Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Letní

12. 02. 2011
5
11
973
Autor
Silje

bezeslovná motolice

do krajnice      do veřejí

a horký asfalt plní plíce

na patře skvrna po oleji

 

silnice žíla v okrovém poli

šelestem tiše proudí rtuť

ztmavly ti oči můžeš mi dolít

ty nejsi jed jsi jen potměchuť

 

nepřestat běžet     z horka kóma

v posteli na troud suchý mech

budu dál hledat kde je doma

ve slaných mapách na zádech


11 názorů

Miroslawek
22. 02. 2011
Dát tip
Silje: no, zatím vidím jen ty řeči, snad se dočkám ;)

Silje
14. 02. 2011
Dát tip
Miroslawek: Oukej! :) Na tak mocnej komentář nelze říct nic, jen si ho teda vzít k srdci.

Miroslawek
13. 02. 2011
Dát tip
odfláknutá mizérie

koloušek
13. 02. 2011
Dát tip
T*

Silje
13. 02. 2011
Dát tip
dajakbol: Díky za vyvsětlení, pravdu díš, mám v tom mezery a vím to. Často na to dost vědomě kašlu, což mi teda ke cti neslouží:), protože se mi nechce upravovat, jak se to samo vynořilo. Wincent, slivaka: Díky.

slivaka
13. 02. 2011
Dát tip
letní t.*)

dajakbol
13. 02. 2011
Dát tip
No podľa mojich pozorovaní sa na nezvládnutú formu väčšinou viaže mizerný obsah; druhá možnosť je, že autor je už poučený z teórie a rytmizuje prípadne aj rýmuje dobre, ale nevie svoj text zvnútorniť a báseň ostáva prázdnym ornamentom; tretia možnosť je, že obsah i forma fungujú v nerozlučnej jednote ako suverénna báseň; no a štvrtá možnosť – a to je aj prípad tejto básničky – je, že forma, tvorená z podstatnej časti rytmom, síce kríva, ale obsah napriek tomu zaujal. Ten rytmus – už v prvých piatich veršoch miešaš trochej, jamb i daktylotrochej. V tom by si bolo treba urobiť jasno a s rytmickou stránkou básne vedome pracovať, ak to má byť vo výsledku viazaná báseň.

Wincent
12. 02. 2011
Dát tip
budu dál hledat kde je doma ve slaných mapách na zádech krásný závěr =) T

Silje
12. 02. 2011
Dát tip
Díky za názor, můžeš to prosím nějak rozvýst?

dajakbol
12. 02. 2011
Dát tip
Vzácny, vzácny, skoro až unikátny prípad, keď je obsah v príkrom rozpore s nezvládnutou formou.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru