Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

14.

11. 03. 2009
10
12
1946
Autor
Paulart

 

E 55 –

v pařeništi přezimují

dva trpaslíci

 

 


12 názorů

Paulart
14. 03. 2009
Dát tip
Ve střetu tří motivů: E 55, pařeništi a trpaslících. Pak v pohybu: E 55 a čekání: "přezimují". V koloběhu kýčů. Jakási parodie nabízení se.

Zvrhlík
14. 03. 2009
Dát tip
A přesah je kde?

Paulart
13. 03. 2009
Dát tip
Zvrhlíku, dík za zamyšlení, kireji ale nemusí od sebe oddělovat jen protiklady. Tady jde opravdu jen o místní určení a také, aby bylo jasno, že to jsou trpaslíci, kterých bývá podél tahů na západ plno. Dva si někdo uložil do pařeniště hned u výjezdu z Vimperka. Možná čeká, až sleze sníh, aby je dal zase na zahrádku...

Zvrhlík
13. 03. 2009
Dát tip
Možná. Já se na E55 nikdy nevyskyt, tak to může být z mé strany i nedostatek znalosti realií, ale dost pochybuju, že by tam bylo tolik pařenišť jako prostitutek. Ale i teď, když o těch trpaslících vím, že jsou tam bohatě zastoupeni, v tomto pokusu o haiku žádný přesah nevidím ani necítím.

Kryšpín
13. 03. 2009
Dát tip
Zvrhlíku, já bych nesouhlasila. Jel jsi někdy po E-55? Tam je trpaslíků možná víc než těch slečen :-)

Zvrhlík
12. 03. 2009
Dát tip
Pokud bych haiku přirovnal k nůžkám, které se skládají ze dvou "nožů" (část haiku před kireji, část haiku po kireji) a "spojovníku" těchto nožů (aby ty dva nože drželi při sobě (kireji), tak se mi zdají tvé nůžky příliš otevřené. Mezi E55 a trpaslíky fakt nevidím žádný protiklad, žádnou souvislost. Jeden extrém je postavit proti sobě takové banální protiklady jako horko a zima, druhý zas 2 jevy apod., které spolu souvisí jako rajče s Kamasútrou... :) Jseš "extremist(k)a" nesouvislosti IMHO. :)

Rabb
12. 03. 2009
Dát tip
fuj! :-)

Kryšpín
11. 03. 2009
Dát tip
Bašó by se možná divil :-) Ale mně se to líbí.

Houmeles
11. 03. 2009
Dát tip
Cestou...

Houslistka
11. 03. 2009
Dát tip
Hezké.

moorgaan
11. 03. 2009
Dát tip
stojis nekde nablizku?.-)) /*

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru