nevím, co si tím chtěl říct...

BloodTears
30. 03. 2008
Dát tip
Pěkné, líbilo.Jednostranné věci v podobě dvou barev, težko říct jak moc hodnotit úhel pohledu.Každý to vidí trochu jinak, pokud o tom dokonce má někdo nutkání napsat, je to o to zajímavější. Na hlubší kritiku bych se ale o toto musel zajímat daleko víc, takže hodnotím jen to málo, co mohu a pojmu. :-)

Honzyk
07. 03. 2008
Dát tip
...mne toto jednostranne pojeti Jidase, myslim cernobile, vadi....podobne jako Kain treba, Konias atd...vim, ze sem pletu ruzny jmena, ale Jidas byl taky clovek, a chybujici, atd....)...a neni pro mne JEN symbolem zrady nebo tak nejak...

moorgaan
07. 03. 2008
Dát tip
ze by?.../**

Martinko, na to ještě nemáš :)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru