Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte se+/- 200 slov o Vesmíru
Autor
El...
Jednobuněčný mikroorganismus na kulatém zrnku prachu. Vpravo nekonečno, vlevo nekonečno. Stejně nekonečný prostor všude kolem, kam jen by dohlédlo jeho oko, kdyby ovšem nějaké měl...Byl by zamrkal oslněn tou nesmírnou velikostí, vesmírnou nekonečností...Ovšem nemá oční víčka, tudíž si nemůže ani zamrkat. Sedí tam, nekonečně malý oproti svému temnému nekonečnému okolí, jež je vyplněno ničím. Tomu ničemu říkal by dozajista vakuum, kdyby měl ústní a hlasivkové ústrojí, kterým by mohl něco říkat, a jistojistě by si myslel, že právě vakuum tvoří nekonečný vesmír, kdyby ovšem měl nervovou soustavu vyvinutou natolik, aby mohl myslet. A náhle - ! - Jeho světločivné čidlo zaznamenalo neznámou záři přicházející odkudsi...To se otvírala krabice od bot, ve které byl on i se svým zrnkem prachu zavřen.
Člověk, příslušník biologické čeledi hominidů, na kulaté planetě Zemi. V pravo nekonečná obloha, vlevo nekonečná obloha. Stejně nekonečný prostor všude kolem, kam jen jeho oko na obloze pohlédne. Mrká a mhouří své oči díky již vyvinutým pohyblivým očním víčkům, jest oslněn tou nesmírnou velikostí, vesmírnou nekonečností...Sedí tam, nekonečně malý oproti svému temnému nekonečnému okolí, jež je vyplněno ničím. Je vzdělán, a proto ví, že tomu ničemu říká se vakuum a to vyplňuje celý ten nekonečný vesmír. A náhle - ! - Jeho oči jsou oslněny neznámou září přicházející odkudsi....