Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

77. SUPERKOULE - marůdkům - dílo č. 3

04. 12. 2013
4
12
640

 

marůdkům - říkanka

Povídala rýma rýmě
mně se nejvíc líbí v zimě
každý smrká, prská, kýchá
já si hovím v teplých cíchách
čajem s medem opilí
honíme se s bacily

po kapkách si odpočinu
cpou mě haldou vitamínů
ouvej, ouvej, toto bolí
když mě chtějí vyhnat solí
nesnáším je, padouchy
z nosů stvořím rampouchy

 

 


12 názorů

kdoví, co by na to říkala rýma senná, ale hovět si v cíchách posoplených, na to jsou snad nosní pleny))


Muamarek
09. 12. 2013
Dát tip

Oprava - vyléčil...


Muamarek
09. 12. 2013
Dát tip

Tohle se mi moc líbí, je to hravé, dobře vázané, milé - po tomhle bych se i možná vyléšil :-))


já nechcu rýpat vůbec do ničeho - a kdyby to byly jen "babské recepty", nešlo by to koupit v lékárně

děti v dnešní době opravdu už neznají spoustu "starých" slov - ale jak jsi tu správně podotkl právě ty, je na rodičích, aby s nimi dětem pomohli - pokud je znají  :o)

nemyslím, že by bylo třeba slova jako "cícha" vylučovat z říkanek pro děti či odjinud  :o)  a byla by to škoda..


Antonín8
08. 12. 2013
Dát tip

No, já nechci rýpat, ale slovo cícha prý není pro děti to pravé slovo k pochopení, takže babské recepty se solí dětičky zvládají? :-) Ale nemyslím tím nic zlého. 


tak tak - už se prodávají i nosní spreje se slanou vodou  :o)


básník tím možná chtěl říct, že rýma se léčí solí rozpuštěnou ve vlažné vodě, která se nasrká každou dírkou zvlášť, dobře to funguje při zaražené rýmě, takový "průjem" velice rychle uleví, stačí zalovit v babských receptech...


Antonín8
07. 12. 2013
Dát tip

Cícha je v pohodě, od toho jsou rodiče aby to děcku vysvětlili, mě spíš zarazila ta sůl proti rýmě. 


Kočkodan
04. 12. 2013
Dát tip
Reinka to v rozsáhlém komentári vystihla pomerne presne. :-)

reinka
04. 12. 2013
Dát tip

jo:-))))))


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru