Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Odchádzanie

19. 05. 2011
4
4
1221
Autor
HenryP

 


 

Čistím sklo od vzduchu

linajku za linajkou,

Presvitá domoradie životov

a s každým

som opäť trochu ďalej

 

Za oknom

sa pár vyplašených kačiek vkreslí do oblohy,

nástojčivo ako stopa 

do májového snehu -

Viac krásne ako zbytočne

 

Po chvíli opäť sklopím pohľad

Ešte stále

nemám platidlo, ktoré potrebujú,

 

ten obraz by som si inak nechal vpáliť do kože

či aspoň zabaliť do včerajšej prikrývky

 

Nahrádzať mi nikdy príliš nešlo

a okno sa už rosí


4 názory

vk
19. 05. 2011
Dát tip
báseň ma dosť oslovila, takto som ju prečítal: Čistím sklo od vzduchu linajku za linajkou, Presvitá domoradie životov a s každým som opäť trochu ďalej Vidím, ako sa za sklom (oknom) pomaly a postupne vynárajú domy/životy, každým očistením okna sa človek posunie (svoju perspektívu). Len mi nie je jasné, prečo sa čistí práve od vzduchu. Prečo vzduch prekáža? Vyzerá dosť dôležito, ale ťažko sa interpretuje inak ako špina. Ale veľmi pekný obraz na úvod. Za oknom sa pár vyplašených kačiek vkreslí do oblohy, nástojčivo ako stopa do májového snehu - Viac krásne ako zbytočne Prirovnať kačky na oblohe k stopám v snehu – respect. Vidí nástojčivý obraz, viac krásny ako zbytočný – to je, myslím, pre báseň podstatné konštatovanie. Mimochodom, je nejaký vzťah vzduch-obloha? Mne by sa viac pozdávalo, aby to bolo prepojenejšie, napríklad: Pár vyplašených kačiek sa vkreslí do okna atď. Po chvíli opäť sklopím pohľad Ešte stále nemám platidlo, ktoré potrebujú, Ale – smútim, nedokážem získať ten obraz... ten obraz by som si inak nechal vpáliť do kože či aspoň zabaliť do včerajšej prikrývky ...ktorý chcem mať stále na očiach, so sebou... Včerajšia prikrývka naznačuje intimitu a zároveň, že niečo, čo bolo, už nie je... Za všetkým hľadaj ženu? Nahrádzať mi nikdy príliš nešlo Potvrdzuje sa: niečo odišlo, niečo musí prísť a obraz pomaly bledne... a okno sa už rosí Takáto poézia s obrazmi sa mi páči, ale pre mňa je dôležité, aby neboli samoúčelné, ale podriadené vyššiemu cieľu, teda myšlienke. V tejto básni som ju dokázal nájsť, aj keď som narazil kde-tu na problém. Celkovo mi to však s pomocou peknej obranosti niečo povedalo.

HenryP
19. 05. 2011
Dát tip
vdaka za upozornenie, uz je to prec :)

vk
19. 05. 2011
Dát tip
ten obraz je pekný páči sa mi (tie tagy čo?)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru