Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Vyhlášení soutěže Hledá se příběh

13. 12. 2008
0
28
4103
Autor
pozorovatel
Klub Prozac zhodnotil soutěžní povídky následovně:


Tragicus:

1. StvN, protože je (samozřejmě) nejlépe napsaná, přijde mi nejpřirozenější - příjemně čtivý bez přemrštěné snahy o co nejzvláštnější postavu, jak je tomu u 57188418432178751875.

2. 57188418432178751875, proti StvNově povídce není tak dobře zvládnutá ani ze stylistické strany ani z obsahové. Snad mi také přijde trochu prvoplánové ono skákání v čase a už zmíněný hrdina - viz výše, viz kritika pod samotným dílem.

3. Arthur, přestože se nám snažil vnutit myšlenku, že je v ní cosi více, než se na pohled zdá, nepřijde mi to. :] A pokud ano, je to spíše minus: chybí tam nějaké náznaky, že si má čtenář pohrát s výkladem, bez nich (a bez rozhovoru s autorem) to vypadá, jako by si nebyl příliš jistý, co chce napsat. Některé části byly tak nějak nucené - začátek, sen.

Winter:

1) 57188418432178751875: přestože text není ani omylem dokonalý a sdostatek vyčištěný, přijde mi jeho jádro asi nejzajímavější; ačkoliv je příběh vybudován kolem už víceméně "pře"typizovaného hrdiny, je zde zachována určitá autorská distanc. Kompozice tak působí čistší, navíc dovoluje autorovi "uchopit" svého hrdinu jako součást světa. Velmi malý náběh k jeho analýze, ale je tam (ohromné plus).

2) StvN. Text v závorce nepovažuji za nutné uveřejňovat (A to i přesto, že mám k textu značné výhrady, obvzláště stran značné "literárnosti" - volba jména Ábel už sama o sobě odkazuje k "velkým" prózám. narozdíl od nich ale StvNova povídka nefunguje jako smysluplný celek, protože se do ní promítá jediné: autor má rád "staré" spisovatele .) Chybí mu ale lehkost a hlavně pak ony známé "filozofické veletoče", z nichž čtenář dostává příjemnou závrať, lehkou opilost. Tady před námi stojí sklenka březové samohonky. A přestože je hrdina v mnohém podobný tomu 571...vě, působí tak jenom jako spisovatelova figurka, jíž tento šoupe skrze jedno políčko, scénu, která odezní dříve, než začala. Přes další zjevné chyby stran monotónních a raltivně chudého vyjadřování (není mínus), které je kryto odpornou literárností (je mínus), se mi ale četla dobře). Vlastně to berte jen jako mé zdůvodnění a při vyhlašování se tím neohánějte, jinak se nadobro smažu .)

3) Artur - protože... ale už jsem své kritiky napsal.

Arthur Chyba:

1.57188418432178751875
- možná bych dal sebe, ale nebudu tak provokovat:-)) Ze všech uveřejněných pokusů měl příběh nejlepší atmosféru. Autor dokázal čtenáři představit vnější svět, což se sice následně jevilo jako kontraproduktivní, vzhledem k useknutí konce, ale při čtení to dělalo dobrý dojem. Hrál si s časem, čímž získal další mé body navíc, i když to byl poměrně podobný rámec, jaký použil StvN...Kdyby měl povídka výraznější gradace, neváhal bych.

2. StvN: Jak už jsem mu psal pod dílo, jeho povídka se mi nelíbila jazykově. Opakoval výrazy, bylo to kusé - nic proti tomu, ale zde se mi to zdálo nefunkční - atmosféra by mohla být lépe vykreslená, poetické momenty až kýčovité...

3. macecha

macecha:

Pokud tedy mohu, tak já si myslím, že by měla vyhrát povídka StvN. Je nejlépe prožitá,vyjdřuje pocity lásky, pochyby,náhodné dotyky, které jsou vždy krásné, hluboké přemýšlení o povaze a osobě dívky, také ten pokus s obrázkem se mi líbí, popis přírody i ten poslední odstavec mě připoměl jistou chvíli.

Druhá.Artur Chyba - i když jeho začátek mi připadá, že ta postava je šílená a docela ji nechápu. Líbí se mi děj,který vypráví o tom děvčeti,jež mělo dar rozesmát celou ulici,její popis i ta situace s kloboukem, který jí uletěl z hlavy. K tomu ostatnímu mám výhrady, moc tomu nerozumím, konkrétně těm výrazům ohledně rodičů, ale jinak je to čtivé, i když mi to připadá trochu zmatené.

57188418432178751875. K třetímu ještě na vysvětlenou dodávám, že dost dobře nechápu sled myšlenek postavy- děti, mrtvá kočka, pak zdlouhavé popisování pracovního postupu, co to má společného s tou dívkou i když pracuje ve stejném podniku?Také ta vulgarita při hovoru se spolupracovníky, to nemám ráda, i když vím, že chlapi tak mezi sebou hovoří, ale přec jen, nelíbí se mi to! Rozhovor s dívkou mi připadá nedokončený. Prostě, té povídce moc nerozumím, asi je tu generační problém.

pozorovatel:

1. StvN. Chlápek je u vody, pak v kavárně a nakonec u vody. Nuda dalo by se říct a přitom se na pozadí odehrává dramatický příběh, který je ve skutečnosti jen vnitřním bolem postavy. Líbí se mi ta různost pohledů. Hlavní postava na sebe hledí dozajista vážněji než čtenář na hl. postavu.
Ovšem hlavní důvod, proč dávám na první místo je styl. Na StvNa kupodivu lehký, subjektivní zvláštnůstky, opakování a hlavně ztvárněné pohlcování se! Ještě tu poetiku vytříbit...

2. Rozhodoval jsem se mezi 57188418432178751875 a Arthurem Chybou. Arthur je poetičtější a nápaditější, ale u 5718.. mi zas přijde, že má lépe povídku promyšlenou, což nakonec vyhrálo. Střízlivost. Mám pocit, že si Arthur bere trochu větší sousta a že je lepší začít s něčím více prostým.

3. Arthur Chyba


Bodování:

První místo - 3 body
Druhé místo - 2 body
Třetí místo - 1 bod


Všechny povídky si můžete přečíst ZDE.

Vítězem se stává
StvN
se svou povídkou
Terezka
a
vyhrává tak večeři s členem
klubu Prozac


gratulujeme!
A dobrou chuť...




28 názorů

romale
30. 12. 2008
Dát tip
ok, tak dej vědět, až se to rozjede...

ceder_john
15. 12. 2008
Dát tip
viz romale

StvN
15. 12. 2008
Dát tip
Koncepci měnit nebudu. I čtenář-hlasující je vítán. Ono by stačilo, kdybys nominoval třeba jen jednu povídku:)

romale
15. 12. 2008
Dát tip
mně vyhovovalo to síto - ta nabídka vzorku... teda, že to za mě vyřešilo otázku selekce... - takže přidat pouze jako někdo, který si přečte a zhodnotí to, co mu někdo naservíruje - žel nemám na to, abych se prodíral s vámi - ale zdá se, že prozaiků - čtenářů se pár najde, takže můžu popřát šťastnou ruku... - nebo máš v plánu nějak zásadně změnit koncepci...?

StvN
15. 12. 2008
Dát tip
Ano. Už na tom pracuji. Chceš se přidat?

řádek
15. 12. 2008
Dát tip
povídka měsíce byl dobrej počin a škoda ho

romale
15. 12. 2008
Dát tip
a nechcete reinkarnovat povídku měsíce, hroši? tam to jako samohonka nevypadalo;)

StvN
15. 12. 2008
Dát tip
Samohonka:) Dík.

a2a2a
14. 12. 2008
Dát tip
Takže uznání všem třem

pozorovatel
14. 12. 2008
Dát tip
on ji vlastně vymyslel domin.go, winter napsal zadání a já to vyhlásil

a2a2a
14. 12. 2008
Dát tip
Pozorovateli, bez jakékoliv ironie, tady tu akci jsi zvládl sympaticky a lépe než někteří jiní jiné akce.

StvN: Gratuluju ti a ať ti chutná :)

řádek
14. 12. 2008
Dát tip
taková slova nepíšu proto, aby se hlavně winter cítil potěšen. Nicméně, když už k tomu dojde, tak je to dobře )

pozorovatel
14. 12. 2008
Dát tip
taková slova jistě potěší hlavně wintera:)

řádek
14. 12. 2008
Dát tip
Já si právě spíš myslim, že tady jde o tu kvalitu... a tedy není to, že se zúčastnilo málo lidí, v tomto případě znakem "neúspěchu" soutěže. Dobrá věc tohleto. A vážně se na další vaši akci těšim )

pozorovatel
14. 12. 2008
Dát tip
velmi malé:) i když je pravdou, že dříve se sice účastnilo víc povídek, ale kvalita prvních tří je stále stejná, což je potěšující nebo varující - nemůžu si vybrat:)

řádek
14. 12. 2008
Dát tip
pozorovatel: myslíš kvůli malý účasti?

pozorovatel
14. 12. 2008
Dát tip
řádek: ona to nebyla moc úspěšná soutěž armin: můžeš

řádek
14. 12. 2008
Dát tip
Tragicus: tak to se nechám překvapit ) Nicméně tohle byla hezká soutěž )

nooo, prozac mám rád :-) A mohu podat žádost o vstup do klubu ? Myslím tím, jestli nebude zamítnuta :-)

domin.go
14. 12. 2008
Dát tip
beketko já mám něco přes půlku budeme soutěžit potom navzájem )

pozorovatel
14. 12. 2008
Dát tip
armin, to můžeš, pokud bys byl členem klubu Prozac

Tragicus
14. 12. 2008
Dát tip
řádek: Na kola nehrajeme. :] Vymýšlíme teď ale novou soutěž.

papouch
13. 12. 2008
Dát tip
dobrá práce

nesoutěžím tam, kde nemohu dělat zároveň porotce... můžu být příště v porotě ?

řádek
13. 12. 2008
Dát tip
Gratuluju :) (Mimochodem - kdy bude další kolo?)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru