a2a2 by měl psát víc krytyk! dobré
Mi tento text, bohužel, jako poezie mnoho neříká. Připouštím, že otevírá myšlenkové roviny, nastavuje problémy, experimentuje, to vše je třeba ocenit a vyžaduje odvahu nebo sklon k exhybicionismu, ale je doslovně přeplácán tvary, výrazy, které mne mohou sice nutit přemýšlet a snažil jsem se o to, pokud mi trpělivost stačila, ale upřímně, nedozvěděl jsem se nic nového. Naopak, myslím si, že kdyby se text soustředil na méně nadhozených otázek, jakkoliv mohou spolu souviset, zřejmě by mě oslovil více. Za sebe mi třeba překáží cizí slova, ale nejsem čtenářem budoucnosti, jen si myslím, že je škoda, že s takovýmto přístupem se takovéto básně vědomě zbavují části jazykově nevybavených čtenářů. Báseň ve svém výrazu varuje a mentoruje a právě mentorování je poloha, která, jak si myslím, se míjí ve sdělení účinkem. Také jsem si položil otázku, zda autor svým způsobem vědomě neprovokuje a nedivil bych se, kdyby tomu tak bylo a kontraverze, které takto vyvolává, mohou mít pozitivní výsledek či určitě ho mají, neb je v tom nejlepším smyslu slova posedlý poezií.
netrvat na svém čase
netrvat na onom posttrvalém chvění
kontroverzní, jak zřím, jako kdysi, jako stále. A tak ty dva verše jsou jako křídla jednoho okna. Být doma nebo na zahradě? Toť oč tu běží.*
....ne, Markéto., neobtěžovalo: jen překvapilo...))
mě taky né. jen jsem ho chtěl zase v pořádku vrátit:-)
mě to neobtěžovalo, milá markéto. naopak, děláš si zbytečné starosti
avi jsem poslala hromadně, abych se nemusela vypisovat s jednotlivými nicky... dodatečně se omlouvám těm, které to obtěžovalo
Markéto, nevím, proč to avi....ale když už : co je to "více než zajímavý?"..)))
jo tak holo-gramy. ten lyryk, ten je ale su-pr/d.
příště markétě napíše třebas 3D hejbací. i bez brejlí.
(jasněžene, za vyjádření to nestálo, jen sem potřeboval záminku poctivě vrátit markétce to avi)
ale hovno...netvrdim, že chápu celou kritiku čistýho rozumu, ale ty si jí evidentně neviděl ani z letadla
jH: "...asi jako Kant, kterej celej život zasvětí metafyzickýmu plácání o hovně a vůbec se nevěnuje jazyku.."
to je ale ptákovina, co tu tvrdíš; Kant, ten v podstatě položil základy jazyka moderní německé filozofie (viz především Kritika čistého rozumu)...
vrr...
když o něčem nemám ani šajna, tak o tom snad pomlčet. rýpeš se tu klacíkem ve svém vlastním - -.
Milá Markéta má zřejmě vynikající lupu, hodně času, obrovskou představivost a v neposlední řadě neúprosné
cítění celého poetického kontinua. Dík za avi
je to asi tak zajímavý a nosný jako moje ranní prdy...asi jako Kant, kterej celej život zasvětí metafyzickýmu plácání o hovně a vůbec se nevěnuje jazyku...a už mě prosimtě neavízuj, touhle sračkou se odmítám dál zaobejvat
Lyryk má formálně velmi svébytně vystavěné texty, kde těžiště tvoří právě ony neologismy, jakési znaky...podobné piktogramům, které (není-li člověk sám uvnitř nudný - viz komentáře výše) pod čtenářovým zrakem rozevřou hned několik významových rovin a propůjčují tak dílu plasticitu a sémantickou hutnost. tato forma poetiky mi asociuje holografický princip, kde každý z jednotlivých znaků nese v sobě "zazipovaný celý soubor"... Obsahoově je text více než zajímavý, nosný a podstatný
vcelku zaujímavé (tie hádanky vnútri slov) ale namáhavé na čítanie
otázka zvýraznit nebo nechat tak.. napovědět další významy a možnosti - nebo ne... a když ano, tak jak, aby čtenář nesledoval nakonec jen "tučňáky" a zbytek si nechal uplynout.
Nevím.
bez ohledů nadna sebe *
přeobrazované, pro mě naprosto roztěkané, jako když se v kine roztrhne film a ony ty obrázky lítají vzduchem jeden přes druhý a míhají se na plátně, až jde člověku z toho závrať...rozhodně se mi to ale něčím líbí*
vysvětluj egile. tvé prdy lidi zajímají
Rozhodně nemám na nějaký fundovaný rozbor, ale za sebe můžu říct, že mě tato poezie zajímá, a to, co mnohým připadá jako samoúčelná nebo jen zábavná hra se slovy, mi přijde spíš jako objevování, jako cesta do hloubky slova a za ně. Vždyť slovo je náš, člověčí vynález, jím se zmocňujeme skutečnosti, proč kolem něj našlapovat po špičkách a bát se vidět víc? Když už to nedokážu sama, aspoň můžu obdivovat, jak to zkouší někdo jiný...
takovej valčíček, to je hudba, jak říká zbora. jinak řečeno, poezie dřevorubce
proč bych měl s obsahem nesouhlasit jen proto, že toto je ještě hrůznější alternativa než-li to kritizované? :-)
..kýčaři se, potrefení, ozývají? :-) Nene, tohle není řadová (~zbytečná) poezie. Myšlenkově je text nabitý, nicméně přes tvou - místy až burleskní - sémioticko/neologistní hru je místy opravdu obtížné se dopracovat do blízkosti zdrojů tvého tvůrčího gesta. V takových chvílích nezbývá, než se oddat hudbě. Dobré je, že i tam máš co nabídnout.
ty se asi hodně vyžíváš ve schopnosti unudit čtenáře k smrti viď? při čtení tvých věcí si vždycky řikam - díky bohu že ho tu lidi neposlouchaj a nepíšou tak, jak to po nich chce ve svejch pamfletech...
spíš jde o to, že je tady přesračkováno. z tohoto hlediska je lyryk bůh, spasitel a tak podobně.
akorát mě tam nebavěj/nezajímaj ty slovní vsuvky, na to už nereflektuju, devětsetkrát stačilo.
the tip
Potísící a slibuji, že naposledy: Lyryk mě zoufale nebaví. Moje poslední návštěva a komentář u tohoto nicka. Vy ostatní si v něm hledejte to, co tam není, slintejte a výběrujte tuhle nabubřelou nudu. A autor se vám bude odkudsi potutelně smát, jak si s vámi pohrává. Jedno z nejprotivnějších dílek, jaké jsem tu zažil!