Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Chodný blácha

27. 04. 2011
0
6
757
Autor
Kuře_Juře

Nejsem rasistka. Nejsem fašistka. Mám ráda dobrou hudbu, dobré pivo a dobré mravy. A mám ráda, když se se mnou jedná na rovinu...

 

„Co ta Oi!ka?! Toto nosit nebudeš! Jinak tě NEZNÁM!!! Jsi už normální???

Podepsán brácha…

Už tolikrát jsem se mu snažila bránit a vysvětlit mu, jak se věci mají. Co ta nášivka znamená a proč se mi zrovna tento styl líbí. Proč poslouchám právě tuhle hudbu a proč nosím tamty boty. A on vždycky jen odfrkne, něco si mumlá pod nos, ani mě nenechá dokončit větu.

Radši věříš, co ti nabulíkovali na Nově. Když označí pravičáka nebo naopak antifáka jako skinheada, jen hloupě přitakáváš. Srovnáváš mě s těmi, kteří spí s Mein Kampf pod polštářem, protože snad ani neumí číst?!

To si jako myslíš, že jsi nejchytřejší na světě?!

„Každej ví něco. Víš snad ty, kdo založil Beatles? Myslíš, že Svojsík, Frištenský, nebo snad Tyrš? Víš hovno.“ (Jindřiška, film pelíšky).

Chtěla bych být zas malá holka, hrát venku na schovávanou, válet sudy z kopce, chytat chrousty a malovat křídami na beton. Nemuset poslouchat vás, pokrytci, jak mě odsuzujete a přitom si serete do huby. Až si zametete před svým prahem, teprve pak se můžeme o něčem bavit…

Čím víc se zajímám o to, co se kolem mě děje, čím bedlivěji sleduju přístup, jakým spolu jednáme, čím víc se snažím chovat slušně a zodpovědně, tím víc mě něco tam hluboko uvnitř rozkládá zaživa. Jako by snad nenávist k čemukoliv nebo lhostejnost byly civilizační choroby. A zdravý organismus dostává alergický záchvat…

Jindy mi lichotilo, když jsem viděla, že se o mě starší brácha bojí a chce mě chránit. Teď se bojím sama.

S těmi svými předsudky se na skinheada těžko podíváte jinak než na technaře. Marná je snaha utřídit cizí myšlenky. Marné je chtít po cizím, aby vám naslouchal. Snad i ta zeď by chytila hrách, kdybych jej po ní hodila…

Nevíš o něm vůbec nic. Nikdy jsi ho neslyšel vyprávět vtip, vysvětlovat, co jsou to chemtrails a neviděl jsi ho, jak si míchá tatarák. Nevíš ani, odkud je! Jak mu sakra můžeš vidět do hlavy?! Kde bereš tu drzost si brát do huby někoho, koho neznáš?

Podívej se na sebe. Jsi už normální???


6 názorů

Kuře_Juře
02. 05. 2011
Dát tip
Je to tak nepřehledné a zmatené, jako myšlenky, které se mi honily hlavou, když jsem to psala. Po pár dnech už to vidím zase trochu jinak, i když je mi z toho pořád stejně na nic...

Staňýk
28. 04. 2011
Dát tip
Připadá mi to jako citový výlev, co mi slina přinese na jazyk ... chtělo by to učeat

Petrusha
28. 04. 2011
Dát tip
veľmi neprehľadne spracovaný text absolútne z neho nedokážem vyčítať, čo tým koniec koncov autorka chcela povedať

Lakrov
28. 04. 2011
Dát tip
Možná je to dobrý námět. Zpracovaný je nepřehledně; být zpracovaný přehledně, mohlo to být mrazivé zamyšlení. Možná je dobře, že je takový námět zpracovaný nepřehledně, napadá mě v souvislosti s nezřetelností postoje autora.

..bojí se o tebe..

claymen
28. 04. 2011
Dát tip
Jenže ono je strašně složité se v tom orientovat, kolik jenom je odnoží skinheads? Náckové, kteří prostě mají rádi svou zem, ale trochu se jim to v hlavě pomotalo, antifa, kteří mají rádi lidi, ale brání je tak, že hážou kostky po jiných lidech, nebo původní dělníci, kteří sou hrdí, že si nejedou na drogách. Tady to vypadá tak, že ty nikoho neodsuzuješ bez toho abys ho poznala, ale proti tobě je celý svět. Je to tak doopravdy?

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru