Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Pocity

11. 06. 2009
6
13
3271
Autor
HenryP
Poslednú žiarovku už dávno niekto sfúkol. Návody na obsluhu sú teda celkom nepoužiteľné. Ranené mláďatá mestských holubov sa do toho tmavého pudingu boja pristáť, a tak umierajú ešte vo vzduchu. Kvapky z oceánu, do ktorého si chodím máčať jazvy sa nápadne podobajú slzám. Všetci sme nositeľmi šťastných úsmevov lebo nič iné si ani nezaslúžime.

13 názorů

sucre
19. 09. 2009
Dát tip
mi se to líbí ... hezky jsi to napsal .**

Marlav
25. 06. 2009
Dát tip
naděje

HenryP
14. 06. 2009
Dát tip
dakujem ti:)

zvedavec
14. 06. 2009
Dát tip
no a s pionierskou prísahou to podľa mňa naozaj nemá nič spoločné, pretože z tejto básne zaznieva nie radosť a nadšenie, ale naopak, smútok a sklamanie, niečo také

zvedavec
14. 06. 2009
Dát tip
"ako celok ma tretia strofa veľmi zaujala" ospravedlňujem sa: nie tretia, ale prvá

zvedavec
14. 06. 2009
Dát tip
Môj pohľad: Poslednú žiarovku už dávno niekto sfúkol. Návody na obsluhu sú teda celkom nepoužiteľné. ako celok ma tretia strofa veľmi zaujala - má logiku, pretože všetko sa deje inak, ako je v návodoch ... žiarovky sa sfukujú a nie zhasínajú... vyjadruje aj môj občasný pocit zo života druhá strofa - slovo puding mňa osobne trošičku ruší, puding mám rada, ale je to Tvoja asociácia a nie moja, takže OK, inak vnímam volanie po oddychu a harmónii, pokoji, veď tu nieť pokoja už ani na smrť... tretia: je tu oceán sĺz nás všetkých, zdá sa, asi my všetci prežívame podobné pocity... štvrtá: tvárime sa, že všetko je OK, že sme šťastní a nemáme už ani tú výsadu, aby sme svoj smútok a bolesť prejavili; a sami si za to môžeme. ... podľa mňa je báseň logická, ucelená, všetky súčasti nadväzujú na seba, nie sú to útržky, naopak

HenryP
13. 06. 2009
Dát tip
tak, idem na to:) pathagonia: este raz vdaka, podobnu kritiku potrebujem:) trapny autor: preco prepisujes kritiky ostatnych? dajakbol: dakujem, ze si svoju kritiku ponal do hlbky, to sa ceni:). teraz si aj ja uvedomujem, ze ta basen az tak nevysla, ale s vetou "toto nemozno urobit ani v basni". ja si praveze myslim, ze ta metafora funkcna je... (metafora je prenos vyznamu a to som urobil - celkom na asociativnom zaklade:). dalej, preco nie hoci aj nepouzitelne navody? pouzit ich v tme nemozno (teda nie na ich dany ucel); u holubov mi islo len o akysi nahmatkovy pocit, nie myslienku, tu vsak suhlasim, ze som to mal mozno trochu viac rozvinut. rozvijanie je celkovo este nieco, co prilis neovladam, tak to zatial riesit viacznacnym naznacenim... tretiu strofu mam inak najradsej, mam pocit, ze je najprepracovanejsia, mozno vsak prave preto, ze som tie spojenia azda kdesi uz pocul:) zaver si, myslim, pochopil celkom spravne. este raz, dakujem:) grafo: dakujem:) eleanorrigby: uz som ani nedufal, ze sa najde niekto taky. dakujem:)

pekne.mne sa to cele pacilo ..*

grafo
11. 06. 2009
Dát tip
mne sa ziarovka pacila

dajakbol
11. 06. 2009
Dát tip
"Poslednú žiarovku už dávno niekto sfúkol." To je nefunkčná metafora - žiarovku nemožno sfúknuť, ani v básni... Alebo možno, ale to by to nemohol byť "niekto", ale Niekto. Napr.: "Chuck Noris sfúkol žiarovku..." Nevysmievam sa, len Tvoja metafora nemá oporu ani v registri asociácií, ani v kontexte doby, ani v básni + "Návody na obsluhu sú teda celkom nepoužiteľné." Prečo? Azda by mohli byť zbytočné, ale "nepoužiteľné"? "Ranené mestské holuby sa do toho tmavého pudingu boja pristáť, a tak umierajú ešte vo vzduchu." Ak napíšeš "ranené", čakal by som, že aspoň naznačíš čím? ako? prečo?... Táto strofa ako celok evokuje celú škálu predstáv - od obyčajného kalného rána až po apokalypsu a Ty nič nerozvinieš... ani len "nedonaznačíš". Vyzerá to potom, ako by si nevedel čo. "Kvapky z oceánu, do ktorého si chodím máčať jazvy sa nápadne podobajú slzám." Toto je klasické klišé bez náznaku invenčného uchopenia. "Všetci sme nositeľmi šťastných úsmevov lebo nič iné si ani nezaslúžime." Asi som pochopil zjavný ironický až sarkastický podtón/tón - pre mňa svetlejšie miesto básne. Ale nejakej inej básne. Inými slovami - je zjavné, že strofy chcú byť takpovediac významovo aj esteticky samonosné, len veľmi voľne nadväzujúce, ale nevyšlo... tentokrát.

neucelené, něco jsi začat, poté to nůžkami přefikl vedví a ukončil to v úplně jiných konturách, než ze kterých jsi vyšel... kostrbaté, ten konec mi trochu připomněl pionýrskou přísahu, kdy jsme stáli na pódiu kulturáku s rudými šátky pod krky a zpívali "Píseň míru"!

HenryP
11. 06. 2009
Dát tip
no, asi ano, usiloval som sa o akysi ponor do viacerych problemov, a potom ich dako uzavriet, ale evidentne sa v tomto mam este vela co ucit:)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru