Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Sviečka

20. 08. 2013
0
0
503
Autor
Micc

OBRAZ 1 Pri stole sedia 4 kamaráti, ohrievajúc sa pri jedinej sviečke, drkotajú im zuby a sú v úplnom zúfalstve. Nachádzajú sa v chatke v lese, v opustenej starej chatke uprostred búrky, a jediný zdroj tepla je pre nich sviečka položená na stole.

Katarína:
Je mi hrozná zima

John:
A komu z nás nie

Katarína:
Kedy už skončí tá búrka?

Adam:
Buď ticho Katarína

Miley:
Kat, neprestaň rozprávať. Aspoň sa zahrejeme debatou.
(Pristrčí sa bližšie ku sviečke, Adam ju buchnutím odstrčí)

Miley:
Au

Katarína:
Adam!

Adam:
Každý má rovnaký kúsok tepla, keď by mal mať niekto viac, tak som to ja!
(vezme sviečku k sebe a ona medzitým zhasne)

Miley:
Hey!

John:
zhasol si ju!

katarína:
Nemám už žiadne zápalky!

Adam:
No a čo!

Katarína:
Bol to jediný zdroj tepla v tejto lesnej chatke uprostred búrky ty magor!

Adam:
Ty buď láskavo ticho...

Miley: Preruší ho
Nepodliehajte panike! Ak sa všetci schúlime k sebe, vytvoríme teplo ktoré nás zahreje až do zajtrajšieho rána.

Všetci súhlasia a zdvíhajú sa od stola, dávajú sa k sebe vedla stola opíerajúc sa chrbtami o seba. Vytvára to akýsi trojuhelník. Iba Adam ešte stále sedí pri stole.

John:
Poď Adam, pridaj sa k nám.

Adam:
Nie, k takým blbostiam sa nepridám a nepodporím ich. John, ako si mohol poslúchnuť Miley? Katarínu ešte chápem, ale ty? Myslel som že si priateľ.

Rozprávač:
A tak tam sedel až do rána v úplnej zime. Miley, Katarína a John sedeli pri sebe, a keď sa ráno prebudili, mohli v pokoji odísť, bolo im len lúto že ich Adam neposlúchol, a umrzol v zime v chatke uprostred búrky, zvierac v rukách vyhasnutú sviečku.

 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru