Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Mikešovi

15. 04. 2010
18
41
3907
Autor
koloušek

Pozdě, ale přece ...


Ach, milý kocourku,
v Hrusicích na dvorku
králem jsi vždy býval,
teď, aby ses skrýval.

Četla jsem tě ráda,
jaká je tvá vada?
Tím, že umíš mluvit,
mohl jsi se chlubit.

Pro poznámku špatnou
prý ti tipec zatnou,
že máš barvu černou,
není mincí bernou.

Mikeši, Mikeši,
kdo tohle vyřeší,
šance tvá je nejistá,
pan Lada byl rasista?

 


41 názorů

8hanka
31. 03. 2011
Dát tip
:)

FAE BOMB
28. 04. 2010
Dát tip
A to dva pracující živěj' jednoho důchodce. Někdy kolem 2050 to budou dva důchodci na jednoho pracujícího. Pak žádný úspory na stáří nepomůžou, protože prostě nebude nikdo, kdo by za ty prachy makal...

koloušek
28. 04. 2010
Dát tip
To jo, měl by ses podělit o ty radostné vyhlídky i s ostatními. Mikeš to zvládne, líp než my. Teď už jsem četla, že čtvrtina mladých považuje důchodce za přítěž.

FAE BOMB
27. 04. 2010
Dát tip
Jsem noční pták... :-) Tak si vlastně řikám, že když ty svoje kritiky poskládám, tak už mám docela slušnej základ pro "úvahu". Akorát chudák Mikeš se asi musí vobracet v žaludku...

koloušek
27. 04. 2010
Dát tip
Ty máš ale přehled a takhle pozdě v noci! Dík za počtení a informace. Někdo udělat pořádek musí, pámbu to sám všechno nezvládne.

FAE BOMB
27. 04. 2010
Dát tip
Je zajímavý, že se vždycky najde někdo, kdo chce to lidstvo "čistit". Velká francouzská revoluce- vyčištění vod náboženství a šlechty. Komunisti- likvidace vlastníků půdy, nadměrně bohatejch a církve. Nacisti- rasová čistota a nekolaborující část církve a věřících. Dneska? Eugenika. Pokusy vyšlechtit "novýho člověka". Vědcům se například podařilo zkřížit kozu s pavoukem. Ta koza pak má v mlíce určitou látku, ze který pavouci pletou sítě. Docela užitečný. Pavoučí vlákna jsou extrémně pevný a daly by se z nich vyrábět vysoce odolný neprůstřelný vesty. Geneticky modifikovaný jahody zase v sobě maj' gen z nějaký arktický ryby a jsou odolný proti mrazu. Jestli se po sklizni daj' zmrazit, to netušim. Tak proč nevyrobit geneticky modifikovanýho člověka, žejo?! Podle nejrůznějších konspiračních teorií se to už děje. Větší odolnost proti nemocem, zvýšená pracovitost, nebo vim já... K tomu se zřejmě uvažuje o vyřazení geneticky problémovejch jedinců z procesu rozmnožování, t.j. těch, co maj' nějakou genetickou vadu, například předpoklad k dědičnejm nemocem. Zatim je to samozřejmě nerealizovatelný, ale až nastane "Nový věk", tak lze předpokládat třeba nucený sterilizace. Zatim se jen shromažďujou vzorky DNA a to (dle internetu) v USA a Anglii, údajně pro boj s kriminalitou. Až se ty vzorky podaří všechny zpracovat a nacpat do počítače, tak "ti nahoře" hned budou vědět například rasovej původ, což by Hitler blahé paměti platil zlatem. Žádný blbý zjišťování tvaru lebky a podobný primitivní metody. Ostatně už teď se shromažďujou biometrický údaje, což považuju za první krok ve smyslu otupování ostražitosti a taky s ohledem na současný možnosti techniky a financí.

koloušek
27. 04. 2010
Dát tip
Snad mi na to penzijní bude stačit - pokud ho neseberou. Ostatní se mě naštěstí už netýká.

FAE BOMB
27. 04. 2010
Dát tip
Chce to začít šetřit. Na pojišťovnu bude maximálně tak fenolová injekce, což zrovna dvakrát příjemný asi neni. Mimochodem, potraty legalizoval v Německu taky Hitler. Máme se toho vod něj hodně co učit, u nás to, když vynechám protektorát, zavedli až komunisti. A v Polsku jsou sto let za vopicema, interrupce je tam nelegální...

koloušek
27. 04. 2010
Dát tip
Tak jsi mě uklidnil, že budu mít důstojný a svobodný odchod ze života. Jenom jestli na to budu mít, aby to moc nebolelo.

FAE BOMB
27. 04. 2010
Dát tip
Neboj, brzo se pro všechny starý, nemocný a jinak nepotřebný zavede euthanasie. Aspoň ze začátku bude nepovinná, takže to rozšíří naší svobodu a zároveň ulehčí státní kase. To je ostatně taky nápad Adolfa Hitlera, aby se zlikvidovali jedinci s vyšší spotřebou, než produkcí. Začínal s postiženejma, ale k důchodcům se naštěstí už nedostal...

koloušek
27. 04. 2010
Dát tip
To je ale téma na noc! Já se toho snad už nedožiju, ale je možné že se dočkám nenávisti mladých ke starým. A možná i toho, že z té zvýhodňované menšiny se brzo stane většina, tímto tempem rozmnožování.

FAE BOMB
27. 04. 2010
Dát tip
Skoro si řikám, jestli představitelé tohodle státu sami nejsou rasisti formátu Adolfa Hitlera. Nespravedlivý zvýhodňování menšin vede jen k nenávisti ze strany většiny a sympatiím k ultrapravici a vládě tvrdé ruky. Pokud se podaří v lidech vzbudit dostatek zášti proti minoritám, tak bude jen krůček k převzetí moci nějakou neonacistickou organizací/stranou. Pak už bude pozdě něco měnit. Krize (která se narozdíl od tvrzení politiků bude pouze prohlubovat) a hledání viníků tomu jen napomáhá. Mám obavu, že se ještě dožijem války, koncentráků, atd. Akorát všechno ve většim. (Kolik položek je asi schopna denně vyřešit moderní velkokapacitní spalovna komunálního odpadu?)

koloušek
27. 04. 2010
Dát tip
Garay, děkuji a přeji všechno nejlepší...

koloušek
27. 04. 2010
Dát tip
To my všechno známe a rádi je máme. Někteří i pracují, ostatní jen tancují, dřív nebyly žádné dávky, nerodili na přídavky, byli vděční za málo, dnes by se jen chlastalo, kdo není na jejich straně, rasistou se rázem stane ...

Garay
27. 04. 2010
Dát tip
:)

FAE BOMB
27. 04. 2010
Dát tip
Co na tom, že je Mikeš černej. Pokud se bude chovat slušně, tak to nikomu nevadí. A že cikáni kradou, to je fakt. Co mi vyprávěl děda, tak kradli i mezi válkama, kdy žádnej rasismus neexistoval a cikáni žili kočovnym způsobem života. Většinou se živili krádežema ovoce a zeleniny, domácího zvířectva včetně psů a koček a žebrotou. Každej jim rád něco dal, bylo to lepší, než zasklívat vokno, případně hasit stodolu. Ale abych nebyl nespravedlivej, pár z nich občas vzalo i nějakou příležitostnou práci...

koloušek
27. 04. 2010
Dát tip
Děkuji FAE. Připomněla jsem si to, podle mě to není žádná hrůza, jakou z toho dělali. Já tam ale komentář psát nebudu.

FAE BOMB
27. 04. 2010
Dát tip
http://magazin.softimage.cz/jak-byl-mikes-ukraden-cikany/comment-page-1/#comments

koloušek
23. 04. 2010
Dát tip
Zvířátka jsou nevinná, na Mikeše vzpomínat budou ještě naše děti, nejde jim o barvu pleti. Nostalgiku, děkuji.

nostalgik
23. 04. 2010
Dát tip
kocourku černý vždy budu ti věrný Čechů jsi pravý syn přes soustu lotrovin duši máš přečistou a nejsi rasistou

koloušek
18. 04. 2010
Dát tip
Robinie, děkuji.

Robinia
16. 04. 2010
Dát tip
*

Bíša
16. 04. 2010
Dát tip
Zajisté!

koloušek
16. 04. 2010
Dát tip
Bíšo, to by mělo platit hlavně pro žalujicí stranu, že? Děkuji.

koloušek
16. 04. 2010
Dát tip
tobě, baado, také díky.

koloušek
16. 04. 2010
Dát tip
synáčku, děkuji za návštěvu.

Diana
16. 04. 2010
Dát tip
avox - no tak! Sem s tím citátem! Taky jsem zvědavá :-)

Bíša
16. 04. 2010
Dát tip
A co tak začít pracovat, nejen si stěžovat....

baaba
15. 04. 2010
Dát tip
:o)))

synáček
15. 04. 2010
Dát tip
:o) *

koloušek
15. 04. 2010
Dát tip
avox, snad to není tak hrozné, klidně jsi mohla, vždyť to není pro děti, já jsem zvědavá...a děkuju.

avox
15. 04. 2010
Dát tip
utkvěl mi v paměti jeden citát, náramně by se teď hodil, ale ne pod tuhle milou básničku, spíše těm iniciativním Rómům... */

koloušek
15. 04. 2010
Dát tip
Každé hodné zvířátko bude trpět zakrátko, na Mikeše vina padá, za to ale může Lada. Diano, děkuji.

Diana
15. 04. 2010
Dát tip
Mikeš si pustil pusu na špacír, tak ať pyká! Protože: "Za pravdu je dvojí sazba: buďto metál - nebo vazba. Kdo ji řekne dřív, než včas, tomu pravda zláme vaz!" (Jiří Žáček)

koloušek
15. 04. 2010
Dát tip
Pustíme tam kocoura, ať ty ..... prošťourá. maceško, děkuji.

macecha
15. 04. 2010
Dát tip
Mikeše se nevzdáme! Vždyť nám v dětství nahrazoval věci, které sice nyní máme, ale, jak je vidět, tak je nezvládáme! T***

koloušek
15. 04. 2010
Dát tip
Děkuji javaví, třeba se domluví.

javavia
15. 04. 2010
Dát tip
Někteří neví už co by řešili Mikešovi kožíšek rádi by změnili.. T*

koloušek
15. 04. 2010
Dát tip
renegátko a skoro, děkuji. My, přítulná zvířátka, musíme držet při sobě.

skoro
15. 04. 2010
Dát tip
Snad ho ten černý kožíšek zachrání.Mikešovi i Kolouškovi T.(Náš kocour říká čuníkovi prase bílé ušlechtilé a taky se proto na něj nezlobím.)

renegátka
15. 04. 2010
Dát tip
Teď jste milá zvířátka všechna v ohrožení.Příště to odnese krteček, koloušek , nebo včelka Mája.Rasismus je špatná věc, ale rasismus naruby je ještě horší.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru