Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Sonet (rok 1948 a dál?)

31. 01. 2011
1
4
435
Autor
kurinoha

Bodalo je u srdce, když opouštěli vlast.
Přesto činili tak z lásky k ní.
I hlasy čtyř jim dodnes v uších zní,
jak nechali pro ně zem, aby mohli tu krást.

Bohémie pláče, zbytek světa krvácí,
hrdinové v pekle se perou,
životy druhých za své berou.
Nakonec přece jen domů šťastně se vrací.

Chtěli zpět čest a uznání za své oběti.
Tak pole nově oseli, nevěda však,
že hejna rudých havranů brzo přiletí.

Zapustili pařáty, rozprostřeli křídla,
čtyřicet let klovali do živého masa.
Ač vyhnáni, pár jich zůstalo - i jejich bidla.


4 názory

A.H.
06. 02. 2011
Dát tip
Máš to jako barevnou hudbu. A tady se ti courá jamb: I hlasy čtyř jim dodnes v uších zní

Chápu, že je to jen čistá zkouška formy (celkem úspěšná, jen v závěru nemáš zrýmované prostřední verše obou trojverší), měl by sis však dávat větší pozor na rytmus a dodržení veršové stavby ("jak nechali pro ně zem, aby mohli tu krást", "ač vyhnáni, pár jich zůstalo - i jejich bidla"). Možná by bylo dobré si přečíst něco o prozódii a pak teprve pokračovat dál. Hodně nepřirozený jazyk (verše vycpané prázdnými slovy, "chtěli ZPĚT čest a uznání" - nikomu jej přece nedávali, proč by je měli chtít zpět?, libovolné střídání přítomných a minulých časů...) - to je "jen" otázka neúnavného pilování. Máš tam i pár vyložených jazykových chyb ("nevěda však" místo "nevědouce však"). Alegorická stránka věci je hodně násilná a neplní svůj účel. Alegorie by měla ukazovat to, o čem mluvíš, z nového, neobvyklého a nějak obohacujícího úhlu pohledu... V alegorii by mělo jít o nalezení nových souvislostí, nejde jen o prosté přelepení pravých jmen (byť docela slušnými) obrazy. Přeju hodně štěstí v další tvorbě.

Miroslawek
01. 02. 2011
Dát tip
Ó sole mio... tohle je zbytečné

Moc Hezky Napsáno...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru