Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

1111

07. 11. 2008
7
24
2547
Autor
makros

 

znělka orloje –

hlouček turistů svačí

na popravišti

 


24 názorů

makros
22. 11. 2008
Dát tip
StvN Myslím, že dobře chápu kam tak zoufale nepřesně a neohrabaně míříš, ale já jsem toho názoru, že jsem v tomto dílku hranici pro haiku nepřekročil, jinak bych to sem nepsal, nemysli, že jsem nad tím nepřemýšlel.:-)

StvN
21. 11. 2008
Dát tip
Myslím, že kdo nechápe, co jsem tím myslel, jsi ty. Vodítko jsem ti dal. Tobě stačí už jen pokusit se nahlédnout vlastní text s odstupem.

makros
20. 11. 2008
Dát tip
StvN No, jestli nechápeš rozdíl mezi tvým příměrem a nevysloveným přívlastkem, tak se nemáme o čem bavit, nepíši přece o popravě, ale o svačení právě teď, v celou, za zvuku orloje na notoricky známém místě.

StvN
20. 11. 2008
Dát tip
Starý rybník před hodinou do něj skočila žába žbluňk?

makros
19. 11. 2008
Dát tip
StvN: Ano, za zvuků orloje svačí skupina turistů na bývalém popravišti. To je tak umělé, že to tam můžeš vidět každý den. Skutečnost, že popraviště je bývalé, vyplývá zřetelně z haiku i z platné legislativy, není potřeba nic domýšlet, dovyprávět a bývalé popraviště není žádnou metaforou.

StvN
19. 11. 2008
Dát tip
Mám za to, že haiku by mělo zobrazovat to, co je, nic jiného, žádné dovětky, spojování, domýšlení, metafory. Je to umělé. Ale chápu, že se ti ten obrázek líbí.

makros
18. 11. 2008
Dát tip
StvN: Ne, nevnáším, téměř všichni z kontextu chápou, že se jedná o bývalé popraviště (proto turisté a orloj) a byl to pouhý okamžik, kdy jsem to uviděl. Pokud tam chceš mít bývalé popraviště, doplň si ho. V haiku přece nemusí být vše explicitní.

StvN
18. 11. 2008
Dát tip
Protože hlouček turistů nesvačí na popravišti, ale na bývalém popravišti. Už do haiku vnášíš něco víc, než jen zachycení okamžiku.

makros
18. 11. 2008
Dát tip
StvN: tak to budeš muset být polopatický, nějak ten Tvůj důvod nevidím.

StvN
18. 11. 2008
Dát tip
Snažil jsem se tě jen nasměrovat na důvod, proč tohle haiku není haiku:)

makros
17. 11. 2008
Dát tip
StvN, nezlob, přečti si, co jsem napsal v předchozí odpovědi, je v tom obsažena odpověď i na Tvou další otázku. V haiku se přece používají "zkratky", není potřeba psát "na místě bývalého popraviště", což z textu jasně vyplývá viz. má odpověď a Tvá poznámka o orloji.

Yentl
17. 11. 2008
Dát tip
Znělka orloje, to mi ouplně nelahodí, ale jako celek pěkný :o), nápaditý. *

StvN
16. 11. 2008
Dát tip
Právěž v současnosti tam popraviště není. A dřív tam zese nebyl orloj, ne?

makros
16. 11. 2008
Dát tip
Souvisí, ti turisté stáli hned zarohem a smrtku a závěrečný bizarní zvuk orloje ignorovali a v klidu svačili na místě bývalého popraviště. Nevnímali v tu chvíli z historických a symbolických objektů a souvislostí vůbec nic. Ten orloj má také umožnit snadnější interpretaci pojmu popraviště, aby si někdo nemyslel, že autor píše o v současnosti provozovaném zařízení.

StvN
16. 11. 2008
Dát tip
To s tím popravištěm je trošku přitažené za vlasy. A jinak znělka orloje s popravištěm nesouvisí, nebo ano?

Paulart
08. 11. 2008
Dát tip
Jasně, místo je tu důležité.

makros
08. 11. 2008
Dát tip
avi

makros
08. 11. 2008
Dát tip
Paulart, ten orloj určuje místo, také jeho celková symbolika a závěrečný zvuk(poněkud odvážně pojmenovaný znělkou)se zvoněním smrtky s tématem také souvisí.

Paulart
08. 11. 2008
Dát tip
S tou znělkou bych ještě něco provedla. Trochu to odbočuje od popraviště. Nanejvýš, že by tam tenkrát těm českým pánům vyhrávali? :-) Ale klidné posvačení na místě tragédie, to je dobrý kontrast. To, jak jeden nemá tušení.

Zvrhlík
08. 11. 2008
Dát tip
Jenže ten tvůj divný pocit se skrze tvůj text na mně nepřenesl. A to je chyba. Do jaké míry je to textem a do jaké čtenářem, uvidíš snad z reakcí dalších čtenářů.

moorgaan
08. 11. 2008
Dát tip
jako vystizene je to skvele !!.. mas kus pravdy v tom tvem pohledu- je to kontrastni a svedci to urcitem obrazu okamziku..ale i predrecnici maji pravdu- haiku ma vystihovat jasne stav veci- orloj nema znelku!!..to by se urcite dalo obejit,ale to popraviste je jaksi imaginarni a spis misto ,ktere kdysi existovalo jako popraviste a nyni uz nefunguje..nicmene tady je to na uvazenou kazdeho jednotlivce ,jak to vidi.. me se to jako momentka libi..jako haiku to trochu kulha..ale je to na tip /**

makros
08. 11. 2008
Dát tip
Zvrhlíku, zcela zásadně prohlašuji, že jsem tím nechtěl nic říct. Jenom jsem měl takový divný pocit...:-). Na Tvé otázky si musí každý čtenář odpovědět sám, o tom to je. Johano, myslím, že tam zaznívá více zvuků, než pouhé bimbání (hlavně ke konci).:-)

Zvrhlík
07. 11. 2008
Dát tip
Moc popisné na můj vkus. Jestli myslíš těch 27 křížků, tak to bych za popraviště nepovažoval. Je popraviště i místo, kde už se dávno nepopravuje? Co jsi tím chtěl říct?

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru