Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seSTROM
21. 03. 2009
29
55
7195
Autor
vesuvanka
STROM
Má tolik jmen
a podob
Vyber ten
jemuž budeš
verše psát
Hledej
a najdeš
v naší zemi
v písčinách
i ve skalách
na jihu
i v zámoří
Vůně smoly
jehlice tuhé
kanadské hedvábné
koruna široká
Borka rozpraskaná
černá, šedá
i červenavá
zářící, když končí den
Strom s korunou
deštníku
co ti učaroval
A všechny
s rodovým jménem
Pinus....
Má tolik jmen
a podob
Vyber ten
jemuž budeš
verše psát
Hledej
a najdeš
v naší zemi
v písčinách
i ve skalách
na jihu
i v zámoří
Vůně smoly
jehlice tuhé
kanadské hedvábné
koruna široká
Borka rozpraskaná
černá, šedá
i červenavá
zářící, když končí den
Strom s korunou
deštníku
co ti učaroval
A všechny
s rodovým jménem
Pinus....
55 názorů
Dík, myslela jsem si to.Korzika mě nesmírně okouzlila. Napoleon měl pravdu, její vůně je úchvatná.
Růženko, děkuji za přečtení a milá slova i zájem :-))). Je to pinie - údajně nejstarší strom na Korsice.
Jaro, děkuji, tak to je dobrý nápad :-))) Tvůj zájem o má díla mě moc těší. I já Tě moc zdravím :-)))
Jaro, děkuji :-))) Moc jsi mě potěšila milými slovy - snažím se spojovat přírodovědu s poezií. Posílám pozdrav :-)))
Markel, těší mě, že se Ti báseň líbí, děkuji za milé zastavení a tip a zároveň děkuji i za čas, který jsi věnovala mým dalším dílům. Posílám pozdrav :-)))
Marlav, děkuji za přečtení, zájem a milá slova, která mě potěšila :-))) Posílám pozdrav
jjj - děkuji za milé zastavení a odezvu, která mě potěšila. Zdravím :-)))
Adriano, děkuji za milé zastavení i odezvu. Potěšilo mě, že báseň vyvolala tuto vzpomínku :-)))
Posílám pozdrav a přeji krásný večer :-)))
Adriana Bártová
06. 04. 2009
Rampoušku, děkuji moc. To je pro mě opravdu milé a nečekané překvapení :-))) Zdravím Tě a přeji krásný den :-)))
Jani, gratuluji a předávám cenu poroty, za účast v soutěži ROMANTIK na téma STROM !!
etno, potěšila jsi mě svojí návštěvou a milými slovy, díky i za tip a posílám pozdrav :-)))
Jirko, děkuji za milé zastavení i slova :-))) Byla jsem velice mile překvapena i předchozími odezvami. Ráda hledám nové cesty k poezii a přírodovědný nebo přírodopisný pohled mi jednu otevírá. A ke své radosti zjišťuji, že je to cesta dosud nevyšlapaná a pro mě tím víc přitažlivá. Každý pomyslný kamínek na ní je pro mě něčím novým a inspirativním. Posílám pozdrav :-)))
Všichni už tě Jani pochválili.Tak i já.A vůbec nezáleží na tom jestli se tahle poezie vejde do škatulky.Jinak bychom psali všichni stejně nebo alespoň podobně.A to by byla nuda.Poezie je asi způsob pohledu.Vůbec ne správně seřazená slova.To přenechme právníkům.....................
Zboro, díky za návštěvu a milá slova, která mě potěšila, dík i za tip a zdravím :-)))
hana kupčíková
23. 03. 2009
Johan Wolfgang Mária Amadovič, raja, SnoopyDuck, Janina6, moorgaan, mylenka, synáček, arkp, Adriana Bártová -
potěšili jste mě svojí návštěvou a milými odezvami, díky i za tipy :-))) Posílám pozdrav :-)))
Adriana Bártová
22. 03. 2009Marcela.K.
22. 03. 2009
..a když si ještě přiťukneš "Spišskou borovičkou"..
hned je jina nalada..:-))/**
Borovice je prý můj strom... aspoň podle horoskopu keltských druidů... Každopádně jsem je vždycky měla ráda, na Vysočině, odkud pocházím. Ta báseň mi zavoněla pryskyřicí.
Johann Wolfgang Mária Amadovič
21. 03. 2009
Horavin - máš pravdu, poezie chodí svými cestami a sama vkládá slova do pera nebo do klávesnice - díky za milé zastavení a tip a zdravím :-)))
Neroušek - ano :-)))
Vesuvanka zdraví Nerouška a děkuje za milou odezvu i tip :-)))
Strom jako symbol srdce, to jsi výborně vystihl :-))