Růženko, děkuji za přečtení této starší básně a milá slova. Mám radost, že se Ti millerit líbí. Mě tento nerost také zaujal. Když byla vypsána soutěž s tematikou "dvojice", napadla mě spousta nerostů z řady kysličníků a sirníků, a také fluorit (CaF2) a halit (sůl kamenná NaCl).... Dost dlouho jsem vybírala a nakonec zvítězil málo známý millerit, i když by to mohl být jakýkoliv nerost, který je sloučeninou pouze dvou prvků.
Ten klub má název K.O.U.L.E, posílám Ti na něj odkaz, ale mám dojem, že už "vyhasl" - posledmí zápisy jsou tam z roku 2012:
http://www.pismak.cz/index.php?data=club&id=69109
Jano, ten millerit je krásný.Jaký je ten klub k.o.l.o.r.i.t?
Jaro, děkuji za návštěvu a milá slova, mám radost, že se Ti báseň líbí a posílám pozdrav :-)))
javavio, děkuji za milé zastavení i slova. I já si tuto otázku občas kladu. Minerály a horniny mají svůj život, který je zcela odlišný od života rostlin, živočichů a člověka, a hlavně hodně dlouhý - trvá miliony let... Zdravím :-)))
Moc se mi zalíbila, vtiskla jsi život do neživého..i kdyý si občas kladu otázku, zdali nejsou minerály a horniny živé:-))
Candy, mám radost, že se Ti báseň líbí, geologie je moje dávná láska, která "nerezaví" a proto se ji snažím dostat i do poezie. děkuji za návštěvu a milá slova a zdravím :-)))
Příjemná geologická - je to opravdu hezky milé a originální...
sharene.de.maire - děkuji za milé zastavení, hřejivá slova i tip. Posílám pozdrav :-)))
křehká báseň, skvělá moc
t
Horavin, děkuji za milé zastavení, odezvu i tip. Zdravím :-)))
Krásný a spravedlivý pohled na život. *
etno, děkuji za milé zastavení i slova, mám radost, že se Ti báseň líbí. Neživá příroda je pro mě živá - jí vděčím za to, že jsem začala psát básně :-))) Zdravím :-)))
moc krásná, je tak pěkné hledat v "neživém" živé, vidět to a cítit to ... a ty to umíš Vesuvanko krásně :)t
Jirko, napsal jsi to moc hezky a pravdivě, děkuji za milé zastavení i tip a zdravím :-)))
Jsou slavné dvojice, známé léta i staletí...
Tato dvojice je mnohem starší a všechny slavné přežije!
***
Jirko, děkuji za milé zastavení i komentář. Básně jsem začala psát až v padesáti letech a zprvu také hodně popisné, některá slova jsem opakovala atd. Bylo to v době než jsem objevila Písmáka a protože moje básně byly se zcela odlišnou tematikou, než je běžné - sopky, kameny, krajina Středohoří atd., chtěla jsem tuto "raritu" někde uveřejnit a několik básní poslala do rozhlasu Vltava. Po nějaké době jsem dostala velice pěkný dopis s podnětnou kritiku od pana redaktora Matyse - upozornil mě na výše uvedené nedostatky a vysvětlil mi něco v tom smyslu, že v básni má být myšlenka zhuštěna do méně slov, že je to působivější a výstižněji vyjdřuje pocit básníka, To mě docela zaujalo a v tomto duchu jsem přepracovala starší básně - bylo to, jako bych krátila rovnice a další básně jsem se snažila a snažím psát stručněji :-))) Zdravím
Je to z jiného směru.A je to zajímavé a pěkné.Jani závidím ti tvoji úspornost.Ta vede k přesnosti.To já se nikdy nenaučím.Jsem ukecanej starej dědek.Ale asi bych to nebyl já,kdybych redukoval počet slov.A měnit se na stará kolena, to se nemá:o)
Janinko, děkuji za milé zastavení, slova i tip. Posílám pozdrav :-)))
takové taneční.... děkuji...za tanec :-)
t
sestricko.slunicko, potěšila jsi mě svojí návštěvou, děkuji za milou odezvu i přání :-))) I Ty se měj krásně :-)))
moc hezká*
milá vesuvanko,i když se zpožděním, moc Ti děkuji za přání a také Ti moc a ze srdce přeji hodně zdraví,lásky a radosti...
nemám teď jak psát, jen v okamžicích v knihovně,nestačím číst díla..
měj se krásně
Pokusáku, díky za milé zastavení i tip a zdravím :-)))
Printe, děkuji za milé zastavení i tip ))) Posílám pozdrav
bubu71 - díky za návštěvu i tip :-)))
Haničko, mám radost, že se Ti líbí, díky za návštěvu, milá slova a tip :-)))
Velmi hezké a originální,TIP
Markel a dadík -
děkuji za návštěvu milé odezvy i tipy :-)))
aleš-novák - děkuji za milou a nápaditou kritiku :-)))
Diano, děkuji za návštěvu, milou odezvu i tip :-)))
I vesuvanka zdraví v Novém roce Nerouška. radostně mu mává a děkuje za milé zastavení i tip :-)))
SnoopyDuck - díky za zastavení, milou odezvu i tip :-)))
Neroušek zdraví Vesuvanku v Novém roce a radostně jí mává.*********************
avox - děkuji za milou odezvu. Těší mě, že se Ti líbí :-)))
Fantasie - díky za zastavení, milá slova i tip . Příroda je pro mě velikou inspirací :-)))
synáček - Petře, mám radost, že se Ti líbí, děkuji za milé zastavení, tip i vysvětlení :-)))
Bíša - děkuji za milou odezvu - nerostná říše je mojí láskou už od dětství :-)))
Janičko, děkuji za zajímavý exkurs do mineralogie...
Je pěkná... do koule už rařazená jsi, provádí to sám řádek, díky názvu, v němž musí být obsaženo tématické slovo, nebo věta...
*
Jsi nejen milovnice hornin a květin, ale také minerálů....Ti , kteří píšou o přírodě a kolem ní, mají můj obdiv. Báseň je povedená a obrázek taky krásně vybraný.Tip!:o-)
opravdu neotřelá, ale vskutku pěkná!
Rampoušek - děkuji za přečtení, milá slova i tip :-)))
nonamebeast - děkuji za přečtení a milou odezvu :-)))
chroustjazz - je to dvojice chemická, sirník nikelnatý. Ale také to nechám a uvidím, zda bude báseň zařazena do soutěže. Díky za připomínku :-)))
Hledaly se dlouho
v divokém reji
horkých vod
pak podáním rukou
neviditelných
*moc pěkné Jano*
moorgaane - díky :-))) Teď jsem se přihlásila do klubu a čekám na potvrzení členství
nechápu - díky za milé zastavení i tip :-)))
chroustjazz - díky za přečtení a komentář. Dílo má mít hlavně název "Dvojice" - a slavná? Existují slavné dvojice nejen z říše lidí. Tyto dvojice často proslavily některé lidi - své objevitele. V případě Milleritu anglického mineraloga W. H. Millera, který žil v 19. století
holka ja ted sam nevim jak se to dela, ale pravdepodobne se musis do klubu prihlasit sama..asi to nebude slozite, kdyz jsem to dokazal i ja:-)))
moorgaane, ještě mám dotaz, jak se zařazuje dílo do K.O.U.L.E - napsala jsem řádkovi avízko i ke klubu, ale mám dojem, že autoři si díla zařazují sami - všichni, kteří napsali dílko s názvem "Dvojice", už je mají v klubu. Předem děkuji za odpověď
taky zdravim a vitam te v k.o.u.l.i:-))
moorgaane - díky za přečtení, skvělé verše a tip :-))) posílám pozdrav
není sulfid jako sulfid
tento obvzlast vynika
kdyz hornik dole citil neklid
byl millerit za vinika:-))/**
řádek - prosím o zařazení do klubu K.O.U.L.E pro soutěž Dvojice