Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Kain

17. 09. 2010
4
12
1153
Autor
Presbyter

Tahle básnička původně vznikla jako prostá reakce na to, jak se lidé dovedou odvracet jeden od druhého na základě pomluv anebo když se dozví, že ten druhý udělal něco nedobrého a oni ho hned odsoudí, aniž by se ptali co a jak. Nicméně, když jsem si přečetl některé více než hloupé, zlé, kruté a urážlivé komentáře zde na Písmáku pod některými dílky, myslím, že veršíky o Kainovi se hodí i do této naší virtuální situace...

tak to cítím

pohledy vyhýbavé

ubohý Jidáš

kam ten se hrabe

 

polibkem nezrazují

tváří se že nejsem

ano už vím

jak zacházejí se psem

 

odepsaný

vymazaný z adresáře

znamení Kainovo

už nikdo ti neodpáře

 

včera V. I. P.

a dnes R. I. P.


12 názorů

Presbyter
17. 01. 2011
Dát tip
Sympatická je mi teorie, že peklo sice existuje, ale je prázdné... Je-li Kristus opravdu Spasitelem všech, je jistě také Spasitel Jidášův. Své zrady litoval, vrátil velekněžím peníze se slovy: "Zradil jsem nevinnou krev!" Ale oni na to: "To je tvoje věc." Po těchto "milých" slovech náboženských autorit bych si taky hodil mašli...

salome_sisi
16. 01. 2011
Dát tip
jo, slyšela jsem, že jeden papež, už už měl být kanonizován...ale jak se vyhrabává na takovýchto co nejvíc a nejlépe i špíny,..našlo se na daného papeže, že jednou při kázání prohlásil, že Jidáš je určitě v pekle, za to, co Bohu udělal...právě, že tohle nemůžeme nikdy o nikom říct! ...nikdy nevíme, co prožíval sám jidáš, když se věšel, jestli v té chvíli nedošel ke smíření s Bohem...nic nevíme, tak nesuďme...

Presbyter
17. 09. 2010
Dát tip
Kainovo znamení nebylo trestem, nýbrž chránilo před krevní mstou. Kain se stal vrahem, ale Bůh nechtěl, aby oplátkou někdo zavraždil Kaina. My lidé se tak rádi a tak často navzájem odsuzujeme! Ježíš neodsoudil ani Jidáše.

jH
17. 09. 2010
Dát tip
opravdu, díval sem se do mobilu a Kaina sem už taky smazal

Alegna
17. 09. 2010
Dát tip
líbí *

cem
17. 09. 2010
Dát tip
Filíštínova Motlitba pro Mordpartu

Zuzulinka
17. 09. 2010
Dát tip
bez zla by nebylo dobra:)...tak to je a bylo od nepaměti...

zolli
17. 09. 2010
Dát tip
Mě dostal závěr. A protože mám podobné zážitky při odchodu z jedné sekty, působila na mě básnička dobře. Snaživě upocený pocit s bělohadem nesdílím.

Max Hutar
17. 09. 2010
Dát tip
Zítra I.P. Pavlova, až mě to tu omrzí. Obávám se, že je tam příliš dořečeného. Buď prolog, nebo dílo, obojí se pak už tříská.

Honzyk
17. 09. 2010
Dát tip
....nemám rád, když se někdo, lidově řečeno, naváží do Kaina, v jednom překladu tzv. "oráče na skále"...Abel byl, nepletu-li se, pastevec...a "milej zlatej"... probudil v bráchovi prostě velkou nenávist... K.stigma příšernej,podle mě nepřiměřernej trest, když už se do toho tady pouštím... ...ani Jidáše nezatracuju - odsoudit tyhle postavy tak jednoduchý !... text jakoby vyklapkáván morseovkou......

Whitesnake
17. 09. 2010
Dát tip
Mně to přijde takové nijaké, neumělé, snaživě upocené.

Norsko 1
17. 09. 2010
Dát tip
stačí prolog

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru