Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Vlašťovky za oknem - deníkový zápis

30. 05. 2012
2
2
952
Autor
Muriiel

..poslední dobou..roky špatně píšu, špatně se mi píše, ale někdy mám chuť něco ... přeci jen...a tak jen tak... "jen tak"

 

 


Až budu velká, pořídím si To malé modré chlupaté hopsající Cosi.

Cosi bude vydávat zvuky, takové Ty zvuky…žbllmm….žluum….

A ráno….nám Cosi bude kolébavě hopsat po posteli…peřinách..polštářích…

<><><><><>

< tám

a zpět >

<

>

V kuchyni máme tuhle, kde přebývám, světýlko na pohyb.

Když jsme z dosahu hledáčku, v rohu místnosti, nebo stojíme nehybně, nebo….velmi málo-hybně, zhasne.

Zhasne a nesvítí.

A je pak třeba se naklonit, zamávat a dát hledáčku vědět, že ještě ne, že je ještě třeba světla, že Tma nás jinak spolkne.

Včera mě napadlo, to je důvod proč o tom píšu, jak je zaujímavé pozorovat ostatní obyvatele tuhletoho našeho obydlí, nebo nově příchozí, hostí a cizince…jak se s Tmou vypořádávají.

Ti, co tuto zkušenost již mají, se naučili různé po-hyby a tanečky, skákání a naklánění.

Moc mě baví ta samozřejmost, s jakou ten pohyb už přijali za svůj a je to už něco, jako otočit kohoutkem.

Stojíme mluvíme, když tu…Tma…a je tu na něj ten čas..právě tahle chvíle…

-                     je už vlastně reflexem na přítomné temno.

Někdy, když jsem někde jinde, než tuhle, mám obsedantní choutky se při zhasnutí světla zaklánět a nutit k životu…

<><><><>

Je 11 hodin dopoledne.

Jsem tu na pár hodin zase jen já.

A..

Konev s čajem – tím, co už na první chuť léčí.

Termoska s nedopitou kávou.

Dva hrnky – červený a bílý.

Hrneček na odklepávání hříšných tyčinek na posteli, knihy… (poslední část poslední povídky od Šindelky – citlivé téma)…

Jeden modrý telefón, který postrádá svého mladšího bráchu…a teskně hučí…

Svetr, taška a klíče na nočním stolku, které nepasují do žádného z místních zámků.

<><><><><><>

“KREMROLE: Dobrý den Dobrý večer Přináším vám orgii jsem celá nahá a umírám žízní Hned mi udělejte šálek čaje a medové křupánky mám hlad jako vlk a je mi strašně horko – Dovolte abych si udělala pohodlí dejte mi kožich – s hustými chlupy plnými molů zabalím se do něho a nejdřív mě polibte na ústa a sem a sem a sem a tam a všude Že vás musím ale milovat když jsem přišla v těchhle rozedraných křápech tak po sousedsku a celá nahá říct vám dobrý den..” (Pan Picasso s Touhou chycenou za ocas)

 

 

<><><>

 

Je večer.

 

Stromy žloutnou, aby následně ztratily zeleň a ráno ji zase, přes sílící světlo, znovu objevily.

 

Mám hlavu na okně a pozoruju malé tečky daleko a připadají mi jako mouchy..

mouchy s vypnutým zvukem.

A přitom hned nad hlavou, nad Tebou, nade mnou lítajíjou vlašťovky.

 

Snažíš se najít...

...samu sebe asi...

A ptáš se, jestli píšu o tom, jak venku lítaj ptáci..

Mé rozhodné (a možná až moc prudké) "ne" ... Tě pobaví a jdeš zase číst a vést monology s lapťopem.

 

Hm hm hm.

 

a já...

 

Vlašťovky.

...


2 názory

Dave Lister
09. 02. 2013
Dát tip

na kategorii pardon ses teda pěkně rozjela.poslední roky se hledám tak důkladně, až ani moc psát nemůžu, tady ani moc číst nedokážu, po netu teda, ale tohle je inspirující pěkný čtení, tak ať ti to píše.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru