Pro mě je to objev.též. Já jsem se na cestách nechávala okouzlit
přírodními krásami a lidmi.
Růženko, děkuji :-))) Italské vulkány jsem navštívila dvakrát, ale ostatní znám z geologické literatury, filmů a z internetu, kde skutečně cestuji po celém světě a vyhledávám krajiny zrozené ohněm. Zajímají mě po všech stránkách - reliéf krajiny, erupce vulkánů, složení a tvary utuhlé lávy, rostliny, které se na ní uchytávají, i fauna. Zajímají mě i vulkány v umění, zejména obrazy malířů - akvarel erupce Vesuvu od J. W. Goetheho, který jsem vložila výše do jedné kritiky, byl pro mě velkým objevem.
Jano, ty jsi úplná světoběžnice.Brzy asi nebudu moci říci, že jsem tam též byla.
Růženko, tak to mě moc těší, že jsi tam také byla. Děkuji za přečtení a milá slova :-)))
Byla jsem tam.Báseň je nádherná.***
sveřep, děkuji za návštěvu a milou odezvu :-)))
Jara Agnes, potěšila jsi mě svojí návštěvou a milými slovy, děkuji a zdravím :-)))
javavio, děkuji za milé zastavení, slova i tip.
Zdravím Tě a přeji krásný zbytek dne :-)))
ruprechte, děkuji za milé zastavení i tip :-)))
Saša Deda - těší mě, že se Ti báseň líbí, děkuji za milé zastavení :-)))
Dickersi, díky za návštěvu a milou odezvu :-)))
Stále skvělá, co dodat:)***
Rybičko, děkuji za milé zastavení i tip :-)))
Markel, potěšila jsi mě svojí návštěvou, děkuji i za milá slova a tip :-)))
krásná, Řím já můžu ve všecz podobách - T
rainmane, děkuji za milé zastavení a odezvu. Mám radost, že se Ti báseň líbí. Zdravím a přeji pěkné a pohodové dny :-)))
Candy a Janinko,
děkuji za milé zastavení, slova i tipy :-))) Zdravím a přeji krásný víkend :-)))
Krásné Janinko jako vždycky.... moc děkuji!!
T
Hlavně poslední sloka se mi líbí moc*
ja som zabudol tak to napravujem....
lemon, sattaya, crony, Johann Wolfgang Mária Amadovič -
Děkuji Vám za přečtení básně, milá slova, kterými jste mě potěšili, i za tipy.
Zdravím Vás a přeji krásný večer :-)))
Janka tak ako vždy jemné, atmosferické s krásnymi slovami, ktoré v Tvojej poézii vôbec sú náhodné
kde hoří
srdce slavné hory- moc pěkné-dík
velmi krásné vzpomínání a k tomu ty nádherné obrázky , já vím tip jen za báseň , škoda, dal bych ti ho nejen za obrázky , ale i za krásné povídání
Zuzulínko, díky za milé zastavení i odezvu.
Zdravím Tě a přeji krásný den :-)))
pěkné moc vesu...zdravím Tě*
A.H. - děkuji za přečtení, milá slova i tip :-)))
Zdravím a přeji krásný zítřejší den :-)))
opět krásná představa *t*
sestricka.slunicko1, Bíša -
děkuji Vám za milé zastavení i slova :-)))
Zdravím a přeji krásný zítřejší den :-)))
překrásné vzpomínky...
děkuji***
Marlav, Adriana Bártová, zvedavec, reinka, mylenka -
děkuji za přečtení básně a milé komentáře, kterými jste mě potěšily :-)))
Zdravím Vás a přeji krásný den :-)))
reinka - máš pravdu, působí to tak trochu jako autobiografie, i když shodou okolností básník a geolog s duší malíře byl slavný J. W. Goethe...
jak už jsem psala, Goethe mě v době studií zaujal víc jako geolog a mineralog než básník (dokonce i jeden nerost nese jeho jméno - goethit). A dalším překvapením pro mě bylo, že Goethe také krásně kreslil a maloval - to jsem zjistila mnohem později díky internetu.
Co Ty všechno nevíš, Jani :-) Ty obrázky od Goetha mě opravdu překvapily a moc se mi líbí. Dík za rozšíření obzorů :-)
Janičko, Tvá láska k sopkám nezná mezí... Moc hezky jsi to napsala a
Cesta kamenná
zavede Tě tam
kde odehrál se
příběh pohádkáře
ze severu
a jeden Čech
stal se božským
Básník a geolog
s duší malíře
vzdal poctu kraji
kde hoří nejen
srdce slavné hory
ale i nadšení
vnímám jako autobiografii...
hoří nadšení! to je miesto!
* k obsáhlým komentážřům není co dodat, tip a hezký večer, Adriana
krásně napsané...dojemné*
Rajmunde, díky :-))) Mě Goethe upoutal víc jako geolog a později i jako malíř. Kreslil a maloval nádherně a o jeho zájmu o geologii svědčí i tato kresba znělcového vrchu Bořeň v Českém středohoří:
Vida jak se nám vědomosti zacyklily. Škoda, že Goethe nezůstal u malby.
Podařilo se mi najít akvarel erupce Vesuvu od J. W. Goetha (léto 1787):
Rajmund, jjj, blboun nejapný, Bosora, Robinia -
děkuji Vám za milé zastavení i odezvy :-)))
Zdravím Vás a přeji krásný den, i když se rozpršelo :-)))
Rajmunde, cesta zavátá časem a zarostlá macchií byla skutečně jen metafora (Via Appia, kterou mám na mysli, je udržována) na to, že Itálie už není u nás tak populární jako kdysi. Od dob Karla IV. jsme s Itálií udržovali čilé kulturní kontakty - například italští stavitelé u nás vystavěli spoustu kostelů a pod., naši malíři jezdili do Itálie pro inspiraci, proslulá byla italská opera - náš Josef Mysliveček zakotvil v Neapoli, příkladů by bylo mnohem víc. Ještě v polovině minulého století byly u nás velice populární neapolské písně, které byly překládány i do češtiny - např. zmíněná Vrať se do Sorrenta (zpíval Karel Gott), ale teď už si na ně nikdo ani nevzpomene....
Co se týká geologů, v básni jsem měla na mysli Johanna Wolfganga Goetha, který proslul nejen jako básník, ale i jako geolog a mineralog, čímž mě v době mých studií zaujal mnohem víc než svými básnickými díly. Proslavil se i výzkumem jedné z naších nejmladších sopek - Komorní hůrky u Františkových Lázní. A dokonce i maloval - to jsem zjistila mnohem později až na internetu.
Pokusím se najít nějaký jeho obrázek a vložit ho sem :-)))
Rajmund, jjj, blboun nejapný, Bosora, Robinia -
děkuji Vám za milé zastavení i odezvy :-)))
Zdravím Vás a přeji krásný den, i když se rozpršelo :-)))
Rajmunde, cesta zavátá časem a zarostlá macchií byla skutečně jen metafora (Via Appia, kterou mám na mysli, je udržována) na to, že Itálie už není u nás tak populární jako kdysi. Od dob Karla IV. jsme s Itálií udržovali čilé kulturní kontakty - například italští stavitelé u nás vystavěli spoustu kostelů a pod., naši malíři jezdili do Itálie pro inspiraci, proslulá byla italská opera - náš Josef Mysliveček zakotvil v Neapoli, příkladů by bylo mnohem víc. Ještě v polovině minulého století byly u nás velice populární neapolské písně, které byly překládány i do češtiny - např. zmíněná Vrať se do Sorrenta (zpíval Karel Gott), ale teď už si na ně nikdo ani nevzpomene....
Co se týká geologů, v básni jsem měla na mysli Johanna Wolfganga Goetha, který proslul nejen jako básník, ale i jako geolog a mineralog, čímž mě v době mých studií zaujal mnohem víc než svými básnickými díly. Proslavil se i výzkumem jedné z naších nejmladších sopek - Komorní hůrky u Františkových Lázní. A dokonce i maloval - to jsem zjistila mnohem později až na internetu.
Pokusím se najít nějaký jeho obrázek a vložit ho sem :-)))
milé vesuvančino vzpomínání... pěkné
...do Sorrenta? Už se tam vracím podruhé ;)
,,Cestu zavátou časem"-nějak podezřele se uchyluješ k abstrakcím. Pasou se někde v okolí kozy?
Dále si říkám: geologové, ti se maj.
Diano, tak to mě moc těší :-))) Děkuji za přečtení a milá slova. Přeji krásný den a zdravím :-)))
avox, mám radost, že se Ti líbí, děkuji za milé zastavení a odezvu :-))). Zdravím Tě a přeji krásný den :-)))
Je to i moje vzpomínání na Via Appia. Krásné a příjemné! T****
Petře, děkuji za milé zastavení i slova :-)))
Ráda se do těch míst vracím, jsou pro mě stále velkou inspirací. Zdravím Tě a přeji krásný den :-)))
podzim je čas vzpomínek a tahle je pěkná :-) */
Před jedenácti lety jako dnes...je to krásné vzpomínání...*