Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Topím se v radiaci

16. 02. 2012
1
1
460
Autor
merunjka

Jedná se o píseň pro 2-3 interprety (muže, ženu a popř. ještě jednoho pro recitativy, ale není nutné). Sice to není explicitně uvedeno, ale doufám, že z textu jasně vyplývá, že žena zpívá třetí sloku.

 

Rec 1: Stanice CNN vám přináší mimořádné zpravodajství: Švýcarská vláda vydala prohlášení, ve kterém ujišťuje obyvatelstvo, že ohledně právě probíhajícího experimentu s urychlovačem částic není čeho se obávat. Apelujeme na občany, aby setrvali v klidu ve svých domovech, či se věnovali nadále běžným denním činnostem. Opakujeme: Není důvod k panice. Zachovejte klid.

  1. V korytě už vyschla řeka
    televizor ze zdi stéká
    je pusto, tak pusto

Do gauče se vpili vaši
ba i z brambor máme kaši
hustou, ach hustou

R: V blížícím soumraku mě má samota tíží
k ránu se bdění vrací jak zlý sen
a v bunkru strop se zas o pár palců snížil
topím se v radiaci a v obavách
co dá mi další den

Rec 2: Vysílá nouzový kanál televize BBC. Nevíme, jestli nás někdo poslouchá. Ale rádi bychom všechny, kdo nás slyší, ujistili o tom, že nevíme, co se stalo. V Londýně přežili dle našich zdrojů jen čtyři lidé. Dobrou zprávou tedy je, že nehrozí masové demonstrace, davová psychóza ani drancování ve větším měřítku.

  1. V proudu žhavé lávy tonou
    soustruh s ocelovou šponou
    je pusto, tak pusto

Když tu náhle někdo klepe
otevřu a děvče lepé
Zuzko! Čau Zuzko!

R: (víš) V blížícím soumraku mě má samota tíží
k ránu se bdění vrací jak zlý sen
a v bunkru strop se zas o pár palců snížil
topím se v radiaci a v obavách
co dá mi další den

Rec 3: Hovoří k vám nově vysvěcený papež Jan Jeroným VIII. Právě v těchto chvílích, kdy není jisté, zda lidstvo vůbec přežije, je důležité setrvat se svými bližními. Láska, porozumění, důvěra. To by měly být myšlenky, kterými se budeme v příštích hodinách, dnech a týdnech zabývat. Bůh žehnej nám všem.

  1. Petře, já šla skrze lávu,
    abych přinesla ti zprávu
    hustou, fakt hustou

Pro tebe a lidstvo nosím
dárek, zkus, jak kopá, prosím
zkus to, tak zkus to

R: V blížícím soumraku mi má samota schází
k ránu se bdění vrací jak zlý sen
a v bunkru strop se zas o pár palců snížil
topím se v radiaci a v obavách
co dá mi další den

Rec 4: Soukromá inzerce: Vyměním pěkný, prostorný kryt v luxusní pětimetrové hloubce, orientovaný severozápadně, za přílivu plovoucí podlaha, za stejně velký či větší 1+trezor, popř. 1+přechodová komora. Doplatek v plynových maskách a kyslíkových bombách jen velmi mírně po záruční době. Zájemci mne mohou kontaktovat na 300 Hz VDV. RK nevolat!


1 názor

Nečetl jsem to, ale určitě je to hezké. Líbitip!

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru