Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

TIPY A CO S NIMA? PRO VŠECHNY!!!

11. 11. 1999
2
0
2946
Autor
Jean

Tak jsme se jednou sešli na pokecu s Printem a Najou a trošku jsme "pokecali". Rozhovor se celej točil kolem tipování a jemu podobných. A pak jsme na něco přišli...

Postupně jsme se shodli, že TIPy jsou poněkud nešťastnou záležitostí. Upadá to totiž do úrovně, kdy nejčtenějšími jsou the most - otipovaný díla, a ostatní nemaj šanci se prosadit, což platí hlavně pro nováčky. Bylo by proto možná dobrý, něco s tim udělat. Jeden návrh byl celkem dost obstojnej a totiž, že čtenost a tipy by zmizeli a objevili se jen jednou za čas, třeba každej měsíc. Kdo by prošvih podle ostatních výtečný dílo, tak by to moh napravit, ale zároveň by ho to neovlivňovalo každej den. O vlastní prospěch nám tu asi nejde, protože třeba specielně Print (první iniciátor) nemá o tipy nouzi. Tak se nad tím zamyslete a zkuste něco podotknout. Díky za Přečtení Jean
BlackG
26. 11. 1999
Dát tip
mno k tipum, kdyz nevim co k dilu napsat jako nazor/kritiku, ale libi se mi, tak mu dam tip... kdyby tipy nebyli, jak dam najevo, ze se mi neco libi nebo mne to zaujalo?

leontynka
26. 11. 1999
Dát tip
souhlasím se snoopym...svým drahým polovičkou :o)

Merle
23. 11. 1999
Dát tip
Když někdo chce, aby se vědělo, že dal tip a proč, může zdůrazňuji MŮŽE to napsat do kritiky. Proč do toho nutit lidi, co chtějí zůstat v anonimitě? Už se tu vyvinulo tolik krásných způsobů, jak toho Tipíka do do kritiky vtělit...
Já bych spíš uvítal seznam lidí, co četli dané dílo, a když by někdo nechtěl být vidět, buď by se přihlásil "neviditelnej" nebo jako anonym.

Jean
23. 11. 1999
Dát tip
K čemu seznam? Já ti nevim. Spíš to zveřejnění tipů by lidi donutilo si rozmyslet proč a další lidi naťuknout ke kladný stránce věci.

Saša
22. 11. 1999
Dát tip
bavme se bavme
tipem se davme
:c)))))))

Kdo nemá svůj vlastní názor
ten ať si dá velký pozor
tip ten ho fakt může hodně zmást
když nechce sám otázky si klást

Kdo ale vlastní názor má
co číst bude sám si vyhledá
toho tip příliš nepálí
toho tip jenom pochválí

:c))))))

Jean
22. 11. 1999
Dát tip
Olda se nám taky ozval, tak to máme "posvěceno" z vyšších míst.:-)))
Já se jen opakuji, že zveřejnění typů by bylo pro písmáka kladnou záležitostí (podle mě).

Olda
21. 11. 1999
Dát tip
Milý Písmáčci, čtu tuhle debatu a počítám tak padesát na padesát, což? Ale všiml sem si, že někteří
antitipáči ;) by se nechali přemluvit, že? Tak několik technických faktů. Udělat z tipování věc veřejnou by bylo
vsekrze snadné, jenžto už nyní si Písmák velmi dobře pamatuje kdo komu tipoval (aby náhodou nemohl tipovat znovu),
a tak udělat takový výpis lidiček jenž dali tip nejni problém. A asi by taky bodla "tip osvěta" - co to je a jak -
dalo by se vyjít z velmi povedených formulací práve z této diskuze ... nu což, bavme se dál ...

zkumavinka
16. 11. 1999
Dát tip
ja se priklanim ke countovi... :-)) (uz proto, ze sme to vymysleli spolu... ;-) )

snoopy
16. 11. 1999
Dát tip
a já asi zopakuju, co říkal merle...tipama nechci přeci ovlivňovat autorovo sebevědomí, ale pozornost ostatních čtenářů....schovat je je pak zřejmý nesmysl
ale hlavně...co jsem to chtěl..?...jo, count to řekl -- odtajnit tipy....ne, ne, počkat -- rozmyslel jsem si to -- není přeci problém napsat do kritiky (nejlépe vysvětlující) "dal jsem ti tip" a proč (jak chtěl count), když budu chtít... někdy totiž není jak to vysvětlit.....a taky nechci vbuzovat vděčnost, nebo cítit se být vděčný za tip a nutit (se) do protislužby...(navíc, mohou anonymy tipovat?)

Bibša
16. 11. 1999
Dát tip
Tipům jo!!!

Je to to nejlepší, co jsme zatím vymysleli. Merlík má ve spoustě věcí pravdu. Já to beru taky jen jako orientační, ale je pravda, že smyslem přehledu děl není aby v nich každý tápal, ale aby na první pohled rozlišil kvalitní dílo. A to se obecně nejlépe pozná:
a) podle čtenosti
b) podle odezef a kritik
c) podle tipů

Co se vám na tom systému nelíbí? Je bychom možná měli ujasnit pravidla dávání tipů (s případným komentářem jak řekl countík).

Tajné nebo občasné by neměly smysl vůbec, jestli se nemýlím. A nevím, jak vám, já jsem na každý svůj tip neskonale pyšná a hrdá, protože je to něco víc než sebevychválenější usměvavá kritika. Je to opravdu doporučení ostatním ke čtení !!!

Toť můj skromný názorek... Bib

slavek
16. 11. 1999
Dát tip
lidičky... já bych řekl, že ty Tipy by měli spíše upozornit na dílko hodné pozornosti než nějak soupeřit... Ale jinak odpusťte mi tu rýpavost.. Vaše starosti na mojí hlavu....

zkumavinka
15. 11. 1999
Dát tip
sakrys... uplne souhlasim s merlem...
gis: no jestli se opravdu nechavas tipama ovlivnovat tak, jaks napsal, tak to te teda lituju... potlacovani vlastniho nazoru je ubohost, pokud zadny nemas, mel bys radeji mlcet a ne ridit se ostatnimi...
jinak to, ze tip zviditelnuje je pravda... a je to dobre! uz sem tu cetla nekolik uzasnych del, na ktere se vsichni vykaslali kvuli delce... dala sem tip a par lidi si nakonec naslo cas, precist si to ("no gdyz to ma ten tip, tak to to se na to teda podivam...") na druhou stranu me treba nedavno u jednoho dila zaujalo, ze ma u sebe osm tipu... precetla sem si ho, ale nelibilo se mi - tak sem to tam napsala a hotovo... tip je upozorneni, ne narizeni, jaka kritika se ma napsat...
a novacci? ale to je prece uplne normalni... at se snazi a pisou kritiky, pak nebudou mit o ctenare nouzi...
hmmmmm? :-)

Gls
15. 11. 1999
Dát tip
Ykumavinka"
neb je pondělní ráno a raději půjdu něco dělat, než se tu zabývat tipama, tak jsem to jen zběžně prolét a dostal se až k tobě. Zde mě zaujal můj zmrvený nick. Gls není Gis. Asi stějně,jako ykumavka není zkumavka, jenže já to mám kvůli přeplý češtině, né kvůli tomu, že neumím číst...

Samozřejmě že nemám žádný názor a proto si rád poslechnu, jak jsou ostatní dokonalý. Ale mě šlo ... jééé já mám zmrzlý prsty, mě se blbě píše... šlo mi o to, že jsem se dostal na písmáka nedávno a chtěl jsem si přečíst, co se kde děje. Tak jsem se řídil tipy, protože jsem neměl čas zabýt týden čtením a pak si udělat SVˇUJ názor na to, co budu číst. Až tu budu dýl, budu vědět, co číst a budu to dělat jako zkušený profíci, teď se holt tipy řídím a proto je chci taky zachovat, jenže u mě ztrácejí na významu, pakliže jsou zobrazovány hned. Jsou tím méně hodnověrné. Toť celé.

zkumavinka
15. 11. 1999
Dát tip
gls: za to meno se omlouvam... ;-)

Merle
15. 11. 1999
Dát tip
gls: jestliže je za hodnověrný považuješ až po čase, mám jednu jednoducou radu: řiď se jima až po čas (jako např. já) :-)))

Anonym
15. 11. 1999
Dát tip
Zkumavinka: OK, díky, stávají se mi horší věci.

Merle: Dik, rada nad zlato. Jenze jejich prisun je zaroven ovlivnovan tim, ze jsou zobrazovany, to uz jsem psal. To me nikdo necte ani v nazorech? :-). To mi na jejich vernosti vadi vic, nez to, ze ja osobne se pak ridim poctem, na to bych radit nepotreboval. Ach jo.
Btw system bodoveho hodnoceni - jak me tak ted napada - by mi vyhovoval jeste vic. Takhle se oznaci jenom ty opravdu dobry a je to cele o tom, ze bud je to fakt dobry, nebo se chudak snazil, tak mu nebudem kazit radost. Jenze to je k . Asi by stacilo spatny, normal, dobry, jenze nejhorsi je ta ovlivnitelnost cloveka, ktera se do toho promitne a kdyz vidi nazory jinych, tak je jimi ovlivnen (i ja i zkumavinka i ty, at uz si tvrdite co chcete) a nekdo se jimi necha i ridit (to uz je jeho vec a nekdy je to nutne) - proto bych rad ty vysledky zobrazil az nekdy po case.

Jo, merlíku, nevím kde jsi vyčetl, že jsou pro mě nehodnověrné až po čase? Já jsem psal, že když se zobrazují hned, tak jsou nehodnověrnější, než kdyby se zobrazovali dýl (pak jsou nehodnověrné, kvůli subjektivnímu názoru hodnotících, nízkého počtu hodnotících a vůbec, jenže takhle ještě kolektivním vědomím a tím co jsem už plácal). Dalo by se sámo polemizovat, že pojem hned je vlastně taky až po čase, ale nezdá se mi, že jsi to tak myslel :-). A já doufám, že jsem to tak nenapsal.

Gls
15. 11. 1999
Dát tip
Jááák anonym? No, poznali jste, že to byl ten ... gls? Já jo :-), ale radši to říkám, on to chudák anonym nemůže smazat? Nebo tak vůbec, oni se kritiky nedají mazat, nebo jsem jen tak nezkušen a nevzdělán?

Count
15. 11. 1999
Dát tip
Koukam, že se kolem tipů rozhořela opravdová diskuse. Přidal bych se na stranu těch, jenž chtějí tipy zachovat. Nic proti kritikám jako vyjádření názoru, ale přeci jen, někdy působí hodně zamotaně až nepřehledně a to, že dal někdo tip, hovoří (tedy alespoň pro mne), že se mu dílo hodně líbí, že se s ním ztotožňuje, že ho zaujalo atd. Možná že tipy by neměly být anonymní (teď pominu programové možnosti) a tak každý by si rozmyslel, bude-li se jeho jméno skvět u tipu. Potom si IMHO lidé budou opravdu za svými tipy stát a ne je plácat na všechny strany.

Count
15. 11. 1999
Dát tip
Jeste me napadlo....to, že člověk dal dílu tip, by se mohlo objevit u jeho kritiky k tomu dílu a to by znamenalo, že, tedy alespoň bych to tak očekával, se k dílu vyjádří, proč mu vlastně ten tip dáva. Osobně bych se to mnohdy rád dozvěděl.

Jean
15. 11. 1999
Dát tip
Counte to mě nenapadlo, ale zní to dobře. Jinak jsem rád že se milí písmáčci zajímají o své působiště a nebyly zde jen osamocené odezvy. Tož diskutujme dále. Count navrhl další existenceschopnou variantu...

Tynic
15. 11. 1999
Dát tip
No je pravda, že když mám málo času orientuju se podle TIPů... Je to snažší, než pročítat všechno, když mám třeba jen 5 minut. Proto bych TIPy nezrušil. Nemůžu být ONLINE věčně a tak prosím nerušit !!!

snoopy
13. 11. 1999
Dát tip
občasný výpisy jsou nesmysl...
buď je nechte viditelný čistě soukromě, pokud se nedokážete sami ubránit ovlivňování se názory ostatních, ale to je trochu zbabělé...ovšem pokud si většina z vás myslí, že to opravdu nedokáže, nebo se cítí ukřivděna v hodnocení svých děl tím, že ostatní se tak nezávisle nedokáží chovat....nebo tak či onak se ne a ne vyrovnat s nedostatkem, anebo přebytkem, čtenosti či tipů.....schovejte je...ale...to je asi pak můžete i zrušit.... jedině že by byly viditelné v sekci o autorovi, tj. nejen pro něj, ale i pro ostatní...
...a nebo to nechte, jak to je.....musím přiznat, že nejvíc tu souhlasím s merlem...a s bezem..

kačka
13. 11. 1999
Dát tip
Hele Jeane, taky jsem chtěla vTIPně přispět na tvé konto příspěvkem dobrovolným, ale ostatní mě "troufale" předběhli.. tak jseš prozatím krácenej..počítals s devalvací, ne ? Kačka oslabila..
K věci musím uznat, že se asi těžko sjednotíme, páč jsme tu individuality názorama mnohde proti sobě i jiným jdoucí účelově srdcervoucí a být objektivní je tuze zatěžko dle svýho osobního poměřování ostatních u měřítek pod/povrchních. Vidno jenom u "Hranice". Osobně vzhledem k možným škodám páchaným za účelem "autorova dobra" se přimlouvám k zobrazování tipů skrytě, věda si toho, že "sebevědomí jeho" může být negativně i jinak ovlivněno momentálním rozpoložením tipaře - a já nerada vědomě ubližuju, takže spíš souhlas s P.S. maprašete. Navíc nechci zahlceně Oldíkovi přitěžovat, jsme nároční až až na to málo díků co od nás sklízí, nemluvě o podpoře.. B.Ez mi mluví z duše, ví jak "přeplotit skoč" aniž by se nepolámal. Jo a taky se mi zezačátku stalo, že jsem si říkala: "Copak je to ten tip" a zkusmo típla - nejde vzít zpět. Debatu rozšiřuju o to, že by mi osobně bodlo zpětně mazání předešlých neuvážených činů, tzn. moci mazat svoje vlastní "kritiky" u vás všech a alespoň tak trochu odstranit veřejně napáchané škody...omlouvám se všem postiženým obětem, krom toho nestojím o "válku" na Písmáku. Pařeniště beru a podhoubí voňavě přitahuje, takže shrnutě DÍKY všem zapojeným i ne debatně tady. Oldíku, zřejmě i tak tě čekají vícepráce...

Merle
13. 11. 1999
Dát tip
Asi jsem, něco nepochopil. A totiž to, proč si někdo stěžuje, že otipovaný díla jsou čtenější. K tomu přece tip slouží, a tímto způsobem by ho měli všichni používat. Když se tímhle údajem chce někdo nechat ovlivňovat, je to přece jeho věc.
Tip je něco víc, než jen říct, líbí se mi to. Je to ocenění, se kterým se neplýtvá (nemělo by) a který něco vyjadřuje (mělo by). Je to jen informace (více či méně vypovídající) o oblibě a "kvalitě" díla. Nic víc.
Pokud se někomu tipy nelíbějí, ať netipuje. Pokud se mu nelíbí, že tipy dostává, ať dá všm najevo, že je dostávat nechce. Ale chtít je zrušit, či zneviditelnit je podle mě špatný.
Já jsem rád, že je tu pár poctivejch lidí, kteří to čtení berou natolik zodpovědně, že jsou ochotni se tipem vůbec zatěžovat (nemluvě o kritikách). Nejsou daleko doby, kdy se "brečelo", že tip nikdo nepoužívá.
Tím celým chci jen říct, že bojujete se špatným nepřítelem.

Krytyk
12. 11. 1999
Dát tip
Mám obavu, že problém Tipů NeTipů se nedá objektivně odhlasovat, nesouvisí to ani s vírou v autora (když má tip), já dávám tipy z čirého přátelství a nadšení a podle nálady, někdy ho schválně nedávám, aby plačící autor měl ještě nějakou tu motivaci se na něj těšit. Mám ty zbytečné Tipy rád a kdysi jsem sám proti nim bojoval, protože jsou nedůstojné a skutečně ovlivňují uměle veřejné mínění, je to nátlaková cenzura proti neotipovaným básním!! Zrušit a částečně ponechat těm co budou mít zájem. Ve volbě Option by měla být možnost zobrazovat Tipy nebo ne..

Print
12. 11. 1999
Dát tip
Jean! Jsem strašně rád, že jsi to tak hezky zformuloval. Nemám k tomu co dodat, jen snad to, že ti za tohle dávám TIP!:-))))
A taky jsem rád, že se k tomu otevřela diskuze. Trochu jsem se bál, že moje myšlení je zase někde mimo a vytvářím sám v sobě pseudoproblémy, které bych si měl léčit někde v soukromí...
Do další diskuze aktuálně nezasáhnu, protože tady pár týdnů nebudu.
Ale můj názor je znám a výsledek záleží na nás, milí Písmáčci...
Nicméně nejde o život, jde o to zlidštění..snad se to povede...
Ahojky! A brzy na shledanou!:-)))

Špuntík
12. 11. 1999
Dát tip
Rozhodně TIP není ta správná cesta......

Kate
12. 11. 1999
Dát tip
já jsem sice nečetla díla podle tipů,protože mě zajímali i ti ostatní, protože každému se líbí něco jiného
a tak to má být, ale souhlasím s vámi
je to dobrý nápad

Merle
12. 11. 1999
Dát tip
Nevím, jak to děláty vy ostatní, ale já nejdříve čtu svoje osvědčené autory, pak ty u kterých mám nějaký závazky (nováčci, ty kteří mě požádají, zaujmou kritikou jinde, atd.) a teprve pak se dívám (až pár dní zpět) kdo má kolik návštěv a tipů, abych náhodou něco dobrýho nepropásl. Ze začátku stejně ty statistiky nemají smysl, tak proč bych se podle nich měl (jak vůl) řídit?
Stávající způsob mi vyhovuje a tipy dávám:
a) když chci zviditelnit dílo nějakého méně čteného autora (nemusí být až zas tak super, ale aspoň hodno větší pozornosti)
b) obzláště skvělýmu dílu, který mě něčím překvapí (povedený rytmus, rýmy, vyvolání nádherných vzpomínek, dokonalej námět, perfektní zpracování, čtivost)
c) pokud mám pocit, že si to dílo zaslouží, ikdyž se mi něčím nelíbí (to není často, chybí objektivita)
Ale osobní sympatie se do toho většinou snažím neplýst. Na to přece stačí normální kritika. Tip je prostě tip pro ostatní, kterým říkám: Tohle je dobrý. Když budu chtít říct, mám tě rád, normálně to napíšu.
Aspoň takhle jsem JÁ pochopil ideu Tipu na Písmákovi, proto, aby nefungoval jako bývalé bodové hodnocení. Pokud někdo nechápe, co je to tip, kdy a proč ho dát, není to ještě chyba systému.
Zobrazovat statistiky jednou za měsíc je blbost. A ikdyby to bylo jednou za týden, co když ten den propásnu, už se to nedozvím? Neukazovat je u posledních dvou dní, je sice použitelný, ale zas by to nejpíš přidělalo HODNĚ problémů s výpisem Oldovi (ikdyž všechno jde).
Rozhodně jsem proti zrušení tipů. Težko najdete lepší systém, a když, stejně bude závislý na svědomí hodnotitele, a tak i manipulovatelný.
Spíš ať někdo z vás sepíše pořádný vysvětlení, co je tip, kdy jak a komu ho dávat, aby se zabránilo "špatnýmu" použití z nevědomosti.
Že se čtou hlavně díla s tipama? To byl přece jejich účel... Taky to není úplná pravda. Mnohem víc pozoruju čtení "svejch" autorů, tipy nastupují až později. Že jsou nováčci znevýhodněni? To jsou ale všude. Ať nováčci čtou, píšou díla, a hlavně kritiky, aby na sebe upozornili. Pokud někdo chce číst jen nováčky, má možnost filtrace autorů... Tady jde spíš o to, že se nováčky ni´komu číst nechce... a to nezmění ŽÁDNEJ způsob bodování.
Tolik můj názor.

Print
12. 11. 1999
Dát tip
Merlíku, díky za názor. Ale krapánek se mi zdá od věci, protože přece vůbec nejde o to, abychom si tu sdělovali na základě jakých kritérií tip dáváme, či dostáváme... To je věc ryze osobní, intimní a nevtěstnatelná do žádných pravidel. I kdyby nějaká byla.
A nejde tady ani o to, abychom se vzájemně přesvědčovali, že čteme či nečteme "nováčky". Ostatně, co to je za pojem?
A o rušení tipů to celé už vůbec nebylo!:-)

Gls
12. 11. 1999
Dát tip
Merliku:
To je tvuj nazor na vec. Ale hafo lidi ma jiny nazor. Uz jen Krytyk dava tipy podle nalady (teda tak nejak jak to formuloval :-) a kdyz mu napises, ze to ma dat kvuli objektivnimu hledisku prinosu onoho dila, tak to bude tak vsechno, co s tim udela (tedy to, ze si to precte, kdyz ho (ji?) donutis :-).

Tipy beru, v tom vypisu po mesici je skryto to, ze nebudes ovlivnovan ostatnimy. Coze, on jeste nema tip? No, tak mu ho taky nedam. Coze, on uz ma sedm tipu? No, to musi byt super... No, nic moc, ale prece nebudu vypadat jako blbec a dam mu taky, ze jo? ......

To, ze by jsi zrovna v tom mziku, kdy bude zaverka mesice a spocitaji se tipci za tu dobu, nebudes, je sice pro tebe asi neprekonatelny problem, ale ja to nepochopil tak, ze by tu byla statistika top last month, ktera by tu navic byla jen chvili...

Dle meho by bylo prijemne, kdyby to zustalo prozatim tak jak je, jenom by se tipci pricitali nekam jinam a po mesici od uvedeni dila by se prepsali do viditelne polozky tipy. Samozrejme by bylo vhodne, aby se prvni mesic misto nuly nepsalo nic :-).

Vim, ze by to byl trochu problem pro napsani, ale myslim, ze by to stalo za to. Pravda, mesic je docela dlouha doba v tomhle pretechnizovanem uspechanem casu, buh vi, jestli tu pismak vubec bude :-). Tyden by mel i dle meho stacit....

Gls
12. 11. 1999
Dát tip
jeee, na to jsem zapomel.
Co je to novacek se ptas?
To myslis jako vazne? :-)))).

No je to v pripade cloveka osoba, ktera zacne neco nove vykonavat a v teto cinnosti je z tohoto pohledu novacek, protoze do te doby to tu nebylo (z pohledu systemu, pro ktereho novacek je).

Jeste to muze byt zdrobnelina jmena novak, skomolenina slova plavacek a podobne, ale silne pochybuji, ze by jsi nevedel, co nekdo mysli pojmem novacek a discriminace novacku a tak.

:-).

B.Ezejmenij
12. 11. 1999
Dát tip
Jo... nemám to čas celý přečíst a proto řeknu jen jednu frázi... tipinetipy stejně vás mám rád... Aha. Asi sem do debaty moc nepřispěl... většinou říkám blbosti.... a pak klidně zmáčknu Odeslat ...

Print
12. 11. 1999
Dát tip
B.Ezíku...ty můžež odeslat cokoliv kdykoliv...vždycky je to boží...!:-)*!

Jean
11. 11. 1999
Dát tip
Ještě na něco jsem zapoměl = každý autor by měl k otipovanosti svýho díla přístup po celej čas.

snoopy
11. 11. 1999
Dát tip
kdyz si chci něco přečíst, tipů si nevšímám.. ani čtenosti... ale klidně...
stačí, když se to bude ukazovat autorům samotným...soukromě

snoopy
11. 11. 1999
Dát tip
hihi, to bylo těsný...tak jsem to myslel

Gls
11. 11. 1999
Dát tip
To je správný. Už bodování nebyl špatný nápad, ale proveditelnost nízká. A každá statistika se dá sfušovat.
A opravdu jsem se řídil podle tipů, když jsem chtěl jenom náhlednout náhodně do tvorby (hmm, to byla teda náhodnost :-(. Každopádně nemaje žádný tip u svých něčeho, plně souhlasím z navrhovaným :-)))).
Btw, chtěl jsem se rozkoukat, kam se to dá napsat, abych to napsal, už jsem myslel že to hodím do auditoria a na správce, tedy Oldu (?), ale koukám, že v tom nesu sám, tak su v pigodě.

Tak kdyby jste potřebovali hlasy pro petici, tak se ozvěte :-). Souhlasím z měsíčním výpisem, a s tím, aby autor k tomu měl přístup on=line.

Není co dodat... Nebo jo? Ne, radši ne.

maprach
11. 11. 1999
Dát tip
No, k těmhle tipům se vedly a vedou sáhodlouhé diskuse všude možně, já osobně bych je úplně zrušil, což zas asi jiní nebudou chtít. Takže se přikláním k čemukoliv, co trochu "zlidští" současný stav :-)

maprach
11. 11. 1999
Dát tip
P.S.: tím nejlepším hodnocením mi stále připadá srozumitelně formulovaný názor, pocit, resp. kritika :-) :-)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru