Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

KAPSY PLNÉ BEZBŘEHÉ PRÁZDNOTY

01. 06. 2011
12
30
1846
Autor
Měrka_out

Lidé by měli být k sobě hodní a ohleduplní – ale nejsou takoví.

Lidé by měli být k sobě hodní a ohleduplní – ale nejsou takoví. Valná většina z nich je agresivní.

Prakticky denně se potkáváme a chceme si dát přes držku jenom proto, že existujeme a jeden druhému tak překážíme.

Já jsem jediný, který má skutečně smysl. Vše ostatní je bezvýznamné. Já sídlí v každém z nás a dělá z nás jedinečné čuráky,  piče a nebo hermafrodity.

On byl také Já. Jmenoval se Homeopatik Dávivý a dělal na každého ramena. Zdánlivě byl sebevědomý, ale to způsoboval jeho silně rozvinutý komplex méněcennosti. Nosil ho v sobě od útlého dětství a pěstoval si ho. V tomto ohledu bychom ho mohli považovat až za náruživého. Skutečně si to užíval.

Když mu bylo sedmnáct, zašel za maminkou, neb náhle pocítil krizi své identity. Řekl jí:

„Je mi ze mě samého zle a chtěl bych se léčit.“

„Smiř se s tím, že jsi bezcenný a nikomu na tobě nesejde. Uvidíš, pomůže ti to,“ poradila mu.

On vybuchl:

„Matko, tímto svým sebeobnažujícím tvrzením jsem ti chtěl decentně naznačit, že chci, abys mě odvedla k odborníkovi, který mi předepíše prášky a skutečně mi pomůže!“

„Na to nemáme finanční prostředky,“ sdělila mu stroze a odebrala se k ledničce. Vytáhla si z ní lahváče, zaujala místo v křesle u konferenčního stolku, z jeho desky vzala dálkový ovladač a aktivovala bednu.

Obrazovka se rozhořela bestiálním amokem, stříkaly z ní špatné zprávy  a děsuplné situace, z nichž se střízlivému člověku zvedal žaludek.

Každý z nás je uvězněný sugestivní iluzí existence. Připomíná to pohled na rozkvetlou louku, nad níž se v hustém oblaku vznášejí mýdlové bubliny, které mají uvnitř sebe malé plastové vojáčky, s jakými si hrají děti s penisem.

Homeopatik upadl do deprese a začal přemýšlet, jak by přišel k penězům. Uměl číst, psát a chabě počítat.

Usoudil, že nejvhodnější povolání bude pro něj básník. Zašel proto do veřejné knihovny, kde chtěl od tamějších zaměstnanců poradit, jak by to měl provést.

Zaklepal a vstoupil. Knihovna mu připadala ohledně prostoru, který zabírala, podezřele zanedbatelná. Za stolem tam dřepěl jediný zdejší pracovník – a to sice tlustá knihovnice vzbuzující dojem prostoduchého analfabeta. Jedla chleba se sádlem. Přikusovala k tomu ředkvičku a pila rum.

Homeopatik se na ni usmál a ona si odgrcla.

„Chtěl bych se stát profesionálním poetou a nevím jak na to,“ informoval ji.

Knihovnice dožvýkala, pracně polkla poslední sousto a zeptala se:

„Navštívit faráře už jsi zkoušel?“

To Homeopatika opravdu doposud nenapadlo, poděkoval a vydal se za svatým otcem Narcisem Samohanem. To byl bratr Pytla Samohana. Jeden se dal na víru a druhý na chlast. Obě možnosti vyjdou nastejno. Dřív nebo později totiž nutně dospějeme k závěru, že všechno je pouze fraška – smrtelně vážná a životu nebezpečná, která nemá s nikým ani toho nejmenšího slitování.

O skutečně vážných věcech se dá pouze žertovat a proto píšu tento příběh mladíka, který nemá rozum a nikdy ho mít ani nebude, neb nedostane k tomu příležitost.

Už teď o něm s absolutní jistotou vím, že zahyne… Chudák Homeopatik, povzdychl jsem si a začal psát přesně toto:

Narcis vytáhl z Homeopatika pinďoura a dodělal se rukou.

„Na mě už jsi moc starý, fakt mě nevzrušuješ, ale i přesto ti pomůžu,“ řekl, pročež dodal:

„Něco mi napiš a já ti řeknu, jestli máš talent.“ Podal mu papír a tužku.

Homeopatik se zamyslel nad bílou plochou a porodil svoji vůbec první básníčku. Moc se mu povedla.

Narcis si ji přečetl, pohladil ho po mastných vlasech plných vší a konstatoval:

„Máš talent chlapče. Vůbec nejlepší by ale pro tebe bylo, kdybys spáchal sebevraždu. Čím dříve, tím lépe.

Básníci třou bídu s nouzí, zpravidla získají kapavku a zemřou v totálním zapomnění. Nezanechají po sobě nic víc, než své dílo a o to se v důsledku budou zajímat pouze myši a nebo viry.

Zabal to a máš od všeho pokoj.“

Homeopatik ho poslechl a už o pár minut později vstoupil do dráhy nákladního automobilu, který ho sejmul a rozmačkal.

Za sekundu a půl byl videa této nehody plný internet.

1. června 2011

Petr Měrka


30 názorů

Měrka_out
23. 06. 2011
Dát tip
dík, IMo.

Měrka_out
06. 06. 2011
Dát tip
dík, lenkak

lenkak
04. 06. 2011
Dát tip
A kua! Dobré! Musím si tě přečíst víc, koukám... :)

Měrka_out
04. 06. 2011
Dát tip
povídky na net dávám už jenom jednou týdně. tak kdoví.

Měrka_out
03. 06. 2011
Dát tip
no já jsem s tím koncem spokojený. je tak jak má být. dík za komentář, tangensi

Měrka_out
02. 06. 2011
Dát tip
díky Metto

Měrka_out
02. 06. 2011
Dát tip
kéž by heartrate, kéž by. je to stále boj.

Měrka_out
02. 06. 2011
Dát tip
dík vonMax

Měrka_out
02. 06. 2011
Dát tip
dík kapso!

Měrka_out
02. 06. 2011
Dát tip
dík barmane

Měrka_out
02. 06. 2011
Dát tip
warren ellis a jeho transmetropolitan je to nejlepší na tomhle trhu. mrkni na jedničku vasile a uvidíš. mně se to hodně líbí.

Měrka_out
02. 06. 2011
Dát tip
MDavy, vždy je to otázkou vskusu a momentálního rozpoložení. ale jsem rád, že ses mrkla.

Měrka_out
02. 06. 2011
Dát tip
jsem velmi něžný, norsko

heartrate
01. 06. 2011
Dát tip
myslím, že píšeš čím dál tím lépe

Metta
01. 06. 2011
Dát tip
výborné

vonMax
01. 06. 2011
Dát tip
správně ulítlé, vtipné, knihovnice mi připomněla jistou louskačku ořechů a ty jména postav:))*

Kapsa
01. 06. 2011
Dát tip
Ahoj, nebyla tady náhodou nějaká KAPSA? :) Výborné dílko...

Barman
01. 06. 2011
Dát tip
Dnes obzvláště vypečené

Přiznám se, Petře, že naposledy jsem četl komiks v časopise ABC.. jo, a také Rychlé šípy a čtyřlístek :) Ale je pravda, že zfilmovaným komiksovým dílem "Sin City" jsem byl nadšen, takže jsem se trochu detailněji zabýval Frankem Millerem. Warren Ellis - to jméno jsem slyšel, ale tvorbu neznám. Nicméně určitě to omrknu.

Norsko 1
01. 06. 2011
Dát tip
měrka ve své neobvykle něžné poloze *

Měrka_out
01. 06. 2011
Dát tip
poslední dobou jsem tápal, vasile. ale souhlasím s tebou, tohle je ten styl. čteš comicsy? aktuálně vychází už 4. v řadě Transmetropolitan od Warrena Ellise - velice podařená věc!

Měrka_out
01. 06. 2011
Dát tip
dík elate...

Tohle je ten styl, který mi od tebe sedí nejvíc.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru