Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Pravda

15. 06. 2013
3
15
898
Autor
BarBi28

Už je to tu zas. Sobotní pochmurné ráno. Prázdné, nudné, šedé. Bez jakýkoliv známek života. Choulím se do peřin a pevně zavírám oči. Abych neviděl nic a nic nevidělo mne. Jsem neviditelný. Kolem mě procházejí davy a davy různorodých hlav, ale mně nevěnují ani jeden nepatrný pohled. Zaplať pánbůh. Ztrácím se sám v sobě. Ničemu nerozumím, nic nechápu. Zkrátka… připomíná mi to hodiny matematiky na střední škole. Všichni jsou pro mě neznámá x či y a já je ne a ne vyřešit. Chyby v minulosti se odrazí v přítomnosti a je těžké vrátit se o pět řádků a hledat, co kde a jak jsem udělal špatně. Je náročné naťukat do kalkulačky příklad dlouhý jako den. Den, který je opět bezvýznamný. Stejně tak i to, co si oblečete na sebe.
Bezvýznamně se toulám temnými ulicemi. Přál bych si alespoň jednu lampu. Třeba by mi ukázala cestu dál. Cestu pro mě dosud neznámou, nevyřešitelnou, ztracenou. Láska je bojiště – řekl kdysi někdo. Mám jediný sen – najít cestu k tomuto místu. Nevlídnému, nespravedlivému, nepředvídatelnému. Nevlídnému, jako listopadové počasí, nespravedlivému, jako smrt a nepředvídatelnému jako zítřejší den. Všechno je tajemné a hluboko ukryté kdesi v knize Osud. Kdo napsal scénář? Jsou ti herci dobří nebo špatní? Každý má svou roli nebo se uspokojuje se křovím? Každopádně, musel to být velmi trpělivý člověk, protože napsat pravidla a smysl hry každého z nás určitě není procházka růžovým sadem. Jak je možné, že někdo má cíl na políčku číslo tři a jiný zas na políčku dvě stě? Jak je možné, že někdo si hrou prochází bez překážek a bez těžkých úkolů, když druhý schytá na každém poli něco!? Proč zrovna já padám po žebříku o x kol níže, když v ten moment všichni ostatní vesele stoupají nahoru? To je spravedlnost? Nezdá se mi.  


15 názorů

BarBi28
04. 02. 2014
Dát tip

všimla jsem si až teď.. ale děkuju! :) 


BarBi28
30. 12. 2013
Dát tip

oooo děkuji :)) to jsem moc ráda :) 


BarBi28
30. 12. 2013
Dát tip

oooo děkuji :)) to jsem moc ráda :) 


BarBi28
30. 12. 2013
Dát tip

ooo, děkuji :)) to jsem ráda :) 


BarBi28
30. 12. 2013
Dát tip

ooo, děkuji :)) to jsem ráda :) 


Monet
30. 12. 2013
Dát tip

Moc pěkné. Pravdivé. Výstižné. Na Tvůj věk pěkné, hluboké zamyšlení. Má to co do sebe:) Dobře se to čte.


BarBi28
17. 11. 2013
Dát tip

:) 


Mony
17. 11. 2013
Dát tip

Mně se moc líbí. T. 


BarBi28
29. 07. 2013
Dát tip

jasan, tohle je přece jen trošku naivní text:)) 


prost
29. 07. 2013
Dát tip

kdo se protlouká životem bez překážek a nikdy nespadne ze žebříku, ten se sotva dostane tam, co ti ostatní.)


BarBi28
24. 07. 2013
Dát tip

nevěděla jsem, co toje za žánr o.O 

 


BarBi28
18. 07. 2013
Dát tip

Tak to opravdu potěší, děkuji mockrát :)  třeba jak komu O.o 


zvedavec
17. 07. 2013
Dát tip

Zaujalo ma, čo píšeš. kladieš si mnoho otázok. To sa mi páči.

Tip

 

:) nemyslím si však, že scenár našich životov napísal trpezlivý človek...


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru