Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

išlo to rýchlejšie keď si pridala plyn

07. 12. 2008
13
13
304
Autor
salomesr

"Stojí to pri mojom okne, obrovské ako obloha. Dýcha to z mojich plachiet, chladný a mŕtvy stred, kde rozbité životy tuhnú a mrznú na minulosť. Nech to nechodí v listoch, kúsok po kúsku poštou. Nech to nechodí slovami, budem mať šesťdesiat, kým sa to všetko doručí, a mne to už nebude na nič. Len strhni tie závoje, závoje, závoje. Ak je to smrť, budem obdivovať jej hlbokú vážnosť, bezčasové oči." Sylvia Plathová: Dar k narodeninám (zb. Hrana) V básni som si dovolila použiť motív z jej tvorby.

teraz si dokonalá

sylvia

muškát rozkvitol

aj keď bol uštipnutý tmou

 

vypla si sa

z háčika

a nikto ťa už neťahá

po mŕtvom jazere

 

si ním ty

to z teba vyskakujú ryby

so skleným pohľadom

 

nôž neunikol

a z tvojho boku

vykĺzol nový vesmír

 

hrana sa obrúsila

 


13 názorů

salomesr
12. 12. 2008
Dát tip
jo, film som videla este si chcem kupit ten autobiograficky roman

HV
11. 12. 2008
Dát tip
jooj, a film silvia si videla? pekne, odporucam...sak ja viem, plathovu mam vratane zivotopisu nacitanu...viem, ze su tam motivy z jej tvorby, ze si to pekne prvym a poslednym versom preklenula (teraz je moje telo dokonale...a ten vesmir-jej cierna sa roztahuje a praska...') inak odporucam jej autorske citanie na youtube...najdes tam dost veci od nej... v tej vete co som ti vycital je skor stylistika mimo podla mna...obsah neberiem, ale takto naskladat vers, to chce sebazaprenie:)))

salomesr
10. 12. 2008
Dát tip
nahodou leti zirafa cez elektricke droty a strikuje budik je uplne najsamlepsi obraz, co som v poslednom case citala :) noc - jed, otravila sa v noci, rano si niekto varil kavu, ona uz nie muskat je motiv z jej tvorby - pre nu smrt znamenala v istom zmysle rozkvitnutie

HV
09. 12. 2008
Dát tip
a ten priklad mal byt leti zirafa cez elektricke draty a strikuje budik samozrejme:)

HV
09. 12. 2008
Dát tip
trosku by som to este ucesal urcite...napr. muskat rozkvitol aj ked bol ustipnuty tmou rozpustenou v kave bez rana mi prislo skoro ako leti elektricka cez elektricke draty a strikuje budik:)aale nie, krasne metafory tam mas...to tahanie po mrtvom jazere a tak... ale to vrstvenie jednotlivych motivov na seba niekedy podla mna nie je uplne ciste este...ale aj tak pekny textik, dik:))

Robinia
08. 12. 2008
Dát tip
*

Marys
07. 12. 2008
Dát tip
ta tvoja je zaujimavejsia nez ta prologova, no aj tak mi tie obrazky nejak neobrazkuju

salomesr
07. 12. 2008
Dát tip
B.brr_r, ďakujem. Sylvia vo mne zarezonovala. A poriadne.

guy
07. 12. 2008
Dát tip
*

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru