Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Symetrické haiku

03. 08. 2010
9
32
3513
Autor
StvN


Hukot lednice

-

Položil jsem si deku

na nahé tělo

jsem si položil deku

-

lednice hučí

 


32 názorů

evalota47
27. 06. 2011
Dát tip
nesnáším hučení lednice,to vytočí mne více než si kdo představí...

Douger
04. 02. 2011
Dát tip
Můj záchůdeček -- Posadil jsem se na něj jeden malý prd na něj jsem se posadil -- Záchůdeček můj Haiku jsem neměl nidky rád=) Nutili mě do něj ve škole!!!

zajímavě napsáno...

hmmm zájímavě nápsáno....mě se to líbí...Díky...

Manuamanua
31. 08. 2010
Dát tip
Asi mám stejnou nejmenovanou značku lednice :)))

Kaluš
16. 08. 2010
Dát tip
Moc pekne...

moorgaan
03. 08. 2010
Dát tip
symetrie je dokonala... haiku mne unika

neroušek
03. 08. 2010
Dát tip
Styď se, milý StvN,toto dávat na Písmák.Polepši se,ostudo!Toto je kvalitní asi jako sraní do piána.Neroušek to pasuje na hrůzu měsíce srpen.******

Janina6
03. 08. 2010
Dát tip
No, já v tom asi hledala víc složitostí, než je zdrávo, na to mě užije :-) Na významové symetrie jsem z tvého psaní už zvyklá, takže jsem šla ještě i po jiných možnostech, abych prozkoumala všechno. A líbilo se mi, že "lednice" jsou jakoby proti sobě v rozích.

StvN
03. 08. 2010
Dát tip
Ale ne, je to tak, jak říkáš, akorát nejde o slovosled, ale o význam, to je vše. Proto jsem se divil, že se bavíte o pořadí slov. To není tak důležité.

Janina6
03. 08. 2010
Dát tip
Kdybych si to myslela, tak nepíšu Proseckému, že prostřední verš je osa. Beru ho jako myšlenkovou osu. (Syntax je přece i o významu.) Položil jsem si deku na nahé tělo. Na nahé tělo jsem si položil deku. A uprostřed je společná část, od ní se dá přecházet k začátku i konci. Jestli je tam "zašifrováno" něco ještě hlubšího, tak jsem to holt nepobrala.

StvN
03. 08. 2010
Dát tip
Haiku nejde po povrchu. Smyslem není povrchní smyetrie = ani syntax, ani grafika. To si vážně myslíš, že bych to psal jenom proto, že by se mi to líbilo graficky?

Janina6
03. 08. 2010
Dát tip
No to je ovšem škoda, proč nevyužít všechny možnosti? Grafická symetrie už tu byla. Tady v šestý řadě to vypadalo, že by tam mohly být obě.

StvN
03. 08. 2010
Dát tip
Nejde v první řadě o symetrii syntaktickou.

jH
03. 08. 2010
Dát tip
a co to nahý tělo, ha?

Janina6
03. 08. 2010
Dát tip
Prosecký, já taky ne, ale je to zábavné.

Hoď deku na lednici, hučení nebude slyšet.

Prosecký
03. 08. 2010
Dát tip
Janino, je to osa, po jejíž obou stranách jsou symetrické části. Osa samotná ale musí být také symetrická, třeba "na nahé tělo nahé na". Ale asi tomu nerozumím.

Janina6
03. 08. 2010
Dát tip
Prosecký, prostřední verš je osa, řekla bych. Ale ne jediná, protože "lednice" a "hučet" jsou v inverzi. Tak musí být ještě jedna šikmá. Proto ten můj "zlepšovací návrh". Ale neručím za nic, tady je taky strašný vedro :-)

Prosecký
03. 08. 2010
Dát tip
symetrie hapruje akorát v prostředním verši. Tak to dopadá, když duše umělcova změkne teplem.

Asi máme rozdílný pohled na svět:-)

Janina6
03. 08. 2010
Dát tip
Úchvatné! Nebylo by ještě symetričtější "Položil jsem si deku na nahé tělo deku jsem si položil" ? Připomnělo mi to zážitky z jedné dovolené. Napolo žil jsem si :-)

tyjo

Whitesnake
03. 08. 2010
Dát tip
filosofické dilema dne, neřkuli týdne

když hučí lednice, probudilo se hovězí...

Whitesnake
03. 08. 2010
Dát tip
určitě schůdnější stav, než si položit na nahé tělo lednici a slyšet hučet nespokojenou deku

Zuzulinka
03. 08. 2010
Dát tip
odmrazit!...chce to odmrazit!

Norsko 1
03. 08. 2010
Dát tip
chce otevřít

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru